Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα διοικητική δομή στην Alpha Bank

Σε αλλαγή οργανωτικού σχήματος, που θα περιλαμβάνει δημιουργία θέσης Chief Operating Officer και την κατάργηση του 1/4 περίπου των σημερινών διευθύνσεων, προχωρά η Alpha Bank.

Νέα διοικητική δομή στην Alpha Bank
Σε αλλαγή οργανωτικού σχήματος, που θα περιλαμβάνει δημιουργία θέσης Chief Operating Officer και την κατάργηση του 1/4 περίπου των σημερινών διευθύνσεων, προχωρά η Alpha Bank.

Ειδικότερα, η Alpha Bank προβαίνει από τον Οκτώβριο του 2009 σε αλλαγή του οργανωτικού της σχήματος, ώστε να προσαρμοστεί στις αλλαγές οι οποίες συντελούνται στο οικονομικό περιβάλλον και να είναι σε ετοιμότητα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που θα προκύψουν.

Επιπλέον, η νέα δομή διασφαλίζει ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων και σαφή κατανομή αρμοδιοτήτων για την εφαρμογή τους.

Οι αλλαγές που επέρχονται, σύμφωνα με το νέο οργανωτικό σχήμα της τράπεζας, επικεντρώνονται σε τρεις βασικούς άξονες:

Συγκεκριμένα, στην αναβάθμιση της δομής για την ενίσχυση και τη μελλοντική ανάπτυξη της τράπεζας με τη δημιουργία θέσης Chief Operating Officer. Παράλληλα, στους γενικούς διευθυντές υπάγονται το νέο επίπεδο των ανώτερων διευθύνσεων, οι διευθύνσεις και οι υποστηρικτικές διευθύνσεις.

Σε νέο οργανωτικό σχήμα λειτουργίας για τις διεθνείς δραστηριότητες. Σύμφωνα με τη διεθνώς επικρατούσα οργανωτική δομή τραπεζών με παρόμοιο εύρος δραστηριοτήτων και λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπ' όψιν την ανάγκη για ασφαλέστερη έκθεση σε κινδύνους, οι κεντρικές επιχειρησιακές και υποστηρικτικές μονάδες της τράπεζας αποκτούν πιο ενεργό ρόλο, αλλά και ευθύνη για το αποτέλεσμα των διεθνών δραστηριοτήτων από κοινού με τις διευθυντικές ομάδες κάθε χώρας.

Ορθολογική οργάνωση και κατανομή των διοικητικών επιπέδων

Καταργείται ή συγχωνεύεται περίπου το ένα τέταρτο των σημερινών διευθύνσεων και υποδιευθύνσεων της τράπεζας και ενοποιούνται οι τίτλοι σε παρεμφερείς θέσεις ευθύνης.

Με το νέο οργανωτικό σχήμα η Alpha Bank προσβλέπει σε:

- Αύξηση των εσόδων

Στο εξωτερικό το νέο οργανωτικό σχήμα θα επιτρέψει την καλύτερη αξιοποίηση της εμπειρίας και των βέλτιστων πρακτικών των μονάδων retail και wholesale banking. Στην Ελλάδα η αύξηση των εσόδων θα προκύψει από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και από την πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση υφιστάμενων αλλά και νέων τμημάτων πελατείας.

- Έλεγχο και μείωση του κόστους

Η δημιουργία ενός ισχυρού Chief Operating Officer, η ενίσχυση των υποστηρικτικών μονάδων (back offices), η αναβάθμιση των προμηθειών, η δημιουργία μιας κεντρικής μονάδας σχεδιασμού και ελέγχου και η μείωση των συνολικών διοικητικών θέσεων θα οδηγήσουν σε αποτελεσματικότερο έλεγχο και σε μείωση του λειτουργικού κόστους.

- Διασφάλιση διαφάνειας και προστασίας απέναντι σε κινδύνους

Η ενίσχυση του ρόλου του Chief Financial Officer σε θέματα διαχείρισης κινδύνων (risk management) και χρηματοοικονομικής παρακολούθησης, ο διαχωρισμός της ευθύνης για την έγκριση των πιστώσεων, η συνεργασία των κεντρικών υποστηρικτικών μονάδων με τις εταιρίες του ομίλου στο εξωτερικό και η στενότερη παρακολούθηση των καθυστερήσεων εξωτερικού είναι οι κυριότερες από τις παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη μεγαλύτερη ενίσχυση της διαχείρισης κινδύνων αλλά και της έγκυρης πληροφόρησης των μετόχων.

- Ανάδειξη στελεχών

Η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού και η δημιουργία νέων θέσεων αυξημένης ευθύνης δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την ανάδειξη μιας ισχυρής διευρυμένης ομάδας στελεχών που θα αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη για τη μελλοντική ανάπτυξη της τράπεζας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v