ΟΛΘ: "Μπαλάκι" στο υπουργείο για το διαγωνισμό

Στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας παραπέμπει η διοίκηση του ΟΛΘ την τελική απόφαση για το τι πρόκειται να γίνει μετά την αποχώρηση από τον διαγωνισμό της κοινοπραξίας. Αναλυτικά οι δύο οψιόν και η σημασία τους.  

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΟΛΘ: Μπαλάκι στο υπουργείο για το διαγωνισμό
Στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας παραπέμπει η διοίκηση του ΟΛΘ την τελική απόφαση για το τι πρόκειται να γίνει μετά την αποχώρηση από τον διαγωνισμό της κοινοπραξίας Hutchison Port - Hutchison Investment - Alapis - ΛΥΔ.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες του Euro2day, επίκειται για τον σκοπό αυτό συνάντηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΘ κ. Γιάννη Τσάρα με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Αναστάση Παπαληγούρα, η οποία μάλιστα δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί και πριν από την Πρωτοχρονιά. Πάντως, μέχρι στιγμής αυτό δεν έχει οριστεί.

Ωστόσο, πληροφορίες από κύκλους του ΥΕΝ αναφέρουν ότι υπό τις παρούσες συνθήκες με τον ανασχηματισμό ante portas ο υπουργός δεν θα επιθυμούσε να χρεωθεί μια τέτοια απόφαση, η οποία έτσι κι αλλιώς προϋποθέτει συνολική κυβερνητική απόφαση.

Οι οψιόν που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως τέθηκαν από τον κ. Τσάρα, που μίλησε στο euro2day, είναι δύο: ή να συνεχιστεί ο διαγωνισμός με τον δεύτερο υποψήφιο επενδυτή, ήτοι με την Cosco Pacific, ή να κηρυχτεί άγονος.
 
Η περίπτωση της Cosco ωστόσο συναντά εγγενείς δυσκολίες. Κατ' αρχάς, το τίμημα που υπέβαλε είναι πολύ πιο κάτω του μίνιμουμ που θέτει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ της Θεσσαλονίκης. Πρόσφερε 131,9 εκατ. ευρώ έναντι των 419,5 εκατ. ευρώ της κοινοπραξίας της Hutchison Port.

Για τον λόγο αυτό, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το euro2day, ήδη, οι νομικοί σύμβουλοι του ΟΛΘ διερευνούν τη δυνατότητα, στο πλαίσιο του διαγωνισμού, η Cosco να αυξήσει το τίμημά της. Όπως έχει ήδη μεταδώσει το euro2day, η Cosco επιθυμεί διακαώς να αποκτήσει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για τον λόγο αυτό ασκεί ασφυκτικές πιέσεις προς κάθε πλευρά.

Όμως, ακόμη κι αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, η προοπτική της παραχώρησης του λιμένα της Θεσσαλονίκης στην Cosco σκοντάφτει σε ζητήματα ανταγωνισμού κι αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά τόσο στο ΥΕΝ όσο και στη Θεσσαλονίκη. Γι' αυτόν τον λόγο επισημαίνεται ότι μία τέτοια επιλογή προϋποθέτει πολιτική απόφαση. Υπό αυτήν την έννοια και με την εκκρεμότητα του ανασχηματισμού ενδεχομένως ουδείς θα ήθελε να χρεωθεί μια τέτοια απόφαση.

Βεβαίως, μια "εύκολη" επιλογή θα ήταν να κηρυχτεί άγονος ο διαγωνισμός. Ήδη, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ τάσσονται υπέρ αυτής της επιλογής, με το σκεπτικό ότι ο ΟΛΘ διαθέτει αποθεματικά ικανά να υποστηρίξουν τις επενδύσεις στον 6ο προβλήτα, ενώ υπάρχει εναλλακτικά και η δυνατότητα αξιοποίησης του χρηματοδοτικού πρωτοκόλλου, ύψους 3 δισ. ευρώ, που είχε υπογραφεί για τα ελληνικά λιμάνια μεταξύ του ΥΕΝ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία στην περίπτωση αυτή θα συμμετείχε με ποσοστό 50% στη χρηματοδότηση του έργου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v