Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΠΕ: Ολα ανοικτά για την κατάληξη με LukOil-Λάτση

Προσπάθειες ομαλής απεμπλοκής, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται θετική έκβαση, καταβάλλονται τις ημέρες αυτές από τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας Lukoil - Ομίλου Λάτση για την εξαγορά του 23,17% των Ελληνικών Πετρελαίων.

ΕΛΠΕ: Ολα ανοικτά για την κατάληξη με LukOil-Λάτση
Ιδιαίτερα κρίσιμες χαρακτηρίζονται οι επόμενες μέρες - πιθανόν μέχρι και την Παρασκευή - για το αποτέλεσμα των πολύμηνων διαπραγματεύσεων μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας Lukoil - Ομίλου Λάτση για την εξαγορά του 23,17% των Ελληνικών Πετρελαίων.

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, αυτές τις στιγμές, γίνονται προσπάθειες για μια ομαλή απεμπλοκή από τις διαπραγματεύσεις, με το λιγότερο δυνατό κόστος για όλους τους εμπλεκόμενους, αφού όλα τα στοιχεία, μαρτυρούν ότι η ρωσική Lukoil, που αντιμετωπίζει μια σειρά από εσωτερικά προβλήματα, δεν ενδιαφέρεται - με τα υφιστάμενα δεδομένα - να εξαγοράσει το ποσοστό των ΕΛ.ΠΕ. Αντίθετα, ισχυρό παραμένει το ενδιαφέρον του ομίλου Λάτση, πλην όμως, από μόνος του, δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για μια τέτοια εξαγορά.

Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, Ν. Χριστοδουλάκη, που έγιναν την περασμένη εβδομάδα, αύριο Τετάρτη 15 Ιανουαρίου, λήγει η προθεσμία που έχει δοθεί στην κοινοπραξία Lukoil - Λάτση για να τοποθετηθούν επί των προτάσεων του ελληνικού δημοσίου. Έως αυτή τη στιγμή, δεν φαίνεται να έχει υπάρξει κάποια πρόοδος, αντιθέτως εκτιμάται ότι προετοιμάζεται μια πειστική δικαιολογία για την αποτυχία του εγχειρήματος.

Την ίδια στιγμή όμως, όσο έντονα είναι τα σενάρια που κυκλοφορούν για την αποτυχία του διαγωνισμού, άλλο τόσο έντονα είναι τα σενάρια - σε περίπτωση αποτυχίας - για την ενεργοποίηση μιας επιθετικής εξαγοράς της Πετρόλα από τα ΕΛ.ΠΕ.

Μπορεί να ακούγεται κάπως απίθανο, ωστόσο ορισμένοι παράγοντες των ΕΛ.ΠΕ, κολακεύονται από μία τέτοια εξέλιξη, αφού ”εποφθαλμιούν” τους τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους που διαθέτει η Πετρόλα. Προβληματίζονται όμως για το προσωπικό, αφού στα πλαίσια ενός ενιαίου ομίλου, η προσθήκη του διοικητικού προσωπικού, στον υπάρχοντα αριθμό θα δημιουργήσει υπερβολικά μεγέθη.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί όμως, ότι η επένδυση των περίπου 200 δισ. δραχμών που είχε προγραμματιστεί στις εγκαταστάσεις της Petrola, έχει ”παγώσει” μετά από τις αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής.

Η γιγαντιαία επένδυση που δεν πραγματοποιήθηκε, είχε ακριβώς ως στόχο τη μετατροπή της Petrola σε ένα ανταγωνιστικό διυλιστήριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v