Τα καύσιμα βάζουν φωτιά στο κόστος των online πωλήσεων

Έξι στους 10 λιανεμπόρους με διαδικτυακή παρουσία αλλάζουν τις διαδρομές παραλαβής ενώ 4 στους 10 έχουν αυξήσει τις τιμές. Το παράδειγμα Ελλήνων λιανεμπόρων, ποιοι «φορτώνουν» και άλλα brands και τι γίνεται με τα lockers.

Τα καύσιμα βάζουν φωτιά στο κόστος των online πωλήσεων

Το ηλεκτρονικό κανάλι αντιπροσωπεύει το 9% των εσόδων και καλύτερα να μείνει εκεί μέχρι να γίνει κερδοφόρο, είπε πριν από λίγες ημέρες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος - South East Dixons Γιάννης Βασιλάκος. Ο επικεφαλής της Κωτσόβολος δεν είναι ο μοναδικός που έχει μιλήσει ανοικτά για το κόστος του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο επικεφαλής της METRO Αριστοτέλης Παντελιάδης κατ’ επανάληψη έχει τονίσει πως όσο δεν χρεώνεται η υπηρεσία παράδοσης, που κρύβει εκτός από το κόστος του delivery και το κόστος του picking, η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα παραμένει ζημιογόνα.

Σε μια περίοδο μάλιστα όπου το κόστος των μεταφορικών, λόγω της ενέργειας, έχει αυξηθεί σημαντικά, για τους περισσότερους λιανεμπόρους με διαδικτυακή παρουσία, η αναζήτηση εναλλακτικών για να βγει η εξίσωση αποτελεί μονόδρομο.

Έρευνα του ecommerceDB δείχνει ότι οι διαδικτυακοί πωλητές έχουν βρει πολλές διαφορετικές στρατηγικές, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου. Μόνο το 11% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι δεν προέβη σε καμία απολύτως ενέργεια.

Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι αντέδρασαν, σε μια προσπάθεια να εξορθολογήσουν τις διαδικασίες τους. Το 60% του δείγματος δήλωσε πως βελτίωσε τις διαδρομές προμήθειας των προϊόντων που αγοράζει ή πραγματοποίησε λιγότερα ταξίδια για να προμηθευτεί προϊόντα, ενώ το 29% ανέφερε πως μείωσε τον αριθμό μεταφορών για την αποστολή των παραγγελιών.

Την ίδια στιγμή, κοντά 4 στους 10 (ποσοστό 39%) ανέφερε πως μετακύλισε μέρος του κόστους στο τελικό προϊόν και κοντά 1 στους 3 (ποσοστό 31%) αύξησε τα τέλη αποστολής και διακίνησης. Κάποιοι δήλωσαν ότι άλλαξαν την γκάμα των προϊόντων τους σε ελαφρύτερα ή διαφορετικά προϊόντα που κοστίζουν λιγότερο κατά τη μεταφορά, ενώ ποσοστό 3% ανέφερε πως σταμάτησε να πουλάει προϊόντα μέσω διαδικτύου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα είχαν τη δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων.

Στην Ελλάδα, αν και δεν έχουν υπάρξει δραματικές μεταβολές, μέχρι στιγμής, στη χρέωση των online παραγγελιών στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, η μία μετά την άλλη αλυσίδα αναζητά τρόπους για να εξορθολογίσει αυτό το κόστος.

Παραδείγματος χάριν η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός παρέχει τρεις εναλλακτικές στους πελάτες της. Για την υπηρεσία Easy Delivery, χρεώνει 5 ευρώ για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ, για την υπηρεσία Express Delivery υπάρχει χρέωση 3 ευρώ ανεξάρτητα από το ύψος της παραγγελίας, ενώ για την υπηρεσία Take away δεν υπάρχει καμία επιπλέον χρέωση. Όταν ξέσπασε η πανδημία, η αλυσίδα χρέωνε 5 ευρώ για παραγγελίες κάτω των 50 ευρώ ενώ χωρίς χρέωση παράδοσης ήταν οι μεγαλύτερες παραγγελίες.

Η αλυσίδα My Market δεν έχει αλλάξει τις χρεώσεις, όμως οι πελάτες της που βρίσκονται εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λάρισας, Τρικάλων, Βόλου και Ιωαννίνων, αν επιλέξουν ως τρόπο πληρωμής την «αντικαταβολή», θα χρεωθούν με επιπλέον 3 ευρώ.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, που δέχεται online παραγγελίες άνω των 40 ευρώ και το κόστος των μεταφορικών διαμορφώνεται ανάλογα με την περιοχή εξυπηρέτησης, «τρέχει» αυτό το διάστημα προωθητική ενέργεια που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να κάνουν τις οnline αγορές τους με ελάχιστο ποσό παραγγελίας τα 25 ευρώ.

Το κόστος παράδοσης για παραγγελίες από 25 ευρώ έως 45 ευρώ είναι τα 2 ευρώ και δωρεάν για παραγγελίες άνω των 45 ευρώ. Το όριο των 25 ευρώ ισχύει και για την υπηρεσία AB Collect. Η προωθητική ενέργεια «Κρατάς μικρό καλάθι;», όπως την ονομάζει, ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα έως 31/8/2022. Από την 1η Σεπτεμβρίου -εκτός και αν αλλάξει κάτι στην πορεία- επανέρχεται το καθεστώς που ίσχυε πριν την προωθητική ενέργεια.

Το μοναδικό ελληνικό καθαρόαιμο online super market, το e-fresh, δεν έχει αλλάξει τις βασικές χρεώσεις του αλλά έχει εντάξει μια νέα κατηγορία. Δέχεται παραγγελίες για δυσπρόσιτες περιοχές, αρκεί η ελάχιστη παραγγελία να είναι 55 ευρώ. Το κόστος των μεταφορικών σε αυτή την περίπτωση είναι 3 ευρώ, όταν σε όλες τις υπόλοιπες περιοχές η παράδοση είναι χωρίς χρέωση για παραγγελίες άνω των 55 ευρώ.

Μια άλλη πρακτική που ακολουθούν οι λιανέμποροι που έχουν ισχυρή φυσική παρουσία καταστημάτων και eshop είναι να «φορτώνουν» στο ηλεκτρονικό τους κανάλι και άλλα brands.

Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης, που έχει ανοίξει το eshop της σε συνεργαζόμενα δίκτυα και από ένα απλό ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, έχει καταφέρει να δημιουργήσει το πρώτο ηλεκτρονικό πολυκατάστημα σε περιβάλλον σούπερ μάρκετ.

Ήδη έχει συνεργασίες με το you.gr του ομίλου Quest και τη Βιoκαρπέτ, την Cook Shop, την BAG, την brands box, τη vita4you, την petshop, την organic brands, τη Morgan Collection και τα έπιπλα Μαρμαρίδη.

Η Κωτσόβολος αξιοποιεί τα 73 σημεία παραλαβής προϊόντων Quick Points όχι μόνο για τα δικά της προϊόντα.

Την ίδια στιγμή, μέσα από τις αυτόματες θυρίδες (lockers) της Skroutz, στα Skroutz points, οι καταναλωτές του i-mall Micro Market -πρόκειται για το πρώτο μίνι μάρκετ που βασίζεται στους αυτόματους πωλητές- μπορούν να παραλαμβάνουν την παραγγελία τους.

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς έξυπνων θυρίδων δεμάτων αποτιμήθηκε το 2021 στα 722,1 εκατ. δολάρια, εφέτος αναμένεται να πιάσει τα 806,5 εκατ. δολάρια και να ξεπεράσει το 1,833 δισ. δολάρια έως το 2029, καταγράφοντας ετήσια ανάπτυξη 12,5%. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v