Frezyderm: Στα 58 εκατ. ευρώ ο πήχης το 2022 με «αναγκαστικές» ανατιμήσεις

Είσοδος στην Βουλγαρία, μετά τις νέες αγορές που άνοιξε στην πανδημία. Κέρδη 3,6 εκατ. ευρώ το 2021. Τι δείχνουν τα προσωρινά στοιχεία.

Frezyderm: Στα 58 εκατ. ευρώ ο πήχης το 2022 με «αναγκαστικές» ανατιμήσεις

Τα 60 εκατ. ευρώ τζίρο στοχεύει να πλησιάσει το 2022 η Frezyderm, που διατήρησε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης εν μέσω πανδημίας, τοποθέτησε το σήμα της σε επτά νέες αγορές από το 2020 και πλέον λαμβάνει μέτρα άμυνας εμπρός στο μπαράζ ανατιμήσεων πρώτων υλών και μεταφορικών που πλήττει τον κλάδο καλλυντικών.

Η ελληνική εταιρεία δερμοκαλλυντικών έκανε τις πρώτες ανατιμήσεις στα προϊόντα της μετά από 11 χρόνια, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στο Euro2day.gr στελέχη της. Μιλούν για περιορισμένης κλίμακας αυξήσεις τιμών, που δεν ξεπερνούν κατά μ.ο. το 1 ευρώ στα προϊόντα του χαρτοφυλακίου. Κρίθηκαν επιβεβλημένες, όπως σημειώνουν, σε συνδυασμό με ορισμένες ακόμη κινήσεις για την προστασία της κερδοφορίας της Frezyderm, η οποία είναι αντιμέτωπη -όπως και το σύνολο της βιομηχανίας καλλυντικών- με υψηλά κόστη, που αγγίζουν ακόμη και τα υλικά προώθησης. Έτσι φέτος η διοίκηση της εταιρείας κάνει πιο προσεκτική διαχείριση όλων των γραμμών κόστους, με έμφαση στην παραγωγή στην εργοστασιακή της μονάδα. Χωρίς να μένουν πίσω τα πλάνα ή το budget, αξιολογείται πιο φειδωλά η απόδοση της επένδυσης (ROI) κάθε φορά.

Οι νέες αγορές

Ειδικότερα, το 2021 η ελληνική βιομηχανία δερμοκαλλυντικών ανέπτυξε εξαγωγές σε Σουηδία και Λιθουανία ενώ εντός του 2022 εγκαινίασε το επεκτατικό πλάνο της με τη Βουλγαρία. Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί το 2020 η είσοδος σε Γουατεμάλα, Δομινικανή Δημοκρατία, Σουηδία και Ιορδανία ενώ πλέον η εταιρεία έχει παρουσία σε 45 χώρες διατηρώντας τη στόχευση για ενίσχυση του αποτυπώματός της στη διεθνή αγορά παράλληλα με την αύξηση μεριδίων.

Το 2022 η Frezyderm προβλέπεται να εμφανίσει κύκλο εργασιών στα 58 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τους στόχους της διοίκησης, που ασκείται από τους Ιωάννη και Ευθύμιο Αναστασίου, γιούς του ιδρυτή της, Αναστάσιου Αναστασίου.

Οι οικονομικές επιδόσεις

Σημειώνεται ότι το 2021 ο κύκλος εργασιών της Frezyderm αυξήθηκε πάνω από τα 50 εκατ. ευρώ και βελτιώθηκαν οι βασικοί οικονομικοί δείκτες. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία -καθώς ο ισολογισμός είναι υπό κατάρτιση- ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 50,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση πάνω από 15% συγκριτικά με τα 44 εκατ. ευρώ του 2020. Τα EBITDA ανήλθαν σε 5,3 εκατ. ευρώ από περίπου 5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν σε 4,7 εκατ. ευρώ από 4,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 3,6 εκατ. ευρώ από 2,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Ο δανεισμός, ως ποσοστό επί του τζίρου, υποχώρησε σε 3,2% από 11% ένα χρόνο πριν ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος του 2021 η Frezyderm απασχολούσε 254 εργαζόμενους από 248 ένα χρόνο πριν.

Διευκρινίζεται ότι τα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης 2021 θα διαμορφωθούν με βάση τα IFRS 15 & IFRS 16 και θα είναι συγκρίσιμα με αυτά των προηγούμενων χρήσεων.

Εν τω μεταξύ, η ανάπτυξη πέρυσι ήρθε από το σύνολο του χαρτοφυλακίου και δεν αποδόθηκε σε συγκεκριμένη κατηγορία όπως για παράδειγμα το 2020, που συνδέθηκε με την μερική ανάκτηση του μεριδίου αγοράς βρεφικού γάλακτος, καθώς και την αναδιάταξη των σημείων πώλησης της εταιρείας.

Οι τάσεις στην αγορά

Επίσης, το 2021 η Frezyderm εστίασε στον εμπλουτισμό υφιστάμενων σειρών με νέους κωδικούς ενώ ετοιμάζει φέτος το φθινόπωρο το λανσάρισμα στην αγορά εξειδικευμένου προϊόντος. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, πέρυσι, παρά την σταδιακή επιστροφή της αγοράς σε ρυθμούς κανονικότητας, δεν εξαλείφθηκαν οι προκλήσεις, δεδομένου ότι μετά από μια μακρά περίοδο καραντίνας και παρά το γεγονός ότι τα φαρμακεία -βασικό κανάλι διανομής για την Frezyderm- ήταν ανοιχτά, η καταναλωτική κίνηση δεν ήταν σταθερή. Σαφώς μετατοπίστηκε ζήτηση στο online κανάλι αλλά η αγορά κινείται προς τα επίπεδα του 2019 με διαφορετικές ταχύτητες ανά κλάδο και κατηγορία. Μάλιστα από τον Σεπτέμβριο και μετά, τα στοιχεία δείχνουν ότι η πτώση στα καλλυντικά του φαρμακείου έφτασε και το 25% συγκυριακά επιβεβαιώνοντας τις προθέσεις των καταναλωτών για περιορισμό δαπανών σε μη αναγκαία αγαθά όσο αυξάνονται οι τιμές σε καύσιμα και τρόφιμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v