Mπαίνει στο delivery για super market η Rocket

Πώς επιχειρεί η πλατφόρμα να χτίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ο Νίκος Χατζηδάκης, Regional Expansion Manager, μιλά στο Euro2day.gr για τα σχέδια στο λιανεμπόριο και στις προμήθειες.

Mπαίνει στο delivery για super market η Rocket

Στην αγορά των super market μπαίνει τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, η Rocket, ουκρανική πλατφόρμα που δεν έχει συμπληρώσει καλά καλά έξι μήνες μήνες παρουσίας στην ελληνική αγορά, όπου έκανε ντεμπούτο τον Ιούλιο με υπηρεσίες online παραγγελίας και διανομής φαγητού.

Επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της αγοράς online delivery στην Ελλάδα, η Rocket αναπτύσσεται απέναντι στον ανταγωνισμό των εδραιωμένων εγχώριων παικτών, όπως η efood και η Wolt, καταφέρνοντας να αυξήσει τον όγκο παραγγελιών της επί 4 μέσα στο πρώτο τρίμηνο ενώ συνεχίζει να βλέπει θετική τάση.

Αν και το επιτελείο της δεν είναι σε θέση να μοιραστεί μαζί μας τον στόχο του για τον τζίρο στο πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας της πλατφόρμας, είναι ενδεικτικό ότι έχει θέσει στόχο να επιτύχει μερίδιο αγοράς 15-20% σε όλους τους τομείς που εξυπηρετεί καθώς και να διπλασιάσει τους τομείς υπηρεσιών της.

Η ομάδα της Rocket είναι ήδη σε συζητήσεις, επιδιώκοντας να προσθέσει super market και εταιρείες λιανικού εμπορίου στο χαρτοφυλάκιό της, ακολουθώντας το μοντέλο που υιοθετεί στην Ουκρανία. Εξάλλου, έχει εγκαινιάσει συνεργασίες με το λιανεμπόριο και σε ορισμένες από τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές όπου αναπτύσσεται, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών, της Κύπρου, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας.

Η Rocket αναπτύσσεται γρήγορα και όπως δηλώνει στο Euro2day.gr ο Νίκος Χατζηδάκης, Regional Expansion Manager της εταιρείας, η δραστηριότητα ξεκίνησε στην Αθήνα (μόνο στο Χαλάνδρι αρχικά) κι έχει πλέον επεκταθεί στο κέντρο της πόλης, στην Καλλιθέα και πρόσφατα στον Πειραιά. Ήδη παραδίδει τρόφιμα από σχεδόν χίλια εστιατόρια, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων αλυσίδων όπως KFC, Barbeque, Σάντουιτς Νέας Υόρκης, Butcher's Burger, Cultivos Coffee κ.ά.

Συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, οι καταναλωτές μέσω της πλατφόρμας Rocket μπορούν να παραγγείλουν από περισσότερες από 10.000 γνωστές επιχειρήσεις σε Ουγγαρία, Ολλανδία, Κύπρο, Γαλλία, Ουκρανία, Ισπανία και Πορτογαλία.

Στην Ελλάδα απασχολεί σήμερα 100 άτομα, έχοντας σχέδια για 500 προσλήψεις. Σε σχετικές ανακοινώσεις προχώρησε τον Σεπτέμβριο κι ενώ είχε ξεσηκωθεί ο κλάδος των διανομέων για τις εργασιακές πρακτικές στις πλατφόρμες, με αφορμή την ατυχή πρόταση της efood -την οποία απέσυρε στη συνέχεια- για μετάβαση 115 συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε freelance. Η Rocket ανακοίνωσε ότι γίνεται η πρώτη υπηρεσία online παραγγελίας και διανομής φαγητού στην Ελλάδα που προχωρά σε υπογραφή συμβάσεων μισθωτής εργασίας αορίστου χρόνου με τους νέους διανομείς της.

Η Rocket, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στην αποδοτικότητα, στο αποτύπωμα βιωσιμότητας και στην ισορροπία από την πλευρά της προσφοράς, καθώς αρχίζει να βλέπει μια ταχεία ανάπτυξη δυνητικών συνεργατών. «… Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση, εξυπηρετώντας μεγάλες αλυσίδες QSR (Quick service restaurant) όπως η KFC, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις εσωτερικές μας ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των διανομέων με άμεση πρόσληψη», τονίζει, εξηγώντας ότι η αποτελεσματικότητα είναι αυτό στο οποίο στοχεύει η εταιρεία τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα -διασφαλίζοντας ότι έχει χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τους πόρους της.

Ανταγωνιστικές προμήθειες και υποστήριξη στους συνεργάτες

Εν τω μεταξύ, η Rocket έχει κατασκευάσει μία δική της υπηρεσία Hermes, που της επιτρέπει να σχεδιάζει δρομολόγια και να παραδίδει παραγγελίες ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά από τον ανταγωνισμό, όπως ισχυρίζεται. Συνυπολογίζει τις πραγματικές οδικές συνθήκες, τις καιρικές συνθήκες και δεκάδες άλλα δυναμικά σημεία δεδομένων σε όλες τις αγορές με υπερτοπικό τρόπο.

Αναφορικά με τις προμήθειες, ο κ. Χατζηδάκης, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, τόνισε ότι η Rocket διασφαλίζει ότι τα εστιατόρια-συνεργάτες της κερδίζουν περισσότερα από τους συνεργάτες των ανταγωνιστών της και αυτό μπορεί μερικές φορές να προκύψει μέσα από προσαρμοσμένη προμήθεια.

«Προσφέρουμε χαμηλότερες προμήθειες, που θα ανταγωνίζονται πάντα οποιαδήποτε τιμή προσφέρουν οι ανταγωνιστές», σημειώνει, χωρίς να αναφέρεται στο ύψος της προμήθειας, που κυμαίνεται στην αγορά πάνω από 25%. Η στρατηγική της Rocket υπαγορεύει αυτή την πολιτική προμηθειών όχι μόνο λόγω Covid, όπως τονίζει ο κ. Χατζηδάκης, αλλά επειδή η εταιρεία νοιάζεται πραγματικά για την κερδοφορία των συνεργατών της. Δεσμεύεται δηλαδή να διασφαλίσει ότι οι συνεργάτες της αποκτούν περισσότερα κέρδη και λαμβάνουν συνεχή υποστήριξη, καθώς χτίζουν και αυξάνουν τις παραγγελίες τους. Αυτό είναι το επιχειρηματικό της μοντέλο και η βασική της διαφορά σε σχέση με τους σημερινούς ανταγωνιστές της, συμπληρώνει ο κ. Χατζηδάκης, που αναφέρεται ειδικότερα στην εκτεταμένη υποστήριξη μάρκετινγκ όσον αφορά την αποκλειστική διαχείριση λογαριασμών, τη δημοσιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη φωτογράφιση προϊόντων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v