Αύξηση πωλήσεων κατά 25% στο α’ τρίμηνο του 2020 καταγράφει ο όμιλος Σαράντη σε ενοποιημένη βάση, ευνοημένος από τη ζήτηση στις βασικές κατηγορίες δραστηριοποίησης του (είδη οικιακής χρήσης και καλλυντικά ευρείας διανομή) αλλά και από το γεγονός του ότι το 95% των πωλήσεων του κατευθύνεται σήμερα σε εν λειτουργία λιανικά δίκτυα όπως τα σούπερ μάρκετς και τα φαρμακεία.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και CFO του ομίλου, κ.Κ.Ροζακέα, η επίδοση πωλήσεων στο φετινό α΄τρίμηνο είναι «η υψηλότερη ιστορικά κατά τελευταία 25 χρόνια». Εκτίμησε επίσης ότι το περιθώριο κέρδους EBITDA της περιόδου θα ξεπεράσει εκείνο του 2019 (14,79%).
Παρόλα αυτά, υπογράμμισε πως στην παρούσα φάση δεν υπάρχει «ορατότητα» για το μέλλον και την επίδοση του ομίλου στο σύνολο του 2020 δεδομένων των ειδικών συνθηκών που επιβάλλει η πανδημία στην κοινωνία αλλά και στην οικονομία.
Σημειώνεται ότι η παραπάνω επίδοση- όπως ανέλυσε η διοίκηση του ομίλου στην τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών- προέρχεται τόσο από την Ελλάδα όσο και από τις αγορές του εξωτερικού που διαθέτει παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα, όπου επικρατούν παρόμοιες συνθήκες. Επίσης, η μέση αύξηση του 25% αφορά όλες τις κατηγορίες προιόντων, πλην της επιλεκτικής λόγω του lock down των δικτύων καλλυντικών.
Η διοίκηση της εταιρίας ανάφερε ότι διατηρεί σε πλήρη λειτουργία την παραγωγή και την εφοδιαστική της αλυσίδα, έχοντας ικανά αποθέματα τελικού προιόντος και πρώτων υλών. Σύμφωνα με τον κ.Ροζακέα, σήμερα οι μοναδικές ελλείψεις αφορούν σε προϊόντα βιταμινών, όπου ο όμιλος είναι sold out, αλλά αναμένει ομαλοποίηση της τροφοδοσίας έως το τέλος Απριλίου, αλλά και γαντιών μιας χρήσης, προιόν που παγκοσμίως παρουσιάζει έλλειψη.
Σε επίπεδο πρώτων υλών έλλειψη παρατηρείται στο οινόπνευμα, ωστόσο, ο όμιλος έχοντας ήδη λάβει την άδεια παραγωγής αντισηπτικών και αντιβακτηριδιακών αναμένεται να τροφοδοτήσει την αγορά με τις πρώτες παρτίδες έως το τέλος Απριλίου.
Στον τομέα ρευστότητας, πέραν της υγιούς χρηματοοικονομικής θέσης που είχε διαμορφώσει πριν το ξέσπασμα της κρίσης (καθαρός δανεισμός μόλις 8,45 εκατ.ευρώ), ο όμιλος διατηρεί ιστορικά υψηλό cash flow εξαιτίας των υψηλών πωλήσεων αλλά και της ελαχιστοποίησης των βασικών εξόδων. Όπως υπογράμμισε ο κ.Ροζακέας σταθερά παραμένουν τα έξοδα παραγωγής, logistics και αμοιβών των εργαζομένων, ωστόσο έχουν περιοριστεί λειτουργικά έξοδα (λόγω της τηλεργασίας), αλλά και έξοδα μάρκετινγκ και διαφήμισης. Ταυτόχρονα το «πάγωμα» φορολογικών και άλλων υποχρεώσεων από 75-120 ημέρες, εξυπηρετεί ακόμη περισσότερο την ρευστότητα του ομίλου.