Εντείνει τις προσπάθειές του ο ασφαλιστικός κλάδος, προκειμένου να προσεγγίσει πελατειακά τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας, με καταλύτη το φετινό λουκέτο της Thomas Cook και το πλήγμα που επέφερε στον ελληνικό τουρισμό.
Χαρακτηριστικά είναι, μεταξύ άλλων, τα όσα αναφέρονται στην έκδοση του περιοδικού Broker’s Time που εκδίδει ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), όπου:
Ο κ. Τάσος Χατζηθεοδοσίου (μέλος ΔΣ του ΣΕΜΑ) εκφράζει τον στόχο του Συνδέσμου να φέρει πιο κοντά στον θεσμό της ασφαλιστικής αγοράς τους ξενοδόχους της χώρας, σημειώνοντας ότι «το πιο πρόσφατο διεθνές κρούσμα, αυτό της κατάρρευσης του ιστορικού βρετανικού πρακτορείου Thomas Cook, έδειξε πόσο οικονομικά ευάλωτη είναι οικονομικά μια επιχείρηση στον χώρο του τουρισμού. Μέσω αυτού του γεγονότος παρατηρήσαμε ότι η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδόχων παραμένουν ανασφάλιστοι, όχι μόνο για τις χορηγούμενες πιστώσεις τους προς τα διεθνή πρακτορεία, αλλά και για μια σειρά άλλων κινδύνων όπως οι φυσικές καταστροφές, οι αστικές ευθύνες και οι κυβερνοεπιθέσεις».
Θετικός στη συγκεκριμένη προσέγγιση είναι ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Γιάννης Ρέτσος, υποστηρίζοντας πως «η προσφορά καινοτόμων ασφαλιστικών προϊόντων σε καλή σχέση ποιότητας και τιμής και με ευέλικτους όρους σε σχέση με την οικονομική ικανότητα των επιχειρήσεων μπορεί να δώσει μια νέα ώθηση στη σύναψη συνεργασιών, ενώ η διαρκής ενημέρωση για εξειδικευμένα προϊόντα που προσφέρονται από τον ασφαλιστικό κλάδο προς τις τουριστικές επιχειρήσεις για καλύψεις και λύσεις προστασίας είναι απαραίτητη».
Επιπρόσθετα, η κα Κωνσταντίνα Σβύνου, πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), σε άρθρο της με θέμα «Τι μας δίδαξε η κατάρρευση της Thomas Cook» αναφέρει μεταξύ των προτάσεών της: «Ασφάλιση των χρωστούμενων μέσα από ειδικά πακέτα που παρέχουν στην κατεύθυνση αυτή οι ασφαλιστικές εταιρείες. Ίσως είναι καιρός να αντιμετωπίσουμε το οικονομικό κομμάτι της επιχείρησής μας με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζουμε και ασφαλίζουμε τα ακίνητά μας σε περιπτώσεις σεισμού, πυρκαγιάς και λοιπών κινδύνων».
Από την έρευνα του ΙΤΕΠ προέκυψε ότι με την Thomas Cook είχαν συνεργασία περίπου 1.200 ξενοδοχεία, οι συνολικές απαιτήσεις των οποίων (τιμολόγια που δεν πρόκειται να εισπραχθούν) ανέρχονται στα 138 εκατ. ευρώ, αριθμός που φτάνει στα 190 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν οι κρατήσεις που ακυρώθηκαν το 2019. Βάσει της ίδιας έρευνας, οι οικονομικές απώλειες που αφορούν στο 2020 φτάνουν κοντά στα 930 εκατ. ευρώ για όλους τους κλάδους (όχι μόνο των ξενοδοχείων).