Τη στρατηγική τους ενόψει των πιθανών ανατροπών που μπορεί να έλθουν από τυχόν νέα είσοδο στην αγορά κινητής τηλεφωνίας, είτε μέσω πώλησης της Forthnet, που ούτως ή άλλως ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί ως εικονικός πάροχος (MVNO), είτε μέσω του διαγωνισμού φάσματος ραδιοσυχνοτήτων για το 5G που προγραμματίζεται για το πρώτο εξάμηνο του 2020, αρχίζουν να ξεδιπλώνουν οι διοικήσεις των εταιρειών τηλεπικοινωνιών.
Ως ένα τέτοιο βήμα θεωρείται η απόφαση της διοίκησης της Wind να επαναλανσάρει το brand καρτοκινητής «Q», με μια νέα επικοινωνιακή καμπάνια και νέες υπηρεσίες. Στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας παρουσιάστηκαν τα νέα πακέτα καρτοκινητής Κιου Σταρ, με σειρά προωθητικών ενεργειών και υπηρεσιών όπως το Κιου Σοπ, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για μεταχειρισμένες συσκευές κινητής τηλεφωνίας.
H Wind είναι και ο αδύναμος κρίκος στην τριάδα των παικτών που ελέγχουν σήμερα την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών καθώς ο OΤE διαθέτει ήδη ηγεμονική θέση και τις πλάτες της Deutsche Telekom, ενώ η Vodafone Ελλάδος έχει, επίσης, τις εφεδρείες του μητρικού βρετανικού ομίλου. Από την άλλη, η Wind θεωρείται και μια ακόμα πύλη εισόδου για νέο «παίκτη», όταν και εφόσον τα διεθνή funds που την ελέγχουν, αποφασίσουν να αποσυρθούν.
Κατά πληροφορίες, και οι άλλοι όμιλοι εξετάζουν (ή έχουν έτοιμο σχέδιο) για διάθεση υπηρεσιών μέσω ενός δεύτερου, φθηνότερου brand, στην περίπτωση που ενταθεί ο ανταγωνισμός με είσοδο νέου «παίκτη». Πολλά θα εξαρτηθούν από την κατάσταση που θα βρίσκεται η Forthnet την επόμενη χρονιά, όταν και θα δραστηριοποιηθεί στην αγορά κινητής τηλεφωνίας ως MVNO, με βάση συμφωνία αξιοποίησης του δικτύου της Vodafone Ελλάδας. Αν έχει τελειώσει το πολυετές σίριαλ εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή, τότε η εικόνα θα είναι εντελώς διαφορετική για την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών.
Σημαντικό ρόλο στις αλλαγές μπορεί να διαδραματίσει και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση φάσματος ραδιοσυχνοτήτων για την ανάπτυξη των δικτύων πέμπτης γενιάς (5G). Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί για την είσοδο νέου «παίκτη», λένε κάποιοι που παρακολουθούν την αγορά τηλεπικοινωνιών. Οι ίδιοι επισημαίνουν τη φημολογία περί ενδιαφέροντος για την Ελλάδα από τον γαλλικό όμιλο Iliad, ο οποίος τον τελευταίο χρόνο τίναξε κυριολεκτικά στον αέρα τους παραδοσιακούς ομίλους της ιταλικής αγοράς. Ωστόσο μένει να εξακριβωθεί αν η φημολογία βασίζεται σε (πιθανώς φρούδες) ελπίδες ορισμένων παραγόντων της εγχώριας αγοράς ή σε απόφαση που έχει πράγματι λάβει η διοίκηση του γαλλικού ομίλου. Από τις παρουσιάσεις της Iliad προς τους επενδυτές δεν προκύπτει, πάντως, κάτι τέτοιο, αν και στο παρελθόν οι Γάλλοι έχουν μελετήσει ανεπισήμως κάποιες άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Η Iliad μπήκε στην αγορά της Ιταλίας πριν από περίπου 15 μήνες και κατάφερε να αποκτήσει δύο εκατομμύρια συνδρομητές στο πρώτο τετράμηνο, ενώ σήμερα αγγίζουν τα 3,5 εκατομμύρια! Με μια εξαιρετικά επιθετική στρατηγική και σημαντικές επενδύσεις σε υποδομή, ο γαλλικός όμιλος αιφνιδίασε τους παραδοσιακούς «παίκτες» στην ιταλική αγορά τηλεπικοινωνιών, κάποιοι από τους οποίους αντιμετωπίζουν σήμερα σοβαρά προβλήματα.