Επαφές με παράγοντες της εγχώριας αγοράς για την πώληση της θυγατρικής FF Cosmetics πραγματοποιεί η FFG εδώ και μήνες, προσπάθεια η οποία -τουλάχιστον προς το παρόν- δεν έχει αποδώσει.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr, στόχος στελεχών της Folli Follie ήταν η πώληση ολόκληρης της θυγατρικής, προκειμένου ο τομέας να «σωθεί» μαζί με τους 300 περίπου εργαζόμενους (κυρίως αισθητικοί και περίπου 35 εργαζόμενοι στη διοίκηση), η FF να καρπωθεί κάτι και οι ξένες φίρμες να μείνουν ικανοποιημένες.
Δεδομένης της υφιστάμενης διάρθρωσης της ελληνικής αγοράς, ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι για το σύνολο της θυγατρικής και του χαρτοφυλακίου της περιορίζονται αρκετά, καταλήγοντας στον εξής «ένα», τον όμιλο των αδελφών Χόντου. Οι συζητήσεις με την οικογένεια -η οποία διατηρεί ισχυρή θέση στη λιανική καλλυντικών, χονδρεμπορική υποδομή για την εξυπηρέτηση του δικτύου της, αλλά καμία αντιπροσωπεία επώνυμων καλλυντικών- βρέθηκαν σε προχωρημένο στάδιο αλλά διακόπηκαν.
Η πώληση όλου του τομέα αντιμετωπίζεται πλέον ως δύσκολο εγχείρημα, το οποίο ταυτόχρονα αναμετράται με τον χρόνο αλλά και με άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τη συνολική διαχείριση του πραγματικού ενεργητικού της Folli Follie.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η FFG Cosmetics διαθέτει συμβόλαια αντιπροσωπειών που λήγουν μέσα στο 2019 και αντιμετωπίζει την πιθανότητα να βρεθεί μπροστά στην άρνηση ανανέωσης συμβολαίων, παρά το γεγονός του ότι έως σήμερα ανταποκρίνεται στις πληρωμές, προπληρώνοντας παραγγελίες.
Πέραν των παραπάνω εμπορικών δεδομένων, το όλο εγχείρημα αναμένεται να περάσει από την κρίση των πιστωτών της εταιρείας και ειδικότερα των ομολογιούχων. Στο προσχέδιο συμφωνίας μεταξύ της διοίκησης της FF με τους ομολογιούχους πιστωτές της περιλαμβάνονται διάφορα σχέδια, ρήτρες και απαιτήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πιστωτές ζητούν στο πλαίσιο των negative covenants (αρνητικές ρήτρες) να μη μεταβληθεί καμιά αξία που θεωρούν ως εξασφάλιση.
Παρά το γεγονός του ότι η όλη διαπραγμάτευση με τους ομολογιούχους έχει «ξεχειλώσει», εντούτοις, η ίδια η FFG -με διαρροές- ισχυρίζεται ότι παραμένει ζωντανή.
Υπενθυμίζεται ότι η FF Cosmetics εκπροσωπεί το 8% των εσόδων της FF σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. Η δραστηριότητα ξεκίνησε το 2012, ενώ εξασφάλισε στις αρχές του 2018 τη διανομή νέων αρωματικών προϊόντων της Coty. Τα συμβόλαια που διαθέτει ο κλάδος συνέβαλαν στην αύξηση των εσόδων στην Ελλάδα από 7,5 εκατ. ευρώ το 2015 σε 21,5 εκατ. ευρώ το 2017 και με πρόβλεψη για 27 εκατ. ευρώ το 2018.
Η είσοδος της FFG στα καλλυντικά έγινε μετά την κατάρρευση της Γερολυμάτος, όταν ανέλαβε την αντιπροσώπευση μερικών φιρμών -με σημαντικότερη τη σειρά καλλυντικών Dolce&Gabanna- στην ελληνική αγορά. Το εν λόγω τμήμα ωστόσο χτίστηκε σταδιακά και πήρε σημαντικό μερίδιο, προσθέτοντας νέες αντιπροσωπείες με αξιώσεις, όπως η ιαπωνική Shiseido και μέρος του χαρτοφυλακίου της Coty.