Επτά χρόνια μετά την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, η γνωστή σαπωνοβιομηχανία Παπουτσάνης άφησε πίσω της τις ζημιές και τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, περνώντας σε κερδοφόρο πορεία, αυξάνοντας κατά πολύ τον όγκο των πωλήσεών της, περιορίζοντας δραστικά το κατά μονάδα κόστος παραγωγής της και διαθέτοντας σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορούν να την οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερα μεγέθη.
Στο περιθώριο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων την Παρασκευή, ο Μενέλαος Τασσόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, αναφέρθηκε στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων που σημείωσε η εταιρεία την τελευταία επταετία σε όλους σχεδόν τους τομείς δραστηριότητάς της (μόνο στα στερεά σαπούνια υπήρξε σταθεροποίηση λόγω απώλειας ενός μεγάλου ξένου πελάτη το 2015), καθώς και στη μείωση του κόστους ανά μονάδα παραγωγής που κυμάνθηκε μεταξύ του 40% και του 70%, ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας!
Η τόσο μεγάλη υποχώρηση του ανά μονάδα κόστους αποδίδεται κυρίως σε δύο κυρίως παράγοντες:
Πρώτον, στις οικονομίες μεγέθους που προκάλεσε η αύξηση του όγκου των πωλήσεων. Η παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου είναι πολύ υψηλή, με αποτέλεσμα ακόμη και σήμερα η Παπουτσάνης να εκμεταλλεύεται μόλις ένα περιορισμένο ποσοστό αυτής (πχ το 35%-40% στα στερεά σαπούνια και το 50%-55% στα προϊόντα που διατίθενται στον ξενοδοχειακό κλάδο. Άρα υπάρχουν δυνατότητες για μεγάλες αυξήσεις πωλήσεων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις) και
δεύτερον, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων-επενδύσεων που έγιναν στην μονάδα, προκειμένου να ενισχυθεί η ευελιξία της και να περιοριστεί το κόστος παραγωγής.
Ο κ. Τασσόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr, χαρακτήρισε την μονάδα της Αυλίδας ως σαφώς ανταγωνιστική: «Κερδίζουμε κάθε χρόνο πελάτες στο εξωτερικό και παράλληλα ανεβάζουμε τις επιδόσεις μας τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά εστιάζοντας σε τομείς δραστηριότητας, όπως:
• Στα προϊόντα που απευθύνονται στην ξενοδοχειακή αγορά, λόγω καθετοποιημένης-αυτοματοποιημένης παραγωγικής διαδικασίας, αλλά και λόγω κοστολογίου.
• Στις πωλήσεις σαπωνόμαζας, μετά τις αυτοματοποιήσεις που έγιναν στην μονάδα. Πρόκειται για μια δραστηριότητα που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια για την εταιρεία, έχουν αρχίσει πωλήσεις σε πελάτες του εξωτερικού και οι προοπτικές ανάπτυξης θεωρούνται ισχυρές.
• Στο στερεό σαπούνι, όπου το κοστολόγιο είναι ανταγωνιστικό.
• Σε σαπούνια που απευθύνονται στην «πολυτελή αγορά» (προϊόντα Olivia) κυρίως σε ότι αφορά τις δυνατότητες ανάπτυξης στο εξωτερικό.
Σημαντική αύξηση φέτος
Η διοίκηση της Παπουτσάνης απέφυγε να μιλήσει με νούμερα, ωστόσο εκτίμησε ότι φέτος θα υπάρξει μια σημαντική αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με το 2016, οφειλόμενη στην ανοδική πορεία τόσο εντός (συμβάλλει και η καλύτερη τουριστική χρονιά) όσο και εκτός Ελλάδας.
Επιπλέον, φέτος δεν αναμένεται να επαναληφθούν έκτακτες δαπάνες ύψους 350 χιλ. ευρώ, που αφορούσαν πέρυσι τη διαγραφή απαιτήσεων από την αλυσίδα Μαρινόπουλος και την φορολογική ολοκλήρωση παλαιότερης οικονομικής χρήσης.
Η εταιρεία
• Το 2016 σημείωσε κύκλο εργασιών 18 εκατ. έναντι 15,6 εκατ. το 2015. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 119,7 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 54,6 χιλ. ευρώ το 2015.
• Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 35%-40% των συνολικών πωλήσεων (κατευθύνονται κυρίως σε Ευρώπη και ΗΠΑ), με την Παπουτσάνης να συνεργάζεται με μεγάλες εταιρείες και αλυσίδες του εξωτερικού.
• Πέρυσι, το 27,2% περίπου αφορούσε πωλήσεις επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης, το 38,4% πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά και το υπόλοιπο 34,4% αφορά παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις.
• Η Παπουτσάνης είναι η τρίτη σε μέγεθος ευρωπαϊκή εταιρεία παραγωγής στερεών σαπουνιών.
• Στην εγχώρια αγορά των super markets, η εταιρεία ελέγχει το 38% των στερεών σαπουνιών, το 12% των υγρών και το 3% των αφρόλουτρων.