Αύξηση πωλήσεων σε μια πτωτική αγορά καταγράφει η αλυσίδα Lidl, η οποία μετά τις ανακατατάξεις της προηγούμενης χρονιάς θεωρείται ότι κέρδισε «ορφανούς» καταναλωτές, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη διείσδυσή της στην ελληνική αγορά.
Αν και η διοίκηση της αλυσίδας -που αριθμεί πλέον 219 σημεία πανελλαδικά- και ειδικότερα ο πρόεδρος διοίκησης κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης σε χθεσινή δημοσιογραφική συνάντηση απέφυγαν να αναφερθούν σε συγκεκριμένα μεγέθη (εξαιτίας των δεσμεύσεων που επιβάλλει η μητρική εταιρία), εν τούτοις ο ίδιος έδωσε το στίγμα για την περασμένη χρονιά. Σύμφωνα με τον ίδιο, στην τελευταία χρήση (1/3/2016 έως 28/2/2017) οι πωλήσεις έκλεισαν θετικά, και πάντως πάνω από το ποσοστό του +6,7%, που κατά δήλωση της αλυσίδας είχε επιτευχθεί στο α’ τετράμηνο της ίδιας χρήσης.
Επιπλέον η αλυσίδα καταγράφει ανάπτυξη το πρώτο δίμηνο της νέας της χρήσης παρά το γεγονός πως οι μετρήσεις στην αγορά σούπερ μάρκετ καταδεικνύουν διψήφια πτώση πωλήσεων.
Σ’ αυτό το περιβάλλον και προκειμένου να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και τη δεδομένη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, η αλυσίδα hard discount χρηματοδότησε επιπλέον προγράμματα προσφορών, που σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη αθροίστηκαν στα 50 εκατ. ευρώ την περυσινή χρονιά.
Στα συνολικά 17 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά η Lidl Hellas έχει επενδύσει 1,2 δισ. ευρώ στη δημιουργία καταστημάτων και υποδομών, όπως τα πέντε αποθηκευτικά κέντρα που διαθέτει στη χώρα. Το οικονομικό της αποτύπωμα -όπως καταγράφηκε από την Ernst&Young- σε ετήσια βάση είναι επίσης σημαντικό. Ειδικότερα, η συνεισφορά της στα φορολογικά έσοδα την περίοδο Μάρτιος 2015-Φεβρουάριος 2016 έφτασε στα 230 εκατ. ευρώ, ήτοι το 0,33% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Lidl έδωσε στην αναφερόμενη περίοδο 581 εκατ. ευρώ για αγορές προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές, ενώ το σύνολο των αγορών της για -υπηρεσίες και προϊόντα- από Έλληνες προμηθευτές ανήλθε σε 710 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα.
Το 85% των προϊόντων που διαθέτει η αλυσίδα ανήκει στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ενώ το υπόλοιπο 15% είναι επώνυμα προϊόντα, συνεργάζεται με 1.800 Έλληνες προμηθευτές, με το 56% των συνολικών της αγορών προϊόντων λιανικής πώλησης να προέρχεται από αυτούς. Επίσης απασχολεί 5.500 εργαζόμενους ενώ στο συγκεκριμένο έτος αναφοράς δαπάνησε 1 εκατ.ευρώ σε προγράμματα εκπαίδευσης του προσωπικού της.
Η διοίκηση της αλυσίδας τοποθετήθηκε επίσης όσον αφορά στην επικείμενη απελευθέρωση της κυριακάτικης αργίας, υποστηρίζοντας πως αν και το ισχύον πλαίσιο την καλύπτει, εν τούτοις θεωρεί θετικές τις αλλαγές που εκτιμάται ότι θα επιτρέψουν τη λειτουργία καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές.