Ανάπτυξη πωλήσεων με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης αναμένει για τη χρήση 2016-2017 η Diageo Hellas, η ελληνική θυγατρική ενός ομίλου που ελέγχει το 1/3 της παγκόσμιας αγοράς αλκοολούχων ποτών με brands όπως τα Johnnie Walker, Haig και Gordon’s.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης, την τελευταία διετία παρατηρείται σταθεροποίηση στην πώληση των «σκληρών» αλκοολούχων ποτών μετά από μια πενταετία (2009-2014), όπου η αγορά έχασε το 50% της αξίας της. Παρ' όλα αυτά, οι εκπρόσωποι της ελληνικής θυγατρικής αναγνωρίζουν ότι το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς ήταν ένα «δύσκολο» διάστημα, με τις πωλήσεις σε λιανεμπόριο, χονδρεμπόριο αλλά και τελικό σημείο (μπαρ, εστιατόρια κτλ.) να εμφανίζουν κόπωση.
Σημειώνεται ότι κατά την προηγούμενη χρήση (01/07/2015 έως 1/6/2016) η Diageo Hellas εμφάνισε κύκλο εργασιών της τάξης των 142,2 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη προ φόρων κατά 1,2 εκατ. ευρώ ενώ απέδωσε στο Δημόσιο (ΕΦΚ, ΦΠΑ και λοιπούς φόρους) ποσό της τάξης των 97 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται δε ότι η εταιρία δαπάνησε κατά το προηγούμενο έτος περίπου 50 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες και παροχές προς τους πελάτες της, ενώ υπήρξε από εκείνες που είχαν εξασφαλίσει τις απαιτήσεις της έναντι της Μαρινόπουλος, με αποτέλεσμα να μην υποστεί ζημία ή κούρεμα.
Σύμφωνα με τη διευθύντρια επικοινωνίας της εταιρίας Αναστασία Αγγελή, η εταιρία ενέτεινε τις προσφορές και τις εκπτώσεις προς το λιανεμπόριο και δεν σταμάτησε να εμπλουτίζει την γκάμα της με νέες ετικέτες σε όλες τις κατηγορίες, μεταξύ των οποίων τα premium ή αλλιώς reserve ποτά που εμφανίζουν εντυπωσιακή ανάπτυξη, παρότι πωλούνται ακριβότερα.
«Υπάρχουν καταναλωτές που ακόμη και σήμερα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κάτι παραπάνω για να απολαύσουν κάτι ξεχωριστό. Έχουν μειώσει τις ποσότητες που πίνουν, αλλά αυτό που πίνουν θέλουν να είναι κάτι ιδιαίτερο», είπε η ίδια. Είναι ενδεικτικό πως τα reserve ποτά συνεισφέρουν πλέον το 18% του τζίρου της Diageo Hellas, όταν πριν από μερικά χρόνια δεν υπερέβαιναν το 2% με 3%.
Τα στελέχη της Diageo δεν παρέλειψαν να εκφράσουν για μια ακόμη φορά τον έντονο προβληματισμό τους για την υπερφορολόγηση του κλάδου αλλά και τις ανησυχητικές διαστάσεις που έχει λάβει το λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών, κυρίως από τη Βουλγαρία, όπου η φορολογία είναι 450% μικρότερη απ' ό,τι στην Ελλάδα. Υπολογίζεται πως το λαθρεμπόριο ποτών καταλαμβάνει πλέον το 1/5 της συνολικής κατανάλωσης, κοστίζοντας απώλειες εσόδων στο κράτος που εκτιμώνται σε 130 εκατ. ευρώ μόνο από απώλειες ΕΦΚ.