Την αντίθεσή του για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ επανέλαβε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Γιώργος Ανωμερίτης κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, συμπληρώνοντας:
«Το θέμα της ιδιωτικοποίησης δεν μπορεί να προχωρήσει αν δεν τροποποιηθεί η συμφωνία μεταξύ ελληνικού δημοσίου και OΛΠ. Η διοίκηση του OΛΠ είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης, αλλά αφού αλλάξει το νομικό καθεστώς.
Σήμερα ο Οργανισμός δεν μπορεί να πουληθεί γιατί πρόκειται για ένα διφυές νομικό πρόσωπο. Από τη μια πλευρά είναι επιχείρηση και από την άλλη αποτελεί αρχή του δημοσίου. Σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια επίσης, υπάρχουν τουλάχιστον δύο διαχειριστές προκειμένου να υπάρχει ανταγωνισμός και όχι το κρατικό μονοπώλιο να υποκαθίσταται από ένα ιδιωτικό.
Για να καταλάβετε τις θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθυστέρησε τόσο πολύ να εγκρίνει την εκμετάλλευση του τρίτου προβλήτα από την Cosco, επειδή συνεκτίμησε την άποψη πως όσο μεγάλωνε η επιρροή της, τόσο περισσότερο θα αποκτούσε κατά κάποιο τρόπο μονοπωλιακή δύναμη».
Κατά τα λοιπά, ο κ. Ανωμερίτης στάθηκε σε δύο σημαντικές εξελίξεις που αναμένεται να επηρεάσουν θετικά και σε μεγάλο βαθμό το μέλλον του ΟΛΠ:
Πρώτον, στις προοπτικές ανάπτυξης που διαγράφονται για την ελληνική οικονομία και τα έσοδα του OΛΠ από την συμφωνία εκμετάλλευσης του τρίτου προβλήτα (σύμβαση εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίας 1,1 δισ. ευρώ, της οποίας οι επενδύσεις έχουν ήδη ξεκινήσει).
Και δεύτερον, στην οριστικοποίηση της επένδυσης του λιμανιού στον τομέα της κρουαζιέρας, προκειμένου ο Πειραιάς να μπορεί να δεχτεί πάνω από δύο-τρία κρουαζιερόπλοια μεγάλου μεγέθους (ελπίζεται πως η εκκίνηση της επένδυσης είναι θέμα λίγου χρόνου).
Ειδικότερα, η διοίκηση του OΛΠ αναφέρθηκε με έμφαση στη συμφωνία με το κρουαζιερόπλοιο Carnival, το οποίο θα αρχίσει να χρησιμοποιεί ως λιμάνι βάσης τον Πειραιά από το 2016, προσθέτοντας πως ο ΟΛΠ μπορεί να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο στο συγκεκριμένο τομέα μέσα από την επιδιωκόμενη επένδυση που θα σημάνει το «πράσινο φως» για την προσέλκυση και άλλων μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (ιδίως τώρα που το λιμάνι της Βενετίας αντιμετωπίζει πρόβλημα στην προσέλκυση τέτοιων πλοίων).