«Γερό» πρώτο τρίμηνο βλέπει η Motor Oil

Για ποιους λόγους τα αποτελέσματα του πρώτου φετινού τριμήνου δεν θα μοιάζουν με εκείνα του 2014. Τα σχέδια για επενδύσεις, αναδιάρθρωση δανεισμού και αλλαγές στο κομμάτι της εμπορίας. Τι δηλώνει η διοίκηση για το λαθρεμπόριο καυσίμων.

«Γερό» πρώτο τρίμηνο βλέπει η Motor Oil

Σαφή βελτίωση οικονομικών επιδόσεων αναμένεται να σημειώσει το πρώτο τουλάχιστον φετινό τρίμηνο η Motor Oil, καθώς τρέχει με ανοδικά περιθώρια διύλισης και επίσης δεν αναμένεται να επιβαρυνθεί με μεγάλες ζημίες αποθεμάτων, πράγμα που έγινε το 2014. Αυτά προκύπτουν από τη χθεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στη Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Συγκεκριμένα, η Motor Οil υποχρεώθηκε το 2014 σε ζημία προ φόρων ύψους 111,9 εκατ. ευρώ, ωστόσο το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ διαφορετικό αν: α) δεν ενέγραφε έκτακτη «ζημία αποθεμάτων» (λόγω της κατακόρυφης πτώσης της τιμής του πετρελαίου) ύψους 251 εκατ. ευρώ, β) δεν προχωρούσε σε προβλέψεις της τάξεως των 7-8 εκατ. ευρώ στις θυγατρικές της.

Ωστόσο, παρά το ζημιογόνο αποτέλεσμα, οι ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν θετικές κατά 69,2 εκατ. ευρώ, γεγονός που οδήγησε στη μείωση του καθαρού δανεισμού από τα 645,3 στα 587,9 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης Πέτρο Τζανετάκη, η Motor Οil έχει ολοκληρώσει εδώ και αρκετά χρόνια τις απαιτούμενες επενδύσεις της και έτσι καταφέρνει κάθε χρόνο να περιορίζει σημαντικά τον καθαρό δανεισμό της (από τα 863,3 εκατ. το 2011 στα 588 εκατ. το 2014). Η τάση αυτή θα συνεχιστεί και φέτος καθώς οι προγραμματισμένες επενδύσεις υπολογίζονται μόλις γύρω στα 35-40 εκατ. ευρώ (εργασίες συντήρησης και νέες δεξαμενές αποθήκευσης, όπου έχουν ξεκινήσει δύο και θα ακολουθήσουν άλλες πέντε), όταν οι ετήσιες αποσβέσεις κυμαίνονται γύρω στα 75 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η διοίκηση της Motor Οil έχει ξεκινήσει σειρά κινήσεων -οι οποίες όπως όλα δείχνουν θα ολοκληρωθούν- με στόχο τη μείωση του κόστους χρήματος και τη μετατροπή βραχυπρόθεσμων δανείων σε μακροπρόθεσμα.

Να σημειωθεί επίσης και η περυσινή επιτυχής έξοδος της Motor Οil στην αγορά ομολόγων, από την οποία άντλησε 350 εκατ. ευρώ με ευνοϊκούς όρους. Σύμφωνα με τον κ. Τζανετάκη, η ικανοποιητική πορεία του ομολόγου σε σχέση με τις εξωτερικές συνθήκες που ακολούθησαν, αποτελεί ένα δείγμα για το πώς αντιλαμβάνεται η αγορά το αξιόχρεο της εταιρείας.

Ο κ. Τζανετάκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και σε μια σειρά αλλαγών στον τομέα των θυγατρικών εταιρειών, όπως για παράδειγμα η εισφορά των πρατηρίων καυσίμων της Cyclon στην Avin, με παράλληλη διατήρηση και των δύο γνωστών εμπορικών σημάτων. Τονίστηκε επίσης πως θα συνεχιστεί η πολιτική αύξησης του αριθμού των ιδιόκτητων πρατηρίων τόσο στη Shell, όσο και στην Avin.

Γενικότερη πολιτική της Motor Oil τα τελευταία χρόνια είναι να κατευθύνει το μεγαλύτερο τμήμα των εγχώριων πωλήσεων (γύρω στο 95%) στις δικές της θυγατρικές (Shell, Avin, Cyclon) με στόχο την αποφυγή επισφαλειών. Το 2014 η Avin διατήρησε τα μερίδια αγοράς της σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ η Shell τα διεύρυνε.

Τέλος, μεταξύ άλλων ο κ. Τζανετάκης ανέφερε:

• H διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην επικείμενη τακτική γενική συνέλευση τη μη διανομή μερίσματος.
• Η Motor Οil στηρίζει την πρόθεση της νέας κυβέρνησης να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων. «Εμείς φωνάζουμε εδώ και πάνω από δέκα χρόνια για το θέμα αυτό, τόσο γιατί πρόκειται για μια ανήθικη πρακτική, όσο και γιατί μας πλήττει οικονομικά. Πάντως, ακούγονται ορισμένα νούμερα που αν αναφέρονται μόνο στο λαθρεμπόριο καυσίμων και δεν συμπεριλαμβάνουν και τα τσιγάρα, τότε νομίζω πως είναι υπερεκτιμημένα», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v