Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Motor Oil: Ποιες ήταν οι προκλήσεις του 2014

Στις προκλήσεις αλλά και στη στρατηγική που ακολούθησε κατά τη χρήση του 2014 αναφέρθηκε η Motor Oil στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών που πραγματοποίησε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Motor Oil: Ποιες ήταν οι προκλήσεις του 2014
Χρονιά σειράς προκλήσεων χαρακτήρισε τη χρήση του 2014 η διοίκηση της Motor Oil στο πλαίσιο της ετήσιας ενημέρωσης αναλυτών η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών.

Όπως σημειώθηκε, η εταιρία μέσω μιας ιδιαίτερα επιτυχημένης προσφοράς ομολογιών προέβη σε έκδοση ομολογιακού δανείου απευθυνόμενη για πρώτη φορά στην αποκαλούμενη αγορά «σταθερού εισοδήματος», ολοκλήρωσε την υποχρεωτική δημόσια πρόταση προς τους μετόχους της εισηγμένης στο χρηματιστήριο Cyclon Ελλάς, και, πραγματοποίησε τις δραστηριότητές της υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες των τελευταίων ετών για τον κλάδο διύλισης.

Ειδικότερα, όπως τόνισε η διοίκηση, τον Μάιο 2014 η κατά 100% θυγατρική της Motor Oil, Motor Oil Finance Plc, η οποία εδρεύει στο Λονδίνο, προέβη σε έκδοση ομολογιακού δανείου ποσού 350 εκατ. ευρώ, πενταετούς διάρκειας, μέσω προσφοράς ομολογιών (Senior Notes) με τοκομερίδιο (coupon) σταθερού επιτοκίου 5,125%. Εγγυήτρια (Guarantor) του δανείου είναι η Motor Oil. Οι ομολογίες διαπραγματεύονται στην αγορά Euro MTF Market του Χρηματιστηρίου του Λουξεμβούργου (Luxembourg Stock Exchange).

Επιπλέον, τον Νοέμβριο του 2014 ολοκληρώθηκε η διαδικασία της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης που η Motor Oil υπέβαλε τον Ιούνιο του 2014 προς τους μετόχους της Cyclon Ελλάς σύμφωνα με το Νόμο 3461/2006. Κατόπιν τούτου, η Motor Oil κατέστη μοναδικός μέτοχος της Cyclon, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα λιανικής εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων καθώς και στην παραγωγή βασικών και τελικών (συσκευασμένων) λιπαντικών, ενώ διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο λιανικής εμπορίας καυσίμων 200 πρατηρίων περίπου και μερίδιο αγοράς που εκτιμάται σε 3,5%. Σε συνέχεια της απόκτησης της Cyclon, το μερίδιο αγοράς της Motor Oil στον κλάδο λιανικής εμπορίας καυσίμων στο εσωτερικό ξεπερνά το 35%.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη διοίκηση, η στρατηγική της Motor Oil τη χρήση 2014 επικεντρώθηκε κυρίως στην επίτευξη υψηλού βαθμού απασχόλησης του διυλιστηρίου, στην κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο διάθεση της παραγωγής προϊόντων στις 3 κύριες αγορές στις οποίες παραδοσιακά δραστηριοποιείται (εσωτερική, εξαγωγές, ναυτιλία), και στη δημιουργία θετικών ταμειακών ροών.

Έτσι, κατά τη διάρκεια του 2014 η παραγωγή προϊόντων του διυλιστηρίου ανήλθε στο ιστορικό υψηλό των 11,2 εκατ. μετρικών τόνων έναντι 10,5 εκατ. μετρικών τόνων τη χρήση 2013. Επιπλέον, η εταιρία πέτυχε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται αξιοποιώντας τον εξαγωγικό της προσανατολισμό καθώς επίσης και το γεγονός της σταθεροποίησης της κατανάλωσης στην εσωτερική αγορά. Έτσι, η Motor Oil πέτυχε για έκτη συνεχόμενη χρήση συνολικό όγκο πωλήσεων που ξεπέρασε σημαντικά την ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του διυλιστηρίου. Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο όγκος πωλήσεων εξωτερικού το 2014 διαμορφώθηκε στο 67,46% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρίας έναντι 66,23% το 2013.

Επιπλόν, η διοίκηση της εισηγμένης τόνισε ότι η δημιουργία θετικών ταμειακών ροών για την εταιρία στη χρήση του 2014 επέτρεψε τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού για τέταρτη συνεχόμενη χρήση. Έτσι, ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός της Motor Oil στις 31.12.2014 διαμορφώθηκε σε 588 εκατ. ευρώ από 645 εκατ. ευρώ στις 31.12.2013, 692 εκατ. ευρώ στις 31.12.2012 και 863 εκατ. ευρώ στις 31.12.2011. Επιπλέον, η εταιρία πέτυχε περαιτέρω μείωση των δαπανών Διάθεσης και Διοίκησης (κατά 5,9%) και των Χρεωστικών Τόκων (κατά 10,2%).

Σε ότι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το 2014 ανήλθε σε 7.437 εκατ. ευρώ έναντι 7.844 εκατ. ευρώ για το 2013, λόγω της μείωσης του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου κατά τη διάρκεια της χρήσης. Οι πωλήσεις προϊόντων της εταιρίας σε όγκο ανήλθαν το 2014 σε 12,67 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι 11,98 εκατ. μετρικών τόνων το 2013.

Τα κέρδη προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών και φόρων (EBITDA) της μητρικής για το 2014 ήταν 13 εκατ. ευρώ έναντι 151,1 εκατ. ευρώ για το 2013 εξαιτίας των εξαιρετικά χαμηλών περιθωρίων διύλισης, της αρνητικής επίπτωσης αποτίμησης αποθεμάτων (ιδιαίτερα μεγάλη δεδομένου ότι η τιμή του dated brent στις 31.12.2014 διαμορφώθηκε σε 54,98 δολ./βαρέλι από 110,28 δολ./βαρέλι ένα χρόνο πριν) και της ενδυνάμωσης κατά 11,96% του δολαρίου ΗΠΑ έναντι του ευρώ, απόρροια της οποίας ήταν οι σημαντικού ύψους χρεωστικές συναλλαγματικές διαφορές.

Τα συγκρίσιμα EBITDA (εξαιρουμένης της επίδρασης αποτίμησης αποθεμάτων) διαμορφώθηκαν σε 264 εκατ. ευρώ έναντι 189,1 εκατ. ευρώ στη χρήση 2013.

Η μητρική ανακοίνωσε για τη χρήση ζημίες μετά από φόρους 87 εκατ. ευρώ έναντι κερδών μετά από φόρους 5,58 εκατ. ευρώ τη χρήση 2013. Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη (εξαιρουμένης της επίδρασης αποτίμησης αποθεμάτων) διαμορφώθηκαν σε 98,8 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2014 έναντι 33,7 εκατ. ευρώ τη χρήση 2013.

Σε ότι αφορά τα μεγέθη του ομίλου, τα ενοποιημένα κέρδη προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών και φόρων (EBITDA) για το 2014 ήταν 51,5 εκατ. ευρώ έναντι 185 εκατ. ευρώ για το 2013, ενώ τα συγκρίσιμα ενοποιημένα EBITDA (εξαιρουμένης της επίδρασης αποτίμησης αποθεμάτων) διαμορφώθηκαν σε 302,5 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2014 έναντι 223 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, ο όμιλος ανακοίνωσε ζημίες μετά από φόρους 83,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών μετά από φόρους 4,6 εκατ. ευρώ τη χρήση 2013, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη του ομίλου (εξαιρουμένης της επίδρασης αποτίμησης αποθεμάτων) διαμορφώθηκαν σε 102,6 εκατ. ευρώ στη χρήση 2014 έναντι 23,6 εκατ. ευρώ στη χρήση 2013.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v