ΑΚΤΩΡ: Κινδυνεύει σύμβαση 28,6 εκατ. στη Βουλγαρία

Για πολλοστή φορά μέσα σε λίγους μήνες η κυβέρνηση της Βουλγαρίας απειλεί με έκπτωση την ελληνική τεχνική εταιρεία εξαιτίας των καθυστερήσεων στην κατασκευή του τμήματος Sandanski - Kulata του οδικού άξονα Struma. Το έργο έπρεπε να παραδοθεί τον επόμενο μήνα.

ΑΚΤΩΡ: Κινδυνεύει σύμβαση 28,6 εκατ. στη Βουλγαρία

Με ακύρωση της σύμβασης, ύψους 28,6 εκατ. ευρώ, που είχε υπογράψει προ τριετίας, απειλεί για άλλη μια φορά την ΑΚΤΩΡ η κυβέρνηση της Βουλγαρίας εξαιτίας των καθυστερήσεων στο τέταρτο τμήμα (Sandasnki – Kulata) του οδικού άξονα Struma που ενώνει τη Σόφια με την Ελλάδα.

Η υπηρεσιακή υπουργός Μεταφορών Nikolina Angelkova δήλωσε, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, πως η κυβέρνηση θα ακυρώσει τη σύμβαση εκτός αν η ελληνική εταιρεία δεσμευτεί πως θα παραδώσει το έργο εντός τριών – τεσσάρων μηνών. Οι δηλώσεις της Angelkova έγιναν στο κρατικό βουλγαρικό ραδιόφωνο με την υπουργό να ξεκαθαρίζει πως βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τη θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Η υπηρεσιακή υπουργός Μεταφορών της Βουλγαρίας υποστήριξε, μάλιστα, πως σε περίπτωση έκπτωσης της ΑΚΤΩΡ θα επιτρέψει στο βουλγαρικό δημόσιο να παρακρατήσει την εγγυητική επιστολή που είχε καταθέσει, ύψους 2,86 εκατ. ευρώ. Όπως είπε, από τον επιτόπιο έλεγχο που θα διενεργήσει η αναθέτουσα υπηρεσία θα εξαρτηθεί η τύχη της σύμβασης. Η ημερομηνία παράδοσης του συγκεκριμένου τμήματος έχει αναβληθεί πολλές φορές με την τελευταία προθεσμία να λήγει τον επόμενο μήνα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του βουλγαρικού Τύπου αυτή τη στιγμή δεν βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες στο εργοτάξιο.

Ο οδικός άξονας Struma είναι συνολικού μήκους 173,28 χιλιομέτρων και η κατασκευή του είχε μοιραστεί σε τέσσερις εργολαβίες. Η εμπειρία της ΑΚΤΩΡ στη Βουλγαρία, αλλά και αρκετών εγχωρίων εργολάβων στις γειτονικές βαλκανικές χώρες είναι, πάντως, πολύ πιο δυσάρεστη απ’ ότι ανέμεναν οι διοικήσεις την περίοδο που επεκτείνονταν στην περιοχή.

Τα στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν πως ελάχιστα έργα αποδείχθηκαν κερδοφόρα ή τουλάχιστον όσο κερδοφόρα προέβλεπαν οι επικεφαλής των εταιρειών. Σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες ενεπλάκησαν σε πολυετείς δικαστικές διαμάχες με τις αναθέτουσες αρχές π.χ. της Ρουμανίας και σε αρκετές εξ' αυτών δικαιώθηκαν έπειτα από χρόνια. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v