Yψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μέσα από την αυξημένη παρουσία της στις αγορές του εξωτερικού προσδοκά για την επόμενη τριετία η εταιρεία λογισμικού Profile, όπως αναλύθηκε σε συνάντηση της διοίκησης με τους εκπροσώπους του τύπου.
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Profile Ευάγγελο Αγγελίδη, την τελευταία διετία η εισηγμένη κινήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα κύκλου εργασιών (9,32 εκατ. το 2013), ωστόσο μέσα από την εστίαση σε δικά της προϊόντα και στην πώληση αυτών στο εξωτερικό κατάφερε να διευρύνει το περιθώριο EBITDA στο 30%, να αυξήσει δραστικά την κερδοφορία της (στα 625 χιλιάδες ευρώ το 2013 από 146 χιλ. το 2011) και να σημειώσει ισχυρές θετικές ταμειακές ροές (στις 31/12/2013 διέθετε καθαρό ταμείο ανώτερο των τραπεζικών της υποχρεώσεων κατά 2,1 εκατ. ευρώ). Επίσης, ο δείκτης ξένων προς ίδια κεφάλαια εμφάνισε το 2013 αξιοσημείωτη κάμψη στη 0,70 φορά, από 0,93 φορά το 2012, ενώ ο δείκτης γενικής ρευστότητας ξεπέρασε το 1,52 αναδεικνύοντας την οικονομική ευρωστία του ομίλου.
Η ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων (στα 15,1 εκατ. ευρώ, έναντι 14,5 εκατ. ευρώ το 2012) έχει οδηγήσει σε δείκτη χρηματιστηριακής αξίας προς ίδια κεφάλαια γύρω στο 60%.
Η ισχυρή ρευστότητά της Profile σε συνδυασμό με άντληση δανειακών κεφαλαίων εκτιμάται από τη διοίκηση πως θα επαρκέσει για τη χρηματοδότηση επενδύσεων ύψους 15 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία.
Στόχος των επενδύσεων αυτών, σημείωσε ο λειτουργικός διευθυντής (COO) της εταιρείας, Μιχάλης Μπακούρης, είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της εισηγμένης στις αγορές του εξωτερικού, με αποτέλεσμα το 2016 να προέρχονται από το εξωτερικό τα 2/3 των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας (βλέπε σχετικό γράφημα).
Ο «χάρτης» των εσόδων της Profile
Σήμερα, η Profile διαθέτει γραφεία εκτός από την Αθήνα σε πέντε ακόμη πόλεις του εξωτερικού (Γενεύη, Λονδίνο, Ντουμπάι, Σιγκαπούρη, Λευκωσία), κι έχει περισσότερους από διακόσιους εταιρικούς πελάτες σε 18 χώρες. Μεταξύ των πελατών αυτών, συγκαταλέγονται όλες οι μεγάλες ελληνικές τράπεζες (Εθνική, Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Αττικής), αλλά και πολύ γνωστά ονόματα χρηματοοικονομικών ομίλων, όπως η Raiffeisen Bank, η Groupama, η RBS, η ERGO, η Credit Agricole, η Mercedes-Benz Bank, η MetLife Alico, η BNP Paribas, η Τράπεζα Κύπρου η Banca Romaneasca και πολλοί άλλοι.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Χαράλαμπο Στασινόπουλο, η στόχευση της Profile για περαιτέρω διεθνοποίησής της είναι εφικτή, λόγω του ότι:
α) Η αγορά στην οποία απευθύνεται (λογισμικό για τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης επενδύσεων) προβλέπεται να ανεβεί με ταχείς ρυθμούς στο εξωτερικό (π.χ. οι επενδύσεις πληροφορικής των τραπεζών από 178,1 θα εκτιναχθούν στα 300 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την IDC).
β) Η Profile διαθέτει ήδη ανταγωνιστικά προϊόντα που προάγει και διευρύνει συνεχώς (π.χ. mobile εφαρμογές, προγράμματα για ψηφιακές και έξυπνες τράπεζες, κινήσεις συνεχούς ανανέωσης και διεύρυνσης της προϊοντικής γκάμας).
γ) Ένα μεγάλο ποσοστό του τρέχοντος κύκλου εργασιών διακρίνεται από επαναληψιμότητα στα επόμενα χρόνια (π.χ. συμβόλαια, υποστηρικτικές υπηρεσίες).
δ) Έχει ήδη αναλάβει σημαντικές συμβάσεις σε μεγάλους πελάτες του εξωτερικού και έχει επιτύχει διεθνή αναγνωρισιμότητα, γεγονός που λειτουργεί ως πρόκριμα για την ανάληψη νέων εργασιών και την προσέλκυση νέων πελατών.
ε) Οι δυσκολίες που αντιμετώπιζαν τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό οι ελληνικές εταιρείες λόγω της οικονομικής κρίσης αμβλύνονται σταδιακά.
Στην εσωτερική αγορά η Profile (που ήδη κατέχει ηγετικό μερίδιο) θα συνεχίσει να εστιάζει το ενδιαφέρον της στους τομείς δραστηριοποίησής της, απευθυνόμενη κατά βάση στον ιδιωτικό τομέα, ενώ αντίθετα οι κινήσεις σε έργα του ΕΣΠΑ και του δημοσίου θα είναι προσεκτικές και επιλεκτικές.
Η διοίκηση θα προτείνει στην επικείμενη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη μη διανομή μερίσματος, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί με άνεση το επενδυτικό πρόγραμμα της επόμενης τριετίας.