Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Tellas: Μικρή η επένδυση ευρυζωνικότητας σε Ελλάδα

Στη σημασία των επενδύσεων για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας επικεντρώθηκε κατά την ομιλία του ο Διευθυντής Marketing της Tellas, κ. Αντώνης Τζωρτζακάκης, στη διεθνή ημερίδα ”Προωθώντας την Ευρυζωνικότητα στα Νέα Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Ελλάδα”, που πραγματοποιήθηκε στο Athens Information Technology Center.

Tellas: Μικρή η επένδυση ευρυζωνικότητας σε Ελλάδα
Στη σημασία των επενδύσεων για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας επικεντρώθηκε κατά την ομιλία του ο Διευθυντής Marketing της Tellas, κ. Αντώνης Τζωρτζακάκης, στη διεθνή ημερίδα ”Προωθώντας την Ευρυζωνικότητα στα Νέα Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Ελλάδα”, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4/9/2006, στο Athens Information Technology Center – AIT.

Κατά την ομιλία του, ο κ. Τζωρτζακάκης παρουσίασε τη σημερινή κατάσταση αναφορικά με την ανάπτυξη και τα ποσοστά διείσδυσης της ευρυζωνικότητας σε Ελλάδα και Ευρώπη, τις προοπτικές επενδύσεων της συγκεκριμένης αγοράς, αλλά και τους λόγους που συντείνουν στα χαμηλά ποσοστά επενδύσεων.

Όπως τονίστηκε κατά την ομιλία ”…το γεγονός αυτό παρατηρείται, επειδή ο βασικός πάροχος δεν συνέδραμε προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, για παράδειγμα, με μια ανταγωνιστική προσφορά χονδρικής, εφόσον δεν υπήρχαν οι αντίστοιχες κανονιστικές υποχρεώσεις”.

Έμφαση δόθηκε και στην Αποδεσμοποίηση του Τοπικού Βρόχου, καθώς ”…πέντε χρόνια μετά την Αποδεσμοποίηση υπάρχουν περίπου 10.000 γραμμές, αποτέλεσμα που προκύπτει όχι μόνο λόγω των καθυστερήσεων από πλευράς ΟΤΕ, αλλά και λόγω του ελλιπούς ρυθμιστικού πλαισίου”.

Αναλυτικότερα, κάποια από τα σημεία που τονίστηκαν κατά την ομιλία του κ. Τζωρτζακάκη είναι τα ακόλουθα:

1. ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Η Ελλάδα θεωρητικά θα αποτελούσε μια χώρα ελκυστική για επενδύσεις αναφορικά με την ευρυζωνικότητα, καθώς:

* είναι μέλος της Ε.Ε. και της ευρωζώνης με ανοδικό ΑΕΠ,



* οι συνθήκες της αγοράς, όπως η χαμηλή διείσδυση των υπολογιστών και του Internet, αλλά και η διείσδυση της ευρυζωνικότητας, που ακόμα βρίσκονται σε χαμηλά ποσοστά, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω ανάπτυξη,

* το ρυθμιστικό πλαίσιο, οφείλει να εναρμονιστεί με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές.

2. Η ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑΣ – Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΚΟΝΑ

Σύμφωνα με τα στοιχεία του OECD για το 2005, η Ελλάδα καθηλώθηκε στις τελευταίες θέσεις στη διείσδυση του ευρυζωνικού Internet. Το εντυπωσιακό είναι ότι βρέθηκε πίσω από κράτη, όπως η Σλοβακία, η Πολωνία και η Τουρκία.

Επιπλέον, η Ελλάδα δεν υστερεί μόνο σε απόλυτο αριθμό συνδέσεων και αντίστοιχου ποσοστού διείσδυσης επί του πληθυσμού, αλλά και σε ανάπτυξη από χρόνο σε χρόνο, αδυνατώντας να καλύψει την απόσταση που την χωρίζει από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Δύο βασικοί λόγοι για τη χαμηλή διείσδυση της ευρυζωνικότητας είναι οι ακόλουθοι:

2α. ΤΟ aDSL (”BITSREAM”) ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ο βασικός πάροχος δεν αντιμετώπισε ποτέ τους εναλλακτικούς παρόχους ως εταίρους με τους οποίους θα μπορούσε από κοινού να αποκομίσει αμοιβαία οφέλη, κάτι που έχει ήδη γίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Επιπλέον, κάποια προβλήματα χωρητικότητας που προκλήθηκαν εξαιτίας του σχεδιασμού του ΟΤΕ σε συνδυασμό με την ελλιπή επικοινωνιακή/επιμορφωτική προσπάθεια για τα πλεονεκτήματα της ευρυζωνικότητας, αλλά και οι οικονομικές συνθήκες, που επεβλήθησαν από τον βασικό πάροχο, όπως η προσφορά χονδρικής προς τους ISP’s, δεν οδήγησαν σε ανταγωνιστικές προσφορές τους εναλλακτικούς παρόχους και κατ’ επέκτασιν δεν ευνόησαν τους καταναλωτές.

2β. Η ΑΠΟΔΕΣΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΒΡΟΧΟΥ (LLU) ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το σχέδιο εφαρμογής του LLU στην Ελλάδα απέχει ακόμα πολύ, κυρίως εξαιτίας δύο παραγόντων:

* του ρυθμιστικού πλαισίου, το οποίο είναι ακόμα ελλιπές, κυρίως ως προς την υλοποίησή του. Για παράδειγμα, υπάρχει έλλειψη στις διαδικασίες εξασφάλισης, στην προσφορά για τη φυσική συνεγκατάσταση και στις Συμφωνίες Επιπέδου Υπηρεσίας (SLAs),

* του συνολικού κόστους για την παροχή της υπηρεσίας, που είναι ακόμα υψηλό.

Η Ελλάδα θα μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό ανάπτυξης των υπολοίπων κρατών-μελών αναφορικά με την ευρυζωνικότητα, υιοθετώντας ήδη δοκιμασμένες μεθόδους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Telecom Italia, η οποία κατείχε μερίδιο αγοράς 64% τη στιγμή που οι υπόλοιποι εναλλακτικοί πάροχοι κατείχαν συνολικά ένα μερίδιο της τάξης του 36%. Στα μέσα του 2004 ο βασικός πάροχος της Ιταλίας με μια επιθετική προσφορά χονδρικής στο ADSL, έχασε ένα 3,5% από το μερίδιο αυτό, αλλά ταυτόχρονα η αγορά σημείωσε ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 270%.

4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Σύμφωνα με τον κ. Τζωρτζακάκη, τα οφέλη από την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας αντανακλώνται σε τρεις τομείς:

1. Στην κοινωνία, καθώς η Ελλάδα θα συναντήσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα και θα ευνοηθεί η καθημερινή ζωή των πολιτών με μια σειρά υπηρεσιών. Επιπλέον, η τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία θα ενδυναμωθεί με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσω των επενδύσεων σε επικερδείς τομείς,

2. στον ΟΤΕ, ο οποίος θα μπορέσει να δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων, αντιμετωπίζοντας έτσι την απειλή της διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας. Ακόμα, θα αναπτύξει μια ισχυρή επιχειρησιακή μονάδα χονδρικής, που θα αξιοποιήσει στο μέγιστο το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του βασικού παρόχου, που δεν είναι άλλο από το δίκτυο,

3. και στους εναλλακτικούς παρόχους, που θα επιτύχουν υγιή οικονομική ανάπτυξη, ικανή να υποστηρίξει επενδύσεις, κυρίως στο LLU. Από την άλλη, το ανταγωνιστικό περιβάλλον θα είναι ελκυστικό για περαιτέρω ανάπτυξη, χωρίς υψηλό ρίσκο για τις επενδύσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v