Hochtief: Έβγαλε το πωλητήριο από το ΔΑΑ

Εκτός της ομάδας των αεροδρομίων στα οποία έχει βάλει πωλητήριο έθεσε τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η Hochtief. Οι αιτίες και τα σχέδια της εταιρίας. Απαλλακτική η δικαστική απόφαση για τον ΦΠΑ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Hochtief: Έβγαλε το πωλητήριο από το ΔΑΑ
Εκτός της ομάδας των αεροδρομίων στα οποία έχει βάλει πωλητήριο έθεσε τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η Hochtief, η οποία φαίνεται πως επιλέγει να προχωρήσει τις κινήσεις της για το ελληνικό αεροδρόμιο, αφού προηγουμένως διευθετηθεί η εκκρεμότητα που υπάρχει με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Η γερμανική εταιρεία, η οποία έχει περάσει πλέον στο έλεγχο της ισπανικής ACS, επανέφερε τον σχεδιασμό της για πώληση των συμμετοχών της στα αεροδρόμια σε Ντίσελντορφ, Αμβούργο, Βουδαπέστη, Σίδνεϊ και Τίρανα, αφήνοντας όμως εκτός το αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο περιλαμβάνονταν στο αρχικό πλάνο.

Για τα αεροδρόμια τα οποία εκχωρεί η Hochtief προσφορές υπέβαλαν η Fraport, o διαχειριστής του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, η Global Infrastructure Partners Ltd (GIP) που κατέχει τα αεροδρόμια London΄s City και Gatwick, η καναδική Brookfield Asset Management και η ασφαλιστική Allianz.

Στόχος της Deutsche Bank, που εκτελεί χρέη συμβούλου, είναι το τίμημα να φτάσει στο 1,2 δισ. ευρώ. Μάλιστα επισημαίνεται ότι κινήσεις που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην παγκόσμια αεροπορική σκακιέρα (π.χ. πώληση αεροδρομίων της Πορτογαλίας αντί ποσού 3 δισ. ευρώ) δείχνουν ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για επενδύσεις σε αεροδρόμια.


Απαλλακτική η δικαστική απόφαση για τον ΦΠΑ

Εν τω μεταξύ, απαλλακτική για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου του Λονδίνου, το οποίο σύμφωνα με τη σύμβαση ανάπτυξης του αεροδρομίου είναι αρμόδιο για την επίλυση διαφορών που αφορούν τον ΔΑΑ. Το δικαστήριο αποφάσισε ότι ο ΔΑΑ απαλλάσσεται από τον ΦΠΑ, ο οποίος του είχε καταλογιστεί από το ελληνικό δημόσιο.

Το συγκεκριμένο Διαιτητικό Δικαστήριο εκδικάζοντας την εν λόγω διαφορά σύμφωνα με το Ελληνικό Δίκαιο εξέδωσε την απόφασή του με την οποία αποφάσισε ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών δεν οφείλει στο ελληνικό δημόσιο τα ποσά του καταλογισθέντος ΦΠΑ μαζί με τα ποσά των επιβληθέντων πρόσθετων φόρων, κηρύσσοντας κατά παράβαση εκδοθείσες και τις σχετικές Πράξεις Καταλογισμού.

Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις δύο πλευρές εκκρεμούσε νομική διαφορά αναφορικά με καταλογισθέν ποσό ΦΠΑ ύψους 44 εκατ. ευρώ για την περίοδο 1998-2009, το οποίο λόγω των προσαυξήσεων έφτασε συνολικά στα 163 εκατ. ευρώ.

Όπως έχει διευκρινιστεί από τον Αερολιμένα Αθηνών από το ποσό των 44 εκατ. ευρώ του κύριου φόρου που καταλογίστηκε τα 37 εκατ. ευρώ, δηλ. το 84%, αφορούν ποσά ΦΠΑ επί του κόστους κατασκευής του αεροδρομίου της περιόδου 1996 - 2001. Οι σχετικοί καταλογισμοί, όμως, ολοκληρώθηκαν το 2010, με συνέπεια την επιβολή υψηλού ποσού προσαυξήσεων.

Η εταιρεία του αεροδρομίου έχει καταλογίσει μεγάλη καθυστέρηση, πέντε ετών, στις υπηρεσίες του Δημοσίου από την έγερση του θέματος τον Δεκέμβριο του 2005 μέχρι εν τέλει τον καταλογισμό του ΦΠΑ.

Το αποτέλεσμα της καθυστέρησης αυτής ήταν να δημιουργηθεί ένα υπερβολικά υψηλό ποσό προσαυξήσεων επί του αρχικώς καταλογισθέντος ΦΠΑ, αναφέρεται χαρακτηριστικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v