Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σ/ν για την "Οπτική ίνα στο σπίτι" από το ΥΜΕ

Τίθεται σήμερα σε Δημόσια Διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για την "Οπτική ίνα στο σπίτι" ή "Fiber to the Hom". Ο επενδυτικός προϋπολογισμός του έργου καταρχήν αγγίζει τα € 2,1 δισεκατομμύρια. Στα 100 Mbps η ταχύτητα.

Σ/ν για την Οπτική ίνα στο σπίτι από το ΥΜΕ
Τίθεται σήμερα σε Δημόσια Διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για την "Οπτική ίνα στο σπίτι" ή "Fiber to the Hom", όπως ειπώθηκε στη συνέντευξη Τύπου του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη.

Ο επενδυτικός προϋπολογισμός του έργου καταρχήν αγγίζει τα € 2,1 δισεκατομμύρια .

Ο στόχος είναι το έργο να προχωρήσει με το μοντέλο της σύμπραξης δημόσιου – ιδιωτικού τομέα. Συνολικά 700 εκατομμύρια θα είναι η εθνική συμμετοχή, 100 εκατομμύρια ανά έτος με βάση την εξέλιξη των υποδομών, 1,4 δισ. από ιδιώτες επενδυτές, είτε μέσα από τη χώρα είτε έξω από τη χώρα. 

Θα δημιουργηθούν μέχρι και 3 εταιρείες ειδικού σκοπού, οι οποίες θα συγκροτηθούν για να αναλάβουν η κάθε μια ένα από τα 3 κομμάτια του έργου και βεβαίως η διάρκεια σύμπραξης θα είναι 30 ετών.

Αναλογικά το κράτος ουσιαστικά καταβάλλει χρηματοδοτική συμβολή ύψους 350 € ανά νοικοκυριό ή επιχείρηση για τη διάθεση της οπτικής ίνας.

Και κάθε πάροχος δικτυακών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών θα καταβάλλει μηνιαίο μίσθωμα για τη χρήση της ίνας στον «ΕΦΟΔΙΑ», δηλαδή στο φορέα διαχείρισης.

Η Ελλάδα χωρίζεται σε 3 ζώνες ισοδύναμες, ώστε η εγκατάσταση του νέου δικτύου να γίνει με γρήγορους ρυθμούς. Φυσικά το δίκτυο αυτό αναφέρεται στην ανάπτυξη των πρώτων 7 ετών και λαμβάνει υπόψη ο διαχωρισμός των ζωνών τα δημογραφικά και γεωγραφικά δεδομένα και βεβαίως αυτό πιστεύω ότι θα βοηθήσει και στη μείωση του ψηφιακού χάσματος που εμφανίζεται στη χώρα μας, κυρίως μεταξύ των αστικών και των μη αστικών περιοχών. 

Καταρχήν χάρτης κατανομής των 3 ζωνών.

Ουσιαστικά ένα κομμάτι της Αθήνας με τη δυτική και κεντρική Ελλάδα, ένα άλλο μικρότερο κομμάτι της Αθήνας –μπορεί να το βλέπετε μεγάλο σε έκταση, είναι πιο αραιοκατοικημένο κομμάτι αυτό- με τη βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη και ένα τρίτο κομμάτι της Αθήνας με τη νότια Ελλάδα.

Ειδικότερα, δύο εκατομμύρια ελληνικά νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε 54 πόλεις της Ελλάδος, σε συνολικά 186 Δήμους της χώρας, θα συνδέονται με καλώδιο οπτικής ίνας δημιουργώντας νέες ψηφιακές λεωφόρους της πληροφορίας.

Αποτέλεσμα είναι να αυξηθεί θεαματικά η ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων, να μειωθεί το κόστος  και να βελτιωθεί η ποιότητα και η αξιοπιστία σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές.

Σήμερα είμαστε πολύ χαμηλά μέχρι 24 Mbps, ενώ με το νέο σύστημα γίνεται ισοδύναμη και θα φτάσουμε αρχικά στα 100 Mbps. Οι ταχύτητες δηλαδή και η ποιότητα και η σωστή εξυπηρέτηση βελτιώνονται ραγδαία.

Ο πάροχος της υποδομής δεν θα προσφέρει υπηρεσίες, είτε τηλεπικοινωνιακές είτε ηλεκτρονικές, δηλαδή είναι ένας ανεξάρτητος φορέας που απλώς χτίζει και διαχειρίζεται και συντηρεί το υφιστάμενο δίκτυο σκοτεινής ίνας.

Οι υπηρεσίες θα προσφέρονται από τον πάροχο δικτυακών υπηρεσιών ή από αυτόν καθαυτόν τον πάροχο υπηρεσιών. Απλά, ο πάροχος που κατέχει το δίκτυο που κατασκευάζεται και θα ονομάζεται «εφόδια» είναι ένας ουδέτερος πάροχος.

Η άλλη παροχή, ο πάροχος υπηρεσιών, μπορεί να είναι από μια τηλεόραση ψηφιακή, μια κινητή τηλεφωνία ή οποιοσδήποτε άλλος φορέας μπορεί να προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες.

Οι προβλέψεις ζήτησης εκτιμούν να φθάσουμε στο 80% μετά από 15 χρόνια.

Οι βασικοί άξονες του σχεδίου νόμου είναι:

Πρώτον η διασφάλιση των δικαιωμάτων διέλευσης για την εγκατάσταση οπτικών ινών, η διευκόλυνση στην εγκατάσταση του δικτύου οπτικών ινών σε υπάρχουσες υποδομές άλλων δικτύων, η εξασφάλιση της ανοιχτής πρόσβασης, όπως αυτή εξυπηρετείται με τη διευκόλυνση κάθε παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. 

Στο άρθρο 1 δημιουργείται αυτός ο ανεξάρτητος ειδικός φορέας (ουσιαστικά 3 φορείς είπαμε, ένας για τη κάθε ζώνη της χώρας), ένας φορέας εθνικής υποδομής οπτικών ινών, ο «ΕΦΟΔΙΑ». Ο «ΕΦΟΔΙΑ» απολαμβάνει κατ’ αποκλειστικότητα τα προνόμια τα οποία προβλέπονται στο νόμο.

Η υποδομή οπτικών ινών είναι εθνικό, κοινωφελές δίκτυο και για το λόγο αυτό απαλλάσσεται από τα τέλη διέλευσης. Αυτό προβλέπεται κατά κύριο λόγο στο άρθρο 2.

Στο άρθρο 3 προβλέπονται απλοποιημένες διαδικασίες για την εγκατάσταση της υποδομής σε δημόσια και κοινόχρηστα ακίνητα. Στο άρθρο 3 προβλέπονται διαδικασίες για την εγκατάσταση σε προστατευόμενες περιοχές, παραδοσιακούς οικισμούς, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και ακίνητα μνημεία, σεβόμενοι τον προορισμό αλλά και την ιστορική τους αξία.

Επιβάλλεται δυνατότητα συνεγκατάστασης σε υφιστάμενες υποδομές άλλων δικτύων, αυτό μειώνει και το κόστος, περιγράφονται λεπτομερώς οι διαδικασίες έναρξης και εκτέλεσης των εργασιών εγκατάστασης υποδομής σε δημόσια και κοινόχρηστα ακίνητα, διευκολύνεται η εγκατάσταση υποδομής σε ιδιωτικά ακίνητα και ορίζεται ότι συνιστάται δουλεία σε βάρος των ακινήτων αστικών ή αγροτικών, η σύνδεση των χρηστών με την υποδομή γίνεται με αίτησή τους κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί οροφοϊδιοκτησίας και ο «ΕΦΟΔΙΑ» έχει την ευθύνη της συντήρησης της υποδομής.

Ο «ΕΦΟΔΙΑ» επίσης δεν επιτρέπεται να ελέγχει ή να ελέγχεται από επιχείρηση που ασκεί δραστηριότητα παρόχου δικτύου ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Δηλαδή στο μετοχικό κεφάλαιο του «ΕΦΟΔΙΑ» με απλά λόγια μπορεί να συμμετέχουν όλων των τύπων οι εταιρείες, καμία όμως δεν μπορεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο του «ΕΦΟΔΙΑ». Το maximum ποσοστό που μπορεί να πάρει μια εταιρεία που παρέχει και άλλου είδους υπηρεσίες είναι μέχρι 49%.

Τέλος, σύμφωνα με τον υπουργό ο ΟΤΕ μπορεί να συμμετέχει αλλά δεν μπορεί να ελέγχει το φορέα διαχείρισης, δηλαδή τον «ΕΦΟΔΙΑ». Κανένας δεν μπορεί να έχει το απόλυτο 51%. Δηλαδή το maximum ποσοστό που μπορεί ένας συμμέτοχος να έχει σε αυτό το consortium, που θα αναλάβει να επενδύσει στον ένα ή στον άλλο «ΕΦΟΔΙΑ» είναι το 49%. Αρμόδια αρχή εποπτείας του «ΕΦΟΔΙΑ» και εφαρμογής του νόμου και των διατάξεων που προβλέπονται σε αυτόν είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v