"Πιλότος" για τρία λιμάνια το μοντέλο ΟΛΠ-ΟΛΘ

«Πιλότος» για τρία ακόμη ελληνικά λιμάνια θα είναι το μοντέλο που εφαρμόστηκε στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, με την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες. Πρόκειται για τα λιμάνια της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Πιλότος για τρία λιμάνια το μοντέλο ΟΛΠ-ΟΛΘ
«Πιλότος» για τρία ακόμη ελληνικά λιμάνια θα είναι το μοντέλο που εφαρμόστηκε στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, με την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες. Πρόκειται για τα λιμάνια της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του euro2day, ήδη το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας γίνεται αποδέκτης ανεπίσημου ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους επενδυτές που ανιχνεύουν τις προθέσεις της ελληνικής πολιτείας.

Καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές μετεξελίσσονται και οι global operators αναδεικνύονται σε σημαντικούς παίκτες των θαλάσσιων διαδρομών, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη εκρηκτική αύξηση κατά 137% της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων έως το 2012, το ΥΕΝ εκτιμά ότι δεν μπορούν να μείνουν εκτός και άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, που βρίσκονται σε κομβικά σημεία.

Ήδη, στα λιμάνια της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης προχωρούν με γοργούς ρυθμούς έργα υποδομής για τη δημιουργία Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, στην Πάτρα κατασκευάζεται ΣΕΜΠΟ δυναμικότητας 220.000 TEU’s ετησίως, που εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος έως το 2010.

Από την άλλη πλευρά, στην Αλεξανδρούπολη γίνονται έργα εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης από 7,5 σε 12 μέτρα και του διαύλου από 8 σε 12,5 μέτρα, έργα τα οποία προβλέπεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2009. Σε αυτή τη φάση εκπονείται μελέτη ώστε το λιμάνι της ακριτικής Αλεξανδρούπολης να αποκτήσει βύθισμα 15 μ.

Στην προβλήτα του λιμένος Αλεξανδρούπολης, που βρίσκεται σε κομβικό σημείο, καθώς συνδέεται με την Εγνατία Οδό και με το δίκτυο του ΟΣΕ και θεωρείται ενεργειακός κόμβος, λόγω του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης και του αγωγού φυσικού αερίου ITGI, θα λειτουργήσει ΣΕΜΠΟ.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα που παρουσιάζει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι η μεγάλη χερσαία ζώνη που διαθέτει. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη ένας ιταλικός και ένας αμερικανικός οίκος έκαναν κρούσεις στο ΥΕΝ για την προοπτική παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ.

Στο λιμάνι της Καβάλας λειτουργεί ήδη Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων, με περιορισμένη κίνηση σήμερα, που φτάνει τα 30.000 TEU’s ετησίως. Ωστόσο, καθώς και αυτό το λιμάνι συνδέεται με την Εγνατία Οδό, ενώ ήδη υπάρχουν σκέψεις να συνδεθεί και με το δίκτυο του ΟΣΕ, εκτιμάται ότι με την προώθηση κατάλληλων έργων υποδομής συγκεντρώνει δυνατότητες να αλλάξει μορφή και να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον.

Σε κάθε περίπτωση, πηγή που μίλησε στο euro2day εξέφρασε την άποψη ότι η προοπτική για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ στα τρία αυτά λιμάνια δεν μπορεί να γίνει πραγματικότητα πριν από το 2010.

Άλλωστε, το 2009 θεωρείται κρίσιμο έτος κατά το οποίο θα λειτουργήσουν οι ιδιώτες που θα εγκατασταθούν στο μεν λιμάνι του Πειραιά η Cosco, στο δε λιμάνι της Θεσσαλονίκης η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η Hutchison. Από το κατά πόσο θα αποδειχτεί επιτυχής η επιλογή αυτή θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό και η επέκτασή της στα τρία προαναφερόμενα λιμάνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v