Την ανάκαμψη της γερμανικής αγοράς, μιας από τις δύο βασικές πηγές εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, καθώς και τους προορισμούς οι οποίοι θα έχουν την τιμητική τους τη φετινή σεζόν, καθώς κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες, εξετάζει στην τελευταία έρευνά της η εταιρεία ανάλυσης τουριστικών δεδομένων Mabrian, με την Τουρκία και την Αίγυπτο να… παίρνουν κεφάλι σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό αεροπορικών θέσεων και την Ελλάδα να μετρά ακόμη απώλειες.
Με βάση τον αριθμό των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων που έχουν προγραμματιστεί από τη Γερμανία σε προορισμούς της Μεσογείου έως τις 28 Φεβρουαρίου για την περίοδο από την 1η Μαρτίου έως τις 30 Ιουνίου, η Τουρκία και η Αίγυπτος είναι οι μοναδικές χώρες που κατάφεραν να σημειώσουν αύξηση σε σχέση τόσο με το 2019 όσο και με το 2022.
Σύμφωνα με τη Mabrian, ο αριθμός των αεροπορικών θέσεων που έχουν προγραμματιστεί μέχρι τις 30 Ιουνίου για την Αίγυπτο καταγράφει άνοδο 23% σε σχέση με το 2022 και αντίστοιχη άνοδο 10% σε σχέση με το 2019.
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην Τουρκία, με το ποσοστό αύξησης των αεροπορικών θέσεων που έχουν προγραμματιστεί από τη Γερμανία να διαμορφώνεται στο 14,5% σε σχέση με το 2022 και στο σχεδόν 20% συγκριτικά με το 2019. Μάλιστα, για την Τουρκία έχουν προγραμματιστεί 3,52 εκατ. θέσεις, τη στιγμή που για την Αίγυπτο έχουν προγραμματιστεί μόλις 590 χιλιάδες.
Βέβαια, η Ισπανία εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα της γερμανικής αγοράς και να αναδεικνύεται στη Νο 1 επιλογή για τους Γερμανούς, με περισσότερες από 5 εκατ. αεροπορικές θέσεις να έχουν προγραμματιστεί για την περίοδο μέχρι τον Ιούνιο, αριθμός που αντιστοιχεί σε οριακή άνοδο 0,61% σε σχέση με το 2022, υπολείπεται, ωστόσο, κατά 13% συγκριτικά με το 2019.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, καταγράφεται πτώση άνω του 10% σε σχέση με το 2022, με την ψαλίδα να περιορίζεται σε σχέση με το 2019 και να κλείνει στο -2,76%. Βάσει των στοιχείων, για το διάστημα από την 1η Μαρτίου μέχρι τις 30 Ιουνίου έχουν προγραμματιστεί 1,53 εκατ. θέσεις.
Και μπορεί τόσο η Ιταλία όσο και η Γαλλία να σημειώνουν άνοδο 5,16% και 5,42% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2022, ωστόσο εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τα στοιχεία του 2019, με την υστέρηση να υπερβαίνει το 25%.
Τα μηνύματα της ITB
Την ίδια στιγμή, βέβαια, ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα μηνύματα που έρχονται από τη Γερμανία, όπου άνοιξε αυλαία η Διεθνής Εκθεση Βερολίνου (ITB Berlin), με τους μεγάλους tour operators να διαπιστώνουν αύξηση της ζήτησης από τη γερμανική αγορά και την Ελλάδα να καταλαμβάνει μία θέση μεταξύ των αγαπημένων προορισμών των Γερμανών ταξιδιωτών.
Σύμφωνα με την alltours, έναν από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς πράκτορες της Γερμανίας, σημειώνεται ισχυρή ζήτηση τόσο για το διάστημα μέχρι τις 30 Απριλίου όσο και για το καλοκαίρι. Μάλιστα, ο αριθμός των πτήσεων έχει αυξηθεί κατά 25% για το Πάσχα, προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση, με τους επικεφαλής της εταιρείας να διαπιστώνουν έκρηξη κρατήσεων και να σημειώνουν αύξηση 30% για προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, τα Κανάρια νησιά και η Ελλάδα.
Αξιοσημείωτη ζήτηση καταγράφει και η TUI για την Ελλάδα, με τους ιθύνοντες να επισημαίνουν, στο πλαίσιο της ITB Berlin, ότι σχεδόν τα μισά πακέτα για τη Ρόδο, την Κω, τη Ζάκυνθο και τις Κυκλάδες έχουν ήδη πουληθεί.