Οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ με προσαύξηση 3.000 για κάθε μέλος του νοικοκυριού και έως 45.000 ευρώ ξεκλειδώνει την επιδότηση για το fuel pass το τρίμηνο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου. Οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι πάνω από 3,1 εκατομμύρια, σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα.
Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.
Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, από 45 ευρώ που ίσχυε (σ.σ. αν ζητήσει κατάθεση σε λογαριασμό το ποσό είναι 65 ευρώ). Για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε.
Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.
Συνεπώς, η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.
Η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει στα τέλη Ιουλίου, ενώ θα χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις.
Στο ντίζελ κίνησης, η ενίσχυση παραμένει 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή.
Τα κόστη για τη στήριξη είναι τεράστια. Μόνο η επιδότηση στο ρεύμα θα κοστίσει 6 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους (αν οι τιμές μείνουν στα σημερινά επίπεδα). Από αυτά, τα 850 εκατ. ευρώ προέρχονται από τον προϋπολογισμό. Με τα υπόλοιπα μέτρα (fuel pass κ.λπ.) το ποσό ανεβαίνει στα 8,5 δισ., με το κόστος στον προϋπολογισμό 3,2 δισ. ευρώ.