KPMG: Πώς μετασχηματίζεται το ελληνικό λιανικό εμπόριο μετά την πανδημία

Παρά τις δυσκολίες σημειώνει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,6% και παραμένει ο δεύτερος σημαντικότερος εργοδότης για τη χώρα. Προκλήσεις για ψηφιακή αναβάθμιση και αναπροσαρμογή στις νέες καταναλωτικές προτιμήσεις.

KPMG: Πώς μετασχηματίζεται το ελληνικό λιανικό εμπόριο μετά την πανδημία

Σε νέα μονοπάτια θα οδηγηθεί το λιανικό εμπόριο, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών μετά την πανδημία, σύμφωνα με τη μελέτη «The Future of Retail Sector» της KPMG για την ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της έρευνας, παρά τις συνέπειες της πανδημίας, την 5ετία 2015-2020 το ελληνικό λιανικό εμπόριο σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) του κύκλου εργασιών ίσο με 5,6%. Το λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης για την ελληνική οικονομία, απασχολώντας περίπου το 10,6% του συνόλου του απασχολούμενου προσωπικού.

Εκτός από τους υποτομείς παντοπωλείου (Grocery) και ηλεκτρονικών ειδών, οι υπόλοιποι υποτομείς λιανικής κατέγραψαν πτώση πωλήσεων το 2020.

Σύμφωνα μα την έρευνα, η πανδημία της Covid-19 μεταμόρφωσε το λιανικό εμπόριο με διάφορους τρόπους, οδηγώντας στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επαναπροσδιορίζοντας τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών και μετασχηματίζοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Ο Δημήτρης Τανός, Partner, Audit, KPMG στην Ελλάδα, με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας ανέφερε σχετικά:

«Η έρευνα υπογραμμίζει τη σημαντικότητα και τη δυναμική του λιανικού εμπορίου στη στήριξη και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Παρά τις συνέπειες της πανδημίας, το λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, η έρευνα υποδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των εταιρειών στη νέα πραγματικότητα και στις νέες συνθήκες, με κυρίαρχες τάσεις σε θέματα ESG, τεχνητής νοημοσύνης και προσέγγισης πελατών».

Οι κυρίαρχες τάσεις για τους λιανοπωλητές και τους καταναλωτές προσβλέπουν στην εστίαση σε πρωτοβουλίες ESG, στην υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, στην πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση πελατών, στο ενδιαφέρον για πληροφορίες για τον κύκλο ζωής του προϊόντος, στην προτίμηση σε υγιή και οικονομικά προϊόντα και τέλος, στη δοκιμή μη παραδοσιακών τρόπων αγοράς, όπως E-Commerce, Q-Commerce και Online-to-Offline Commerce.

Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, η εποχή μετά την πανδημία θα οδηγήσει το λιανικό εμπόριο σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το Extended Reality (XR), το Blockchain και το 3D-Printing είναι μερικές μόνο από τις τεχνολογίες που οδηγούν στον μετασχηματισμό του λιανικού εμπορίου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v