Για μια ακόμα φορά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων, έκλεισε την πόρτα των αυξήσεων στα διόδια της Αττικής Οδού, υποστηρίζοντας πως η κοινοπραξία έχει συμβατικό δικαίωμα να τα αυξήσει, αλλά και πως η κυβέρνηση έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης και πως «δεν θα δεχθεί κανένα τετελεσμένο».
Αναφερόμενος στις αυξήσεις που επρόκειτο να γίνουν από την κοινοπραξία, είπε: «Είχε συμβατικό δικαίωμα να το κάνει; Ναι. Είχε δίκιο; Όχι. Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες, που είναι οι χρήστες του δρόμου».
Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε την ακύρωση των διαγωνισμών για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με την επισήμανση πως προκηρύχθηκαν με βάση «σκίτσα» και πως απαιτείται χρόνος για την τεχνική ωρίμανση και περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Επιπλέον είπε πως η ηγεσία του υπουργείου βρίσκεται σε συζητήσεις για την τύχη του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, που είχε τεμαχιστεί σε οκτώ εργολαβίες και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στη χωματερή των 50.000 τόνων σκουπιδιών που βρίσκεται στον χώρο της 5ης εργολαβίας του Πάτρα - Πύργος.
Στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι επίσης η επίλυση των ζητημάτων, ώστε να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, αλλά και να προχωρήσουν γρήγορα έργα που υλοποιούνται, όπως το νότιο τμήμα του οδικού άξονα Ε65.
Ο υπουργός Υποδομών είπε πως θα επιδιωχθεί να προχωρήσει ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεΐκου - Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, ενώ στο μετρό Θεσσαλονίκης θα αναζητηθεί οριστική λύση για τους σταθμούς «Εγνατία» και «Αγία Σοφία» σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.
Επιπλέον, εκτός από την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα, ο Κ. Καραμανλής είπε πως η κυβέρνηση δίνει «μεγάλη σημασία και στη συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου», θέμα που εκκρεμεί επί δεκαετία.
Για τις θεσμικές αλλαγές είπε πως «δεν θα αλλάξουμε τους Νόμους 4412 και 4413. Θα τους κάνουμε όμως καλύτερους, με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές. Όπως τη δυνατότητα επίβλεψης και από ιδιωτικές εταιρείες. Τις μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για μεγάλα έργα και επιπλέον, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα δημοπράτησης με καινοτόμες προτάσεις».
Στον τομέα των μεταφορών, «πρωταρχικό ρόλο έχει η επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. Ώστε να αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου». Για τις αστικές συγκοινωνίες αναφέρθηκε στην ανανέωση του στόλου οχημάτων και στην «ανάσταση» του ΟΑΣΘ, που παραπαίει. Αλλαγές αναμένονται και στο πλαίσιο για τα διπλώματα οδήγησης, που θεωρείται μη λειτουργικό καθώς και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Τέλος, ο κ. Καραμανλής άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συγχωνεύσεων κρατικών οργανισμών, μεταξύ των οποίων και στις αστικές συγκοινωνίες.
*Δείτε ολόκληρη την ομιλία του Κ. Καραμανλή στη Βουλή στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".