Την στρατηγική απόφαση της Terminal Link SAS, να αναδειχθεί ο ΟΛΘ στο κυριότερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, υπογραμμίζει με τον πλέον εμφατικό τρόπο η σύγκληση και συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας, στη Θεσσαλονίκη, αύριο, Τετάρτη 16 Μαΐου 2018.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Terminal Link SAS, παγκόσμιος λιμενικός διαχειριστής, εταιρεία που συνδυάζει τη συμμετοχή του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM με τον κινεζικό Παγκόσμιο Λιμενικό Διαχειριστή CMPorts και εταίρος της τριμερούς Κοινοπραξίας που ελέγχει το 67% της OΛΘ ΑΕ, αποδεικνύει το μεγάλο ενδιαφέρον της για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την διήμερη επίσκεψη που πραγματοποιεί 10μελής αποστολή κορυφαίων στελεχών της, στη Θεσσαλονίκη, σήμερα 15 και αύριο 16 Μαΐου.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση στο κτίριο Διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ των εκπροσώπων της Terminal Link SAS με μέλη της Κυβέρνησης, εκπροσώπους των αυτοδιοικητικών φορέων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της πόλης της Θεσσαλονίκης, αλλά και των παραγωγικών τάξεων της Βόρειας Ελλάδας.
H αποστολή της Terminal Link SAS με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, κ. Farid Τ. Salem, αποτελείται από τον CEO της Τerminal Link SAS και Αναπληρωτή Πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Boris Wenzel και τον Aντιπρόεδρο της Terminal Link SAS, κ. Laurent Martens. Στην αποστολή μετέχoυν επίσης ο κ. Lars Kastrup, Senior Vice President της CMA CGM, όπως επίσης και τρία υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της China Merchants Port Holding Company Ltd (CMPorts), oι κ.κ. Jingtao Bai, Kong Yim και Jianhui Li.
Στη συνάντηση, την οποία συντόνισε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης, παρέστησαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, η Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κ. Βούλα Πατουλίδου, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, καθώς και εκπρόσωποι τοπικών φορέων και προξενικών αρχών.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Τerminal Link SAS, κ. Farid Τ. Salem, «σκοπός μας είναι να αναδείξουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε κύριο σταυροδρόμι στην περιοχή του Αιγαίου και της Αδριατικής και να συνδέσουμε τη Θεσσαλονίκη με τη βαλκανική ενδοχώρα». Παράλληλα, ο κ. Salem, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των φορέων για την παρουσία τους, υπογράμμισε τη θέληση της Κοινοπραξίας για την ουσιαστική συνεχή συνεργασία με τους φορείς της πόλης και της επιχειρηματικής κοινότητας για την επιτυχία του εγχειρήματος.
Ο Πρόεδρος της Terminal Link SAS σημείωσε πως για να στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημα χρειάζεται η συνδρομή της Κυβέρνησης, η οποία θα πρέπει να μεριμνήσει για την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού με τα εθνικά και διευρωπαϊκά δίκτυα, για τη λειτουργία του Τελωνείου σε 24ωρη βάση και για την αποτελεσματικότερη οργάνωση της Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τις υποχρεώσεις αυτές, διαβεβαιώνοντας ότι αυτά για τα οποία έχει αναλάβει ευθύνη ο ίδιος θα γίνουν πολύ γρήγορα.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «διψάει» για ανάπτυξη, θέλει να κερδίσει το χαμένο χρόνο που το χωρίζει από άλλα λιμάνια και να πρωτοπορήσει σε σχέση με λιμάνια που το ανταγωνίζονται», επισήμανε ο κ. Κουρουμπλής.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, εξέφρασε τη βαθιά του ικανοποίηση διότι, όπως τόνισε, «αυτή η επένδυση, αν και πέρασε από 40 κύματα, αποτελεί μία πραγματικότητα και ελπίδα για το μέλλον».
Σημειώνεται ότι η Terminal Link SAS, ελέγχεται σε ποσοστό 51% από τη γαλλική CMA CGM και σε ποσοστό 49% από την China Merchants Port Holdings Company Ltd ( CMPorts), έναν από τους μεγαλύτερους Παγκόσμιους Λιμενικούς Διαχειριστές, στο χαρτοφυλάκιο του οποίου συμπεριλαμβάνονται 32 λιμάνια σε 17 χώρες, σε 5 ηπείρους.
Η συνεργασία των CMA CGM και CMPorts, όπως εκφράζεται μέσω της Terminal Link SAS, αποκτά ιδιαίτερη σημασία και προοπτική στις νέες συνθήκες ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου, στο πλαίσιο του υλοποιούμενου ιστορικού σχεδίου για τους Νέους Δρόμους του Μεταξιού, θαλάσσιο και χερσαίο, το γνωστό σχέδιο «Belt and Road Initiative».
Μετά το τέλος της σημερινής συνάντησης υψηλόβαθμα στελέχη της Κοινοπραξίας ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Λιμένα Θεσσαλονίκης.