«Δόλωμα» σε Βρετανούς εφοπλιστές λόγω Brexit

Η κυβέρνηση μιλά με μεγάλες εταιρίες ασφάλισης πλοίων, επικαλείται τον πατριωτισμό των Ελλήνων εφοπλιστών της Βρετανίας για να τους πείσει να επιστρέψουν, ενώ εστιάζει σε κρουαζιέρες, στο γιότινγκ και άλλες συναφείς δραστηριότητες.

«Δόλωμα» σε Βρετανούς εφοπλιστές λόγω Brexit

Η ελληνική κυβέρνηση επιθυμεί να πείσει εφοπλιστές και ασφαλιστικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην ναυτιλία και έχουν την έδρα τους στο Λονδίνο, να μεταφέρουν την ευρωπαϊκή τους έδρα στην Ελλάδα μετά το Brexit.

«Είμαστε σε επαφή με πέντε μεγάλες εταιρίες ασφάλισης πλοίων που εξετάζουν διάφορες χώρες μέλη της ΕΕ για την μεταφορά της έδρας τους», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής σε συνέντευξή του.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ο υπουργός αρνήθηκε να κατονομάσει συγκεκριμένες εταιρίες, καθώς οι διαπραγματεύσεις είναι μυστικές. «Θα συναντηθούμε το αργότερο τον Ιούνιο, για να συζητήσουμε τους όρους που θα επιθυμούσαν προκειμένου να επιλέξουν την Ελλάδα», ανέφερε.

Η κυβέρνηση έχει, επίσης, ζητήσει από Έλληνες εφοπλιστές με έδρα στη Βρετανία, να εξετάσουν το ενδεχόμενο της επιστροφής τους στην Ελλάδα μετά τη βρετανική έξοδο από το ευρωπαϊκό μπλοκ, παρότι η χώρα μπορεί να προσφέρει λίγα σε όρους οικονομικών κινήτρων δεδομένης της δύσκολης οικονομικής της κατάστασης, επεσήμανε ο υπουργός. Αντ’ αυτών, η Ελλάδα θα προσπαθήσει να «χτυπήσει» στον πατριωτισμό των εφοπλιστών, σχολίασε.

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι τα πλοία που ανήκουν σε Έλληνες αντιστοιχούν στο 22% του παγκόσμιου στόλου και στο 50% της χωρητικότητας στις θαλάσσιες μεταφορές της ΕΕ.

Η κυβέρνηση επιδιώκει ο Πειραιάς να γίνει «ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου και ένα μοντέρνο θαλάσσιο σύμπλεγμα», πρόσθεσε ο Κουρουμπλής και εξήγησε: «Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα κέντρο υπηρεσιών για την ναυτιλία στον Πειραιά».

Κρουαζιέρες

Ο υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε πως η ναυτιλία συνδράμει περίπου το 7% στην ελληνική οικονομική παραγωγή και τόνισε πως η κυβέρνηση θέλει να τονώσει και άλλες δραστηριότητες που συνδέονται με τον κλάδο, όπως η επισκευή σκαφών, και ότι βλέπει ευκαιρίες από δραστηριότητες κρουαζιέρων και από το γιότινγκ σε περιφερειακά λιμάνια, ιδιαίτερα από το λεγόμενο home porting, όπου οι κρουαζιέρες αναχωρούν και ολοκληρώνονται σε ένα συγκεκριμένο λιμάνι.

Ανέφερε, ακόμη, ότι, εφόσον η Ελλάδα χρειάζεται να βελτιώσει την υποδομή της για να εξυπηρετήσει νέα πλοία με χωρητικότητα άνω των 4.000 επιβατών, η κυβέρνηση θα ζητήσει από τους cruise operators «να επενδύσουν σε αυτά τα λιμάνια που τους ενδιαφέρουν με αντάλλαγμα κίνητρα, περιλαμβανομένων ευνοϊκών συμφωνιών στις προμήθειες».

Σε αυτό το σημείο επεσήμανε πως ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τη Σαντορίνη, το Λαύριο και το Κατάκολο. Οι Royal Caribbean Cruises, MSC Cruises και Norwegian Cruise Line Holdings, όλες έχουν εντάξει τη Σαντορίνη στο πρόγραμμά τους για το καλοκαίρι.

Τέλος, ο υπουργός Ναυτιλίας συμπλήρωσε ότι το Υπουργείο συνεργάζεται με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για να προσελκύσει Έλληνες εφοπλιστές στο χρηματιστήριο της Αθήνας, έναντι άλλων χρηματιστηριακών αγορών, για την έκδοση ομολόγου. Υποστήριξε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από δύο ή τρεις μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες και κατέληξε: «Ίσως δούμε την πρώτη μεγάλη έκδοση ομολόγου το Σεπτέμβριο».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v