Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Λεωφορείο μετατρέπεται σε κινητή μονάδα εξυπηρέτησης αστέγων

Η παρέμβαση εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Μάιο, καθώς τότε ο ΟΑΣΑ θα έχει μετατρέψει κατάλληλα ένα αστικό λεωφορείο στη «φροντίδα εν κινήσει», με στόχο να είναι πλήρως λειτουργικό και να προσφέρει στους άστεγους φροντίδες υγιεινής παράλληλα με τις πρώτες βοήθειες.

Λεωφορείο μετατρέπεται σε κινητή μονάδα εξυπηρέτησης αστέγων

Τη μετατροπή ενός λεωφορείου του ΟΑΣΑ σε κινητή ομάδα υγιεινής, παροχής πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας και συμβουλευτικής σε άστεγους της Αττικής ανακοίνωσαν πριν από λίγο η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας σε συνεργασία με την Παπαστράτος Α.Ε. και τη ΜΚΟ Praksis.

Η παρέμβαση εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει τον Μάιο, καθώς τότε ο ΟΑΣΑ θα έχει μετατρέψει κατάλληλα ένα αστικό λεωφορείο στη «φροντίδα εν κινήσει», με στόχο να είναι πλήρως λειτουργικό και να προσφέρει στους άστεγους φροντίδες υγιεινής παράλληλα με τις πρώτες βοήθειες.

Σύμφωνα με την αναπληρώτρια υπουργό Εργασίας Θεανώ Φωτίου, πρόκειται για μικρές κινήσεις για ένα τεράστιο πρόβλημα που δεν θα μπορούσαν να επιτευχθούν όμως, εάν δεν συνέπρατταν μεταξύ τους το κράτος, ο ιδιωτικός τομέας και η κοινωνία των πολιτών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Παπαστράτος Α.Ε. κ. Χρήστος Χαρπαντίδης δήλωσε πως η εταιρία δεν θα μπορούσε να μη συμβάλει σε αυτή την προσπάθεια, καθώς σε ολόκληρη την 85χρονη ιστορία της η εταιρία φροντίζει τους συνανθρώπους της και βοηθάει την κοινωνία. Η χορηγία ανέρχεται σε 200.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμόδιων αρχών, για την πλήρη λειτουργία του μέτρου σε 10 σημεία της Αττικής, επτά ημέρες την εβδομάδα και σε 24ωρη βάση, απαιτούνται τουλάχιστον 400.000 ευρώ τον χρόνο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Γιάννης Σκουμπούρης αναφέρθηκε στην παροχή ενός λεωφορείου 12 μέτρωνν στο οποίο θα γίνει η κατάλληλη επεξεργασία, ώστε να φέρει τον κατάλληλο εξοπλισμό, ενώ τα δρομολόγια θα υποδειχθούν από το υπουργείο Εργασίας προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες (αδειοδότηση, εξασφάλιση στάσεων κ.λπ.) για να εξυπηρετηθούν οι άστεγοι. Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ θα καλύπτει τα καύσιμα και τον οδηγό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Εργασίας, η αγορά ενός λεωφορείου εάν δεν υπήρχε η προσφορά του ΟΑΣΑ, θα κόστιζε περίπου 60.000 ευρώ.

Ο επικεφαλής της ΜΚΟ Praksis Τζανέτος Αντύπας αναφέρθηκε στη δράση ως ένα πολύ σημαντικό εργαλείο καταγραφής και εξυπηρέτησης αστέγων, καθώς θεωρεί ότι είναι μονόδρομος η σύγκλιση του τριγώνου κράτος - ιδιωτικός τομέας - κοινωνία, όταν διακυβεύεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v