Συνάντηση Γ. Σταθάκη με εκπροσώπους της APM Terminals

Οι εκπρόσωποι του δανέζικου ομίλου που ενδιαφέρεται για τον ΟΛΠ συναντήθηκαν με τον υπουργό Οικονομίας. Αύριο θα συζητηθεί στο Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ το θέμα του διαγωνισμού για το πλειοψηφικό πακέτο του οργανισμού.

Συνάντηση Γ. Σταθάκη με εκπροσώπους της APM Terminals

Με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας ΑPM Terminals/Maersk Francois-Xavier Delenclos και Sander Riemersma και την πρέσβειρα της Δανίας στην Ελλάδα Mette Knudsen, συναντήθηκε χθες ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας παρουσίασαν στον Υπουργό τα σχέδιά τους αναφορικά με την παραχώρηση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των αντίστοιχων δύο διαγωνισμών που διενεργούνται αυτό το διάστημα από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Μια πρόσφατη, εκ παραδρομής, δήλωση του κ. Σταθάκη, σύμφωνα με την οποία η κυβέρνηση συζητά μόνο με την Cosco για αλλαγές όρων στο διαγωνισμό πώλησης του ΟΛΠ, είχε προκαλέσει την αντίδραση των Δανών οι οποίοι και ζήτησαν το ραντεβού. Τότε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε σπεύσει να εκδώσει ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία θα καλέσει όλους τους ενδιαφερόμενους που είχαν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ ώστε να τους παρουσιάσει τις αλλαγές όρων. Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται, κατά πληροφορίες, και η πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ, αντί του 67% που προβλέπονταν αρχικά.

Το θέμα του ΟΛΠ αναμένεται να συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ για αργότερα μετατίθεται η επανεκκίνηση του διαγωνισμού πώλησης πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ. Την Κυριακή, πάντως, η νομαρχιακή επιτροπή Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ διοργάνωσε εκδήλωση κατά της ιδιωτικοποίησης.

 

Συζήτηση για τον ΟΛΘ

Ο Συντονιστής της ΟΔΕ Παραγωγής και Εμπορίου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Σταύρος Καλαφάτης, παραβρέθηκε, σήμερα, στη συζήτηση που οργάνωσαν Σύλλογοι και Σωματεία Εργαζόμενων στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και κατέθεσε πέντε συν τρεις προτάσεις για την ανάπτυξη του ΟΛΘ. Αμέσως μετά, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Κατέθεσα συγκεκριμένες προτάσεις για την αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

1. Η όποια κίνηση ιδιωτικοποίησης να διασφαλίζει τις θέσεις εργασίας.
2. Να εξασφαλιστεί η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
3. Να χαραχθεί η αναπτυξιακή πορεία του λιμανιού με την κατάθεση συγκεκριμένου επιχειρηματικού πλάνου, με σαφές χρονοδιάγραμμα, από τον όποιο επενδυτή.
4. Να γίνει ξεκάθαρο σε όλους ότι, δεν υπάρχει περίπτωση παραχώρησης δημόσιας γης και εγκαταστάσεων.
5. Να βρεθεί ισχυρός επενδυτής από την παραχώρηση του πακέτου των μετοχών.

Επίσης, τρία σημεία αναφοράς στην αναπτυξιακή λειτουργία του λιμανιού είναι:

1. Η μετεξέλιξη από μία απλή διαχείριση σε μια επιθετική πολιτική, η οποία θα έχει, ως αποτέλεσμα, την περαιτέρω ανάπτυξη.
2. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, σε σχέση με άλλα λιμάνια που αναπτύσσονται στη γύρω περιοχή.
3. Η κάλυψη οποιασδήποτε επιχειρηματικής κίνησης κάτω από την προστατευτική ομπρέλα της λιμενικής πολιτικής που ασκείται από το κράτος, με γνώμονα την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος.

«Η λιμενική πολιτική και η προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος είναι η ομπρέλα κάτω από την οποία θα αναπτυχθεί η οποιαδήποτε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης. Ένα ξεκάθαρο επιχειρηματικό πλάνο θα δώσει περεταίρω ώθηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να ‘τρέξει’ με γοργούς ρυθμούς ώστε να προλάβει τον ισχυρό ανταγωνισμό που αναπτύσσεται από άλλα λιμάνια στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v