Αεροδρόμιο Καστελίου: Νέα παράταση για προσφορές

Επικίνδυνες ομοιότητες με την προηγούμενη προσπάθεια ανάθεσης του έργου της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο της Κρήτης αρχίζει να εμφανίζει ο διαγωνισμός που τρέχει καθώς οδηγείται σε συνεχείς παρατάσεις.

Αεροδρόμιο Καστελίου: Νέα παράταση για προσφορές

Σε νέα αναβολή για τις 18 Φεβρουαρίου 2015 οδηγήθηκε η προθεσμία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για το αεροδρόμιο του Καστελίου στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά αναβολή της ημερομηνίας κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών.

Η επιλογή αυτή έγινε κατά κύριο λόγο για να δοθεί περισσότερος χρόνος στα ενδιαφερόμενα σχήματα προκειμένου να καταρτίσουν τις προσφορές τους. Ωστόσο δεν πρέπει να θεωρείται και εντελώς ασύνδετη με τη ρευστή πολιτική κατάσταση που υπάρχει στη χώρα αυτό το διάστημα, αφού πρόκειται για ένα μεγάλο έργο.

Αρχικώς η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών είχε οριστεί στις 11 Νοεμβρίου, στη συνέχεια δόθηκε περισσότερος χρόνος κι η ημερομηνία ορίστηκε για σήμερα 16 Δεκεμβρίου, ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, ως νέα καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού καθορίστηκε η 18η Φεβρουαρίου. Η εξέλιξη αυτή συνειρμικά παραπέμπει στην προηγούμενη προσπάθεια ανάθεσης του έργου, η οποία, μετά από πλειάδα παρατάσεων δεν έφερε αποτέλεσμα και οδηγήθηκε στην κήρυξη του διαγωνισμού ως άγονου.

Παρότι αυτήν τη φορά διαπιστώνεται μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον, ενώ ρεαλιστικότερος θεωρείται και ο σχεδιασμός του έργου, εντούτοις από τα γεγονότα καθίσταται προφανές ότι η δυστοκία παραμένει για ένα έργο υποδομής που θεωρείται κρίσιμο για την Κρήτη.

Έντονο το γαλλικό «άρωμα» - εξαφανισμένοι οι Κινέζοι

Σχεδόν βέβαιη θεωρείται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τα σχήματα ACS - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Vinci -ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Bouygues J&P ΑΒΑΞ. Αδιευκρίνιστο παραμένει το αν θα συμμετάσχει ή όχι στον διαγωνισμό η γερμανική Fraport, η οποία πρόσφατα αναδείχθηκε πλειοδότρια του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Την ίδια στιγμή «αναζητούνται οι κινεζικές China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) και Fosun, οι οποίες είχαν σπεύσει από πολύ νωρίς να δημοσιοποιήσουν το ενδιαφέρον τους για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, γνωστοποιώντας μάλιστα και λεπτομερή σχεδιασμό, αλλά πλέον οι πληροφορίες δεν τις φέρουν μεταξύ των σχημάτων που θα καταθέσουν προσφορά, χωρίς, φυσικά, αυτό να αποκλείεται.

Κόστος

Ο σχεδιασμός του ΥΠΟΜΕΔΙ προβλέπει ότι το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων» θα έχει συνολικό κόστος το οποίο δεν θα ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από ίδια κεφάλαια του παραχωρησιούχου, από τραπεζικό δανεισμό αλλά και συμμετοχή του Δημοσίου. Η εταιρεία που θα συσταθεί και θα αναλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία του αεροδρομίου θα είναι στα πρότυπα του αεροδρομίου της Αθήνας. Ωστόσο το ποσοστό της συμμετοχής του Δημοσίου σε αυτή θα αποτελέσει μέγεθος του διαγωνισμού. Επιθυμία και των δύο πλευρών είναι η συμμετοχή του κράτους να είναι μικρότερη σε σχέση με τον αερολιμένα της Αθήνας.

Ανεπαρκές το υφιστάμενο αεροδρόμιο

Ο νέος αερολιμένας Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» το οποίο είναι ανεπαρκές για την κάλυψη των αναγκών της περιοχής και εδώ και χρόνια χαρακτηρίζεται υπερκορεσμένο. Το πρόβλημα παρατηρείται τη θερινή περίοδο, οπότε η κίνηση αυξάνεται και οι εγκαταστάσεις του δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης, ενώ τα περιθώρια βελτιώσεων στις υφιστάμενες υποδομές είναι, μάλλον, μικρά.

Ο νέος αερολιμένας θα συμβάλει στην τόνωση της απασχόλησης κατά την περίοδο κατασκευής του, με τη δημιουργία περίπου 1.000 θέσεων εργασίας, ενώ αναμένεται ότι θα βοηθήσει την περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v