Γ.Γ. Λιμένων : ”Δεν έχει δοθεί το ok στην Cosco”

Για παρερμηνεία των δηλώσεών του στην Lloyd’s List κάνει λόγο ο Γεώργιος Βλάχος, γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής. Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, η Ελλάδα φέρεται να δίνει στη κινεζική εταιρεία Cosco το ”πράσινο φως” προκειμένου να αναλάβει με μακροχρόνια σύμβαση 20-30 χρόνων τη διαχείριση των εμπορικών λιμένων του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και στο... Τυμπάκι της Κρήτης.

Γ.Γ. Λιμένων : ”Δεν έχει δοθεί το ok στην Cosco”
Για παρερμηνεία των δηλώσεών του στην Lloyd’s List κάνει λόγο ο Γεώργιος Βλάχος, γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα οικονομικής εφημερίδας, η Ελλάδα φέρεται να δίνει στη κινεζική εταιρεία Cosco το ”πράσινο φως” προκειμένου να αναλάβει με μακροχρόνια σύμβαση 20- 30 χρόνων τη διαχείριση των εμπορικών λιμένων του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και στο... Τυμπάκι της Κρήτης.

Σημειωτέον πως στο... Τυμπάκι δεν υπάρχει καν λιμάνι.

Η αναφορά γίνεται με αφορμή χθεσινό δημοσίευμα της έγκυρης ναυτιλιακής εφημερίδας Lloyd’s List, όπου ο Γεώργιος Βλάχος φέρεται να δίνει το χρίσμα προτεραιότητας και προτίμησης στους κινέζους.

Το euro2day.gr επικοινώνησε νωρίτερα με τον Γ. Βλάχο, ο οποίος ξεκαθάρισε για ακόμη μια φορά δυο- τρία πολύ βασικά ζητήματα.

Κατ’ αρχήν αυτή την περίοδο η διοίκηση των δυο εισηγμένων φορέων (ΟΛΠ-ΟΛΘ) μέσω της πολιτικής ηγεσίας βρίσκεται σε συζητήσεις με κάθε ενδιαφερόμενο. Όντως οι κινέζοι είναι προτιμητέοι, καθ΄ότι αποτελεί προσωπική επιλογή του ίδιου του πρωθυπουργού η υλοποίηση διακρατικών συμφωνιών.

Ωστόσο ενδιαφέρον και συγκεκριμένες προτάσεις ειδικά για τον ΟΛΠ έχουν εκδηλώσει (και καταθέσει) η Dubai Port Authority, η δανέζικη Maersk, ενώ παραμένει σε εκκρεμότητα η ισχύουσα σύμβαση με την MSC. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day.gr, την Τρίτη θα βρίσκεται στην Αθήνα για συνομιλίες με την πολιτική ηγεσία υψηλόβαθμο κλιμάκιο της Dubai Port Authorities.

Το δεύτερο ζήτημα συνίσταται στο ότι η ελληνική πλευρά θα πρέπει να συνομιλήσει με όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές και πράγματι άμεσα θα ξεκινήσει ο επόμενος κύκλος συζητήσεων, αλλά με όλους.

Ένα άλλο ζήτημα που θα πρέπει να επιλυθεί, και επιμένουμε σε αυτό, αφορά στον τρόπο ορισμού της σύμβασης.

Είτε θα πρόκειται για σύμβαση που θα καλύπτεται από το πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας, για παράδειγμα Ελληνικής και Κινεζικής πλευράς, ή για ανοιχτό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, οπότε αλλάζει συνολικότερα η κατάσταση.

Το πιθανότερο είναι πως οι συνομιλίες διαχείρισης των δυο λιμενικών φορέων θα γίνουν υπό το πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας, ώστε και πιο γρήγορα να προχωρήσουν και αμεσότερα να υπάρχει αίσιο τέλος για την ελληνική πλευρά.

Μ.Γελ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v