Μίνι ράλι 4,9% για τον ιαπωνικό Nikkei

Άλμα σχεδόν 5% στο Τόκιο με τις θετικές εκπλήξεις για την ιαπωνική οικονομία και την αναθεώρηση του ΑΕΠ στο 4,1%. Προβληματίζουν τα στοιχεία για την Κίνα. Υποτονική η εικόνα στις υπόλοιπες ασιατικές αγορές. Κλειστή η αυστραλιανή αγοράς λόγω αργίας.

Μίνι ράλι 4,9% για τον ιαπωνικό Nikkei

Μίνι ράλι καταγράφεται στο χρηματιστήριο του Τόκιο σε ευθεία αντίθεση με την εικόνα που παρουσιάζουν οι υπόλοιπες ασιατικές αγορές με την Ιαπωνία να κάνει για μία ακόμη φορά την έκπληξη αναθεωρώντας το ρυθμό ανάπτυξης του πρώτου τριμήνου στο 4,1%.

Συγκεκριμένα, στο Τόκιο ο δείκτης Nikkei έκλεισε με άλμα 4,94% στις 13.514 μονάδες. Στο Χονγκ Κονγκ ο δείκτης Hang Seng υποχωρεί κατά 0,17% στις 21.537 μονάδες. Ο κορεατικός Kospi ενισχύεται κατά 0,46% στις 1932 μονάδες.

Στην κινεζική αγορά, ο Shanghai Composite υποχωρεί κατά 1,39% στις 2210 μονάδες και ο CSI 300 κατά 1,73% στις 2484 μονάδες.

Η αυστραλιανή αγορά είναι κλειστή λόγω αργίας.

Τα οικονομικά μεγέθη για την Ιαπωνία πάντως, ξεπέρασαν κάθε προσδοκία δίνοντας μάλιστα νέα ώθηση στον πρωθυπουργό και τα περιβόητα «Αμπε-νομικά». Το πλεόνασμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών άγγιξε τα 750 δις. γεν (735 δισ. δολ.) τον Απρίλιο (έναντι προσδοκιών στα 310 δισ. γεν). Παράλληλα, η κυβέρνηση αναθεώρησε το ρυθμό ανάπτυξης πρώτου τριμήνου στο 4,1% σε ετήσια βάση έναντι αρχικής εκτίμησης στο 3,5%. 

Ξεχωρίζει η μετοχή της Softbank με κέρδη 6,9%, αλλά και οι μετοχές των εξαγωγικών εταιριών λόγω του αδύναμου γεν. Έτσι, η Toyota καταγράφει ράλι 7,1% και η Bridgestone άλμα 5,9%.

Παράλληλα με τα εντυπωσιακά νέα για την Ιαπωνία όμως, ανακοινώθηκαν και κάποια στοιχεία για την Κίνα που προβληματίζουν. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 1% το Μάιο ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 0,3% υποδεικνύοντας επιβράδυνση του εμπορίου. Παράλληλα, η βιομηχανική παραγωγή σε μηνιαία βάση αυξήθηκε οριακά το Μάιο. Σε ετήσια βάση το ποσοστό αύξησης ανήλθε σε 9,2% από 9,3% τον προηγούμενο μήνα. Ακόμη και ο πληθωρισμός, στο 2,1% ήταν κατώτερος των εκτιμήσεων.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v