Νέες ιδέες από το δημιουργό του Hotmail

Το status του Sabeer Bhatia ως πρώτου Ινδού celebrity-επιχειρηματία στον τεχνολογικό τομέα φαίνεται εντυπωσιακό. Ο μηχανικός που σπούδασε στο Stanford, δημιούργησε το Hotmail και το πούλησε στη Microsoft το Δεκέμβριο του 1997 έναντι 395 εκατ. δολαρίων. Στην ηλικία των 30, είναι δημοφιλής στα μέσα ενημέρωσης, στο Bollywood αλλά και στους κύκλους της τεχνολογίας.

του Khozem Merchant

Το status του Sabeer Bhatia ως πρώτου Ινδού celebrity-επιχειρηματία στον τεχνολογικό τομέα φαίνεται εντυπωσιακό. Ο μηχανικός που σπούδασε στο Stanford, είναι αυτός που δημιούργησε το Hotmail και το πούλησε στη Microsoft το Δεκέμβριο του 1997 έναντι 395 εκατ. δολαρίων. Στην ηλικία των 30, είναι δημοφιλής στα μέσα ενημέρωσης, στο Bollywood αλλά και στους κύκλους της τεχνολογίας.

Ένα από τα νέα του εγχειρήματα, μια υπηρεσία τηλεφωνίας μέσω Ιnternet, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του μήνα, σε συνδυασμό με την εισβολή του στη σφαίρα των blogs. Τα δύο νέα εγχειρήματα, ενώ ο ίδιος δεσμεύεται για ακόμη περισσότερα στο εγγύς μέλλον, σηματοδοτούν την πιο εργατική περίοδο του κ. Bhatia από τότε που συνεργάστηκε με τη Microsoft, το 1999.

”Βρίσκομαι στο σταυροδρόμι, όπου τα προβλήματα του πραγματικού κόσμου συναντώνται με τις δυνατότητες της τεχνολογίας να προσφέρουν λύσεις”, επισημαίνει ο ίδιος. ”Η επιχειρηματικότητα είναι ο χάρτης του δρόμου, αλλά οι επιλογές είναι δύσκολες. Συχνά μένεις μόνος σου, με την ισχύ που κρύβουν οι ιδέες σου, οπότε το βασικότερο που πρέπει να έχεις είναι η αυτοπεποίθηση”.

Η αυτοπεποίθηση του ίδιου του κ. Bhatia ήταν ευάλωτη σε κάθε χρονική στιγμή μετά την επιτυχία του Hotmail, της πρώτης δωρεάν υπηρεσίας e-mail, ένα εγχείρημα που αποτελεί έμβλημα για το πρώτο κύμα της μανίας με το Ιnternet.

Η αποχώρησή του από τη Microsoft για να εργαστεί μόνος του ως εφευρέτης ήταν δύσκολη. Το πρώτο του δημιούργημα ήταν καταστροφή. Το Arzoo, το οποίο ξεκίνησε το 1999, προσπαθούσε να δημιουργήσει μια ψηφιακή αίθουσα διδασκαλίας με ειδικούς να απαντούν σε τεχνολογικά ζητήματα για εταιρίες και μεμονωμένα άτομα.

Ο κ. Bhatia εξηγεί ότι επένδυσε 8 εκατ. δολάρια και δανείστηκε 7 εκατ. δολάρια ακόμη για την υλοποίηση. Με 50 προγραμματιστές και λειτουργικά έξοδα 500.000 δολαρίων το μήνα, το Arzoo δεν παρήγαγε έσοδα, πόσο μάλλον κέρδη, όταν μετά από 24 μήνες αποφάσισε να το κλείσει.

Ωστόσο, όπως αναφέρει και ο ίδιος, η αποτυχία του τον έκανε καλύτερο εκτιμητή των ευκαιριών που παρουσιάζονται. Η εταιρία του, η Navin Communications, έχει ξεκινήσει σχεδιάζοντας τρόπους διαχείρισης φωνητικών μηνυμάτων μέσω Ιnternet, ενώ έχει δημιουργήσει και μια ταχεία μέθοδο για απόσπαση στοιχείων από βάσεις δεδομένων και αποστολή τους σε κινητά τηλέφωνα ως SMS.

Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα που ξεκινά, η VoiFi, επιτρέπει σε κάθε χρήστη PC να κάνει κλήσεις σε σταθερά ή κινητά τηλέφωνα στην Ινδία έναντι μόλις 1 ρουπίας το λεπτό.

Όσο για το έτερο εγχείρημα, το blogeverywhere.com, ο ίδιος εξηγεί ότι θα επιτρέπει στους χρήστες να καταχωρούν τις σκέψεις τους και τα σχόλιά τους σε κάθε ιστοσελίδα.

Αναφορικά με τη μετακίνησή του στην Ινδία, ο κ. Bhatia εξηγεί ότι δέχεται δύο βασικές αλήθειες για την πατρίδα του. Πρώτον, τα χαμηλά λειτουργικά κόστη είναι ζωτικής σημασίας για ένα νέο τεχνολογικό εγχείρημα.

Δεύτερον, ότι η Ινδία θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο, μετά τις ΗΠΑ και την Κίνα, στο κοντινό μέλλον. Οι ευκαιρίες που θα υπάρχουν εκεί κυμαίνονται, όπως εξηγεί, από ηλεκτρονικές υπηρεσίες γάμου έως το ηλεκτρονικό εμπόριο.

© The Financial Times Limited 2006. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v