Η μισθολογική υπεροχή του πτυχίου

Το μισθολογικό premium των πτυχιούχων στον ανεπτυγμένο κόσμο έχει αυξηθεί 10% στην 10ετία, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ. Στα 160.000$ το οικονομικό κέρδος για τον άνδρα πτυχιούχο, 4πλάσια η απόδοση της επένδυσης του δημοσίου.

  • Chris Cook, Education Correspondent
Η μισθολογική υπεροχή του πτυχίου
Η ζήτηση των εργοδοτών για πανεπιστημιακούς απόφοιτους έχει παραμείνει υψηλή στο μεγαλύτερο τμήμα του ανεπτυγμένου κόσμου, με το μισθολογικό premium των εργαζομένων με πτυχίο να έχει αυξηθεί 10% κατά μέσο όρο την τελευταία 10ετία, σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ.

Στην Βραζιλία και την Ουγγαρία, οι πτυχιούχοι θα εξασφαλίσουν σχεδόν 2,5 φορές μεγαλύτερο μισθό από τους απόφοιτους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ στην Νέα Ζηλανδία και την Σουηδία το premium του πτυχίου είναι το ένα τρίτο, σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ.

Στην Ιρλανδία, το premium έχει αυξηθεί από 38% σε 80% στα τελευταία 10 χρόνια. Η μισθολογική υπεροχή του πτυχίου έχει αντιθέτως μειωθεί ελαφρώς στον Καναδά, την Φινλανδία, την Γαλλία, την Νορβηγία, την Πορτογαλία, την Σλοβενία, την Σουηδία και την Ελβετία.

Ο Angel Gurria, γενικός γραμματέας του διεθνούς οργανισμού που εδρεύει στο Παρίσι, έγραψε: «Και στις 28 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ, το μακροπρόθεσμο προσωπικό οικονομικό κέρδος ενός πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης… ξεπερνά τα 160.000 δολ. για τους άνδρες και τα περίπου 110.000 δολ. για τις γυναίκες.»

Και συνεχίζει: «Κατά μέσο όρο, οι χώρες του ΟΟΣΑ απολαμβάνουν καθαρή απόδοση άνω των 100.000 δολ. από τα αυξημένα φορολογικά έσοδα και άλλες απολαβές που προσφέρει κάθε πολίτης με ανώτερη εκπαίδευση –ποσό τετραπλάσιο από την κρατική επένδυση. Για τις γυναίκες, η καθαρή απόδοση για το δημόσιο είναι περίπου 2,5 φορές από το ποσό της δημόσιας επένδυσης.»

Στην έρευνα «Εκπαίδευση με μια Ματιά 2012” υπογραμμίζεται επίσης η αύξηση στην προνηπιακή εκπαίδευση: Το 2005 συμμετείχαν στην εκπαίδευση το 64% των 3χρονων παιδιών. Αυτός ο συντελεστής είναι σήμερα 69%. Ο αριθμός των 4χρονων παιδιών έχει αυξηθεί σε αυτά τα προγράμματα από 77% σε 81%.

Ο ΟΟΣΑ υπογραμμίζει ένα δυνητικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες: Την προχωρημένη ηλικία του διδασκαλικού προσωπικού. Πάνω από το 40% των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε επτά χώρες της ΕΕ είναι ηλικίας 50 ετών και άνω.
© The Financial Times Limited 2012. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v