Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 9 2024

Αττική Οδός: Αυτόνομα ή μέσω εταιρείας «ειδικού σκοπού» στο ΧΑ;

Πλούσιο το ρεπορτάζ για τη συμφωνία LatsCo - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την απόκτηση του 10% της Αττικής Οδού από την πλευρά της Μαριάννας Λάτση.

H Πέννυ Κούτρα έχει το πλήρες ρεπορτάζ με τους «ουρές» του και τις προοπτικές που διανοίγονται για τη συνέχεια. Παρασκήνιο και από τον ΧΑΜαιλέοντα (σιγά που δεν θα είχε...), άλλωστε talk of the town μήνες τώρα πως η πλευρά του Γιώργου Περιστέρη είχε απευθυνθεί πέραν της Μαριάννας Λάτση και σε άλλους 2-3 ισχυρούς επιχειρηματίες. Με τους οποίους προφανώς διατηρεί άριστες σχέσεις, που σε συγκεκριμένες περιπτώσεις έχουν μετουσιωθεί είτε σε συμμετοχή του σε αμκ εταιρειών είτε σε κοινά επιχειρηματικά σχέδια, λ.χ. στην ενέργεια.

Και αυτά, λίγο ως πολύ γνωστά -μικρό χωριό η αγορά μας- καιρό τώρα, με τα κάθε λογής σενάρια να κυκλοφορούν ήδη σε χρηματιστηριακά, επιχειρηματικά, βεβαίως και τραπεζικά γραφεία. Ειδικά το τελευταίο, καθότι η Αττική Οδός είναι η απόλυτη «γεννήτρια» παραγωγής μετρητού -cash is the king ως γνωστόν- σε περιόδους λιγότερου και ακριβότερου χρήματος, που προοπτικά θα οδηγήσει σε νέους διαγωνισμούς, αναθέσεις για επεκτάσεις κ.λπ.

Ο ΕΚΗ είχε σημάνει -από τις 22 Αυγούστου- την «Ωρα Αττικής Οδού» (ένα από τα θέματα που η στήλη είναι αρκετά μπροστά), που πλέον εγείρει ερωτήματα εάν ο βασικός μέτοχος θα επιδιώξει την είσοδο στο ΧΑ αυτόνομα του φορέα -δηλαδή μόνο της Αττικής Οδού- ή την εντάξει σε ένα ευρύτερο σχήμα παραχωρήσεων που, όπως είχε δηλώσει η διοίκηση (στην Γ.Σ. μετόχων), δεν έχει αποφασισθεί -προσώρας- πώς θα αξιοποιηθεί.

Σε κάθε περίπτωση, είτε έτσι είτε αλλιώς, ή ακόμη και κάπως αλλιώς, η τρέχουσα αποτίμηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 1,797 δισ. θα πρέπει να θεωρείται deep under value, έστω ακολουθώντας την τελευταία έκθεση της Euroxx που (30/9) έδινε τιμή-στόχο τα 26 ευρώ, προτάσσοντας την ελκυστικότητα του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων και δύναμης πυρός ύψους 2 δισ. για νέες ευκαιρίες. Ηδη ο όμιλος μπαίνει ακόμη πιο δυνατά στο πεδίο των ΣΔΙΤ.

Οσον αφορά στα παράπλευρα έσοδα που αποφέρει η «Αττική Οδός», αρκεί μια ματιά στα μεγέθη 2023, όπου εκτός όλων των άλλων μόνο τα έσοδα τόκων (από καταθέσεις, προθεσμιακές κ.λπ.) ήταν περίπου 5,2 εκατ.

Είπαμε, cash is the king.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v