Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 26 2024

Γερμανία: «Χειρόφρενο» που προβληματίζει

Η αυτοκινητοβιομηχανία «φρενάρει» την ανάπτυξη της γερμανικής οικονομίας. Μεγαλύτερη στην Ευρώπη, τρίτη μεγαλύτερη σε ονομαστικό ΑΕΠ στον κόσμο και πέμπτη κατά ΑΕΠ.

Η συμμετοχή της στη διαμόρφωση του ΑΕΠ βαρύνουσα, ενδεικτικό το γεγονός πως ο χαμηλότερος ρυθμός ανάπτυξης (0,4%) είχε καταγραφεί το 2013, επίσης σε περίοδο κρίσης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σήμερα, ο ένας μετά τον άλλον οι όμιλοι προειδοποιούν για χαμηλότερα έσοδα (πρόσφατα η διοίκηση της Mercedes Benz προσάρμοσε την εκτίμηση στο 7,5%-8,5% από 11%, παράλληλα με την ανακοίνωση πως αποσύρεται από την κοινοπραξία που είχε στην Κίνα), αναγγέλλουν τεράστια προγράμματα περικοπών (στα 10 δισ. την ερχόμενη 3ετία προκειμένου να διασφαλιστεί η επιβίωση της VolksWagen) κ.α.

Ειδικότερα για τη VW, οι Γερμανοί λένε πως είναι για τη χώρα τους ό,τι η ΝΟΚΙΑ για τη Φινλανδία, η Samsung για τη Νότια Κορέα. Το γεγονός και μόνον πως η διοίκηση της VW τερματίζει το καθεστώς προστασίας των θέσεων εργασίας στη Γερμανία (περί τους 120.000 εργαζόμενους) που ισχύει για 30 και πλέον χρόνια είναι ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης.

Πρακτικά το χθεσινό νέο sell στις μετοχές των εισηγμένων (DAX) δύσκολα δεν θα έχει συνέχεια. Με απώλειες 3,15% η μετοχή της BMW, με 1,67% της Mercedes Benz, με 1,21% της VW, με 1,03% της Daimler Truck Holdings και με 1,02% της Porsche. Διόρθωση διαρκείας που πιθανόν να φτάσει μέχρι το χρηματοπιστωτικό σύστημα (τράπεζες, ασφαλιστικές/αντασφαλιστικές κ.λπ.)

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v