Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 7 2022

Οι Greeks του LNG

Με αφορμή το σχόλιο του Ανέστη Κ. η σημερινή ανάρτησή μας, για να έχουμε πιο διευρυμένη οπτική σε θέματα των ημερών, που σχετίζονται και επενδυτικά/χρηματιστηριακά.

Σημείωνε εχθές ο φίλτατος συν-υπογείτης: «... Το ράλι στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει αρχίσει να ανεβάζει ρυθμούς και αρχίζουν οι ναύλοι να κατακτούν “απάτητες κορυφές”. Αιτία η προσπάθεια της Ευρώπης να απεξαρτηθεί ενεργειακά από τη Ρωσία. Οι δε ανάγκες αυξήθηκαν μετά την έκρηξη στον Nord Stream.

Ο μεγάλος προμηθευτής είναι πλέον οι ΗΠΑ. Όμως οι αποστάσεις για τη μεταφορά του LNG αυξάνονται, τα πλοία δεν είναι πολλά σε σχέση με τη ζήτηση και οι ναύλοι αρχίζουν να εκτοξεύονται. Η Μαρία Αγγελικούση, η κορυφαία εφοπλίστρια, ναύλωσε στη spot αγορά το LNG Carrier “Yiannis”, μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων, στη SHELL για ένα ταξίδι. Θα φορτώσει αμερικανικό LNG στα τέλη Οκτωβρίου και θα το μεταφέρει στην Ευρώπη. Η Maran Gas του Ομίλου Αγγελικούση διαθέτει στόλο με 40 LNG ενώ έχει παραγγελίες για τη ναυπήγηση άλλων 11, τα οποία θα παραδοθούν το χρονικό διάστημα από το 2023 έως το 2026, συνολικής αξίας 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο ημερήσιος ναύλος για ένα LNG Carrier είχε ξεπεράσει τις 300.000 δολάρια, με τη Maran Gas να το σπάει ξεπερνώντας τις 400.000, ενώ αναλυτές προβλέπουν ότι τα ημερήσια έσοδα στο άμεσο μέλλον μπορεί να αγγίξουν το ένα εκατομμύριο δολάρια. Οι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι πρωταγωνιστούν και σε αυτόν τον κλάδο της ναυτιλίας, με στόλο που αποτελείται από 133 LNG Carriers και άλλα 39 υπό ναυπήγηση. Προσοχή σε Cheniere Energy, GasLog Partners, Dynagas LNG Partners, Capital Product Partners, StealthGas Inc, μα και βεβαίως βεβαίως την Equinor ASA, που είναι και κοντοχωριανή...».

σ.σ. παρεμβάσεις σαν αυτή του Ανέστη Κ. και το επίπεδο της «υπόγας» αναβαθμίζουν και τη χρηστικότητά της «παικτικά».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v