Σήμερα -μετά τη συνεδρίαση- η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων 6μήνου, με την αγορά να προσβλέπει ειδικότερα στα μεγέθη δεύτερου 3μήνου.
Η διοίκηση έχει προϊδεάσει για margins-ρεκόρ στη διύλιση (για το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου) από το conference call πρώτου τριμήνου, με ισχυρή ανάπτυξη των πωλήσεων του διυλιστηρίου στην εσωτερική αγορά. Ωστόσο κρατήσαμε τις επιφυλάξεις του αναπληρωτή CEO και οικονομικού διευθυντή Πέτρου Τζαννετάκη για τον βαθμό επηρεασμού της ζήτησης από την άνοδο του πληθωρισμού.
Τα μεγέθη που αφορούν στη ζήτηση για το δεύτερο τρίμηνο θα μπορούσε να είναι οδηγός για το τρίτο, ένεκα της θεαματικής αύξησης της τουριστικής κίνησης. Θα δούμε.
Είναι όμως η ανακοίνωση σήμερα συνδυαστικά με την ενημέρωση των αναλυτών αύριο ο πρώτος έλεγχος-κρησάρα από τις αγορές. Καθώς ακολουθεί η έκτακτη γενική συνέλευση (8 Σεπτεμβρίου) με μοναδικό θέμα την έγκριση της απόκτησης (του 75%) του κλάδου ΑΠΕ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Μία από τις στρατηγικές συνεργασίες-συμφωνίες στις οποίες έχει προχωρήσει η διοίκηση μέσα στο 2022. Καθώς από την αρχή του έτους έχουν γίνει MoU με ΔΕΗ για πράσινο υδρογόνο, κατασκευή FSRU με πρώτο market test τέλη Ιανουαρίου, νέα μονάδα συμπαραγωγής και θερμότητας, είσοδος στο μ.κ. της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (με 29,87% του μ.κ.), συνεργασία με Microsoft Hellas (στη βάση του ψηφιακού μετασχηματισμού του ομίλου).
Μεθοδικές ενέργειες, που «τιμολογούνται» από τα funds με άνοδο της μετοχής 37,45% από την αρχή του έτους (έναντι απωλειών 2,61% για τον ΓΔ και 2,59% του FTSE25), με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση αποτίμησης 2,09 δισ. ευρώ. Προφανώς θα ακολουθήσουν και άλλες, ικανές να (υπο)στηρίξουν την προοπτική επανόδου της Motor Oil στον δείκτη MSCI Greece Standard.
Προοπτική στην οποία προσβλέπουν (κυρίως) ξένοι διαχειριστές και -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να πραγματοποιηθεί σε εύλογο επενδυτικό ορίζοντα. Προφανώς ο Ομιλος, όπως μετεξελίσσεται, ελάχιστη σχέση έχει με τη ΜΟΗ του Νοεμβρίου 2020, όταν έβγαινε από τον πιο σημαντικό ξένο δείκτη.