Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Δεκ 1 2015

Lloyd’s List: Για να τελειώνουμε με τα... παραμύθια και μάλιστα χωρίς δράκους

Στην υιοθέτηση νέων φορολογικών κινήτρων για την προσέλκυση πλοίων στη «γερμανική σημαία» καθώς και στην καταβολή επιδοτήσεων στις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρίες προχωρά το Βερολίνο, την ώρα που η Άνγκελα Μέρκελ «κουνά το δάκτυλο» στην Αθήνα για τους «φοροδιαφεύγοντες» Έλληνες πλοιοκτήτες, ζητώντας πιεστικά αυστηροποίηση του φοροπλαισίου(*).

Ειδικότερα, η Γερμανία προχωρά σε πλήρη απαλλαγή από την καταβολή φόρου μισθωτών υπηρεσιών από τις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρίες, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο απαλλαγής ή μείωσης των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης για εργαζόμενους σε πλοία υπό «γερμανική σημαία».

Για να μην ξεχνιόμαστε, οι δανειστές ήταν αυτοί που επέβαλαν ειδικό καθεστώς λειτουργίας (ουσιαστικά μη λειτουργίας) για τα ελληνικά ναυπηγεία (με αφορμή βεβαίως και τα... έργα και τις... ημέρες Ελλήνων πολιτικών και διαπλεκόμενων), το λόμπι του Αμβούργου και του Ρότερνταμ ήταν αυτό που παρασκηνιακά πίεζε μέσω Κομισιόν για τον ΟΛΠ (ειδικότερα για τη σύμβαση με την COSCO), ο Germanische Lloyd (έχει απορροφηθεί-συγχωνευθεί με τον νορβηγικό) ενοχλείται από τη διεθνή παρουσία του «Ελληνικού Νηογνώμονα».

Όπως σημειώνει ο Λάμπρος Καραγεώργος (στην εφημερίδα Ναυτεμπορική), «μέχρι και τρεις φορές υψηλότερο φόρο από τους ανταγωνιστές του καταβάλλει στη χώρα μας το ελληνόκτητο πλοίο, παρά το γεγονός ότι τα διεθνή κέντρα εγκαλούν την ελληνική κυβέρνηση ότι δεν φορολογεί τη ναυτιλία, όταν τα ίδια προωθούν νέες φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές του τόπου τους».

Ο φίλος και έγκριτος στο ναυτιλιακό ρεπορτάζ Λάμπρος επικαλείται στοιχεία που παρουσίασε η Lloyd’s List (και επεξεργάστηκε η Deloitte), υπενθυμίζοντας ότι η φορολογία των ναυτιλιακών εταιριών σε όλα σχεδόν τα κράτη στηρίζεται στο σύστημα του tonnage tax. Με αξιοπερίεργο το ότι εγκαλείται μόνο η χώρα μας για το καθεστώς αυτό και μάλιστα από παράγοντες άλλων χωρών που το φορολογικό τους σύστημα επιφυλάσσει πολύ λιγότερα βάρη για τα πλοία.

(*) Σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια εκκαθάρισης του κλάδου προεξοφλείται πως θα επιχειρηθεί μέσω των «δανειακών χαρτοφυλακίων». Στα περίπου 10 δισ. ευρώ τα δάνεια/χορηγήσεις που έχουν οι 4 συστημικοί όμιλοι, με το σχεδόν 50% σε καθεστώς NPLs.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v