Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών

Σήμερα-αύριο ανακοινώνονται στοιχεία πληθωρισμού για τη Γερμανία, χώρες της Ευρωζώνης, με τις αγορές
να έχουν προεξοφλήσει επίμονα υψηλά (και ιστορικά υψηλά) ποσοστά.

Με την ευρωπαϊκή οικονομία να φθίνει σε ανταγωνιστικότητα έναντι των ΗΠΑ, της Κίνας, χωρών των BRICS ακόμη και προ Covid-19, απίσχναση που παροξύνθηκε μετά την εισβολή της Ρωσίας, η επικεφαλής της ΕΚΤ επιμένει στην πολιτική της επιθετικής αύξησης των επιτοκίων.

Η αναφορά της πως «... είναι και θα παραμείνει το κύριο εργαλείο καταπολέμησης του πληθωρισμού...» δεν αφήνει και πολλά περιθώρια παρερμηνείας. Οπως και η κυνική προειδοποίησή της ότι «... μειώνοντας το πραγματικό εισόδημα και αυξάνοντας το κόστος για τις επιχειρήσεις, ο υψηλός πληθωρισμός περιορίζει δαπάνες και παραγωγή...», υιοθετώντας -σχεδόν- πλήρως το αμερικανικό μοντέλο παρά τη διαφορετική σύνθεση των δύο μεγεθών.

Στο «κόκκινο» οι αγορές στην Ασία, με τις εικόνες των διαδηλώσεων κατά των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που επιβάλλει το Πεκίνο για την Covid να εγείρουν εύλογες ανησυχίες (και) στα χρηματιστήρια.

Στο «κόκκινο» και η προθεσμιακή αγορά της Νέας Υόρκης, ραγδαία υποχώρηση στις τιμές για WTI και Brent, αποκλιμάκωση στην απόδοση των σειρών ομολόγων -πλην της βραχυπρόθεσμης σειράς 3 μηνών (4,3584%).

Με αυτά εκτός -εντός, κυρίως οι traders αναδιπλώνονται με κατ' αρχάς ζητούμενο την επιβεβαίωση των στηρίξεων.

Στα 11,34 με υψηλό ημέρας τα 12 ευρώ (ιστορικό) το χθεσινό κλείσιμο για τη μετοχή της Autohellas. Αποτίμηση στα 551,4 εκατ. ευρώ, μετά από θεαματική άνοδο το 2022. Συνέχεια της ανόδου του 2021 κ.ο.κ.,
με την εταιρεία να αντεπεξέρχεται τη διεθνή κρίση (πανδημίας λόγω Covid-19), περίοδο που η Hertz US κήρυσσε πτώχευση σε ΗΠΑ και Καναδά.

Σε αντίθεση με πολλές εταιρείες του κλάδου, η Autοhellas όχι μόνο άντεξε αλλά οδηγήθηκε μεθοδικά, σταθερά και σίγουρα στα ιστορικά αποτελέσματα 9μήνου. Κύκλος εργασιών 568,6 εκατ. (17%), κέρδη μετά από φόρους 71,5 (54,1%) με ισχυρό (παραδοσιακά το τρίτο 3μηνο), στόλο αυτοκινήτων που πλησιάζει τις 50.000, με συνολικά 9.000 αγορές νέων.

Τζίρο 12,66 δισ. (από 7,1 δισ.) και καθαρά κέρδη 1,007 δισ. (από 205,2 εκατ.) κατέγραψε στο 9μηνο της Motor Oil. Εντυπωσιακά ομολογουμένως μεγέθη -ενισχυμένα και λόγω της ανόδου των τιμών διεθνώς συνδυαστικά με τη διεύρυνση του καθαρού περιθωρίου απόδοσης στη διύλιση-, αλλά και την εν γένει περαιτέρω μεγέθυνση του ομίλου.

Για αυτό και σημαντικό ενδιαφέρον (και όχι μόνο κλαδικά) παρουσιάζει η σημερινή ενημέρωση της διοίκησης προς τους αναλυτές, διαχειριστές για το πώς βλέπουν τη συνέχεια σε θέματα που αφορούν ευρύτερα την οικονομία, την παραγωγή (κόστη ενέργειας, χρήματος, επενδύσεις κ.λπ).

ΔΕΗ και 2 funds "μάχονται" για την απόκτηση της Enel Romania, σημείωνε νωρίς-νωρίς η Αθηνά Καλαϊτζόγλου. Η εμπειρη/έγκυρη συνάδελφος έχει όλο το σχετικό ρεπορτάζ για τις πυκνές εξελίξεις με ελληνικό ενδιαφέρον αναφορικά με τον ιταλικό όμιλο.

Θα περιοριστώ σε δυο θέματα, που αναφέρεται η Αθηνά και κατά κοινή εκτίμηση παραγόντων της αγοράς δίνουν συγκριτικό πλεονέκτημα στην ΔΕΗ. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης διετέλεσε CEO στην Enel Romania πριν έρθει στην Ελλάδα, συνεπώς την γνωρίζει καλά, πολύ καλά.
Η καθετοποιημένη δομή του ρουμανικού ομίλου, που περιλαμβάνει παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, προμήθεια ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου έως και διαχείριση δικτύων ενέργειας "κουμπώνει" με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της ΔΕΗ.

v