Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών

Στα 6,93 ευρώ, και άνοδο 129,47% για το 2023 η μετοχή της Cenergy Holdings είναι μακράν η αποδοτικότερη από τις εισηγμένες του ευρύτερου ομίλου. Στα 5,19 ευρώ η μετοχή της Viohalco με 29,59%, με μόλις 2,96%(!) της ElvalHalcor στο 1,668 ευρώ.

Σε όρους αποτίμησης διαμορφώνεται στο 1,317 δισ. έναντι 1,345 δισ. της Viohalcο, που έχει το 79,78% του μ.κ. της πρώτης.

Τις υποθήκες για ανοδική πορεία και το 2024 βάζει ο όμιλος, όπως ανέλυε ο Στέφανος Κοτζαμάνης, με τα οικονομικά μεγέθη 9μήνου να αποτελούν εδραία βάση για τη συνέχεια.

Ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων για φέτος, το 2024 και το 2025 προβλέπει η Κομισιόν, καθώς παράλληλα και επίτευξη πολύ υψηλού πρωτογενούς πλεονάσματος.

Η θεώρηση της Κομισιόν βασίζεται στον αντίκτυπο της εισροής των κεφαλαίων του RRF και των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων, που απαιτούνται για τη χρησιμοποίηση τω ευρωπαϊκών πόρων.

Θέση που αποτυπώνεται στην ομολογουμένως θεαματική ανταπόκριση των αγορών στο placement για το 22% της Εθνικής, στη μείωση της τιμολόγησης του 10ετούς που επανεξέδωσε ο ΟΔΔΗΧ -με 3,76% από 4,34% μόλις ένα μήνα πριν/18 Οκτωβρίου- στο όφελος που θα έχουν οι τράπεζες από τη με ευνοϊκότερους όρους έκδοση ομολογιών, άντλησης κεφαλαίων, το προσεχές διάστημα.

Στις 1.014,30 (υψηλό ημέρας οι 1.014,98 μονάδες) το χθεσινό άλμα του Δείκτη Τραπεζών, με τις εξελίξεις στην Εθνική να «λύνουν» traders και επενδυτές τόσο στη συγκεκριμένη μετοχή όσο συνολικά για τον κλάδο.

Το 50% της χθεσινής αξίας συναλλαγών των 125 εκατ. στο τραπεζικό «καρέ» δεν αφήνει πολλά περιθώρια παρερμηνείας. Ο κλάδος είναι στο προσκήνιο, η στάθμιση των 4 αυξάνεται στα διάφορα επενδυτικά «καλάθια», ενισχύοντας τη διάθεση προεξόφλησης των long, κατ' αρχάς σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

Οι 1.001 μονάδες, πλέον στήριξη αντί για αντίσταση, με τα τεχνικά σημεία που χρήζουν προσοχής με αντιστάσεις στις 1.016 και στόχο τις 1.043 μονάδες, ενδεχομένως σε «κλείσιμο» εβδομάδας (και λήξης σειράς Νοεμβρίου στα Παράγωγα). Στηρίξεις σε όλη την περιοχή προς τις 980 μονάδες.

Mία τεράστια παραγγελία για περίπου 300 αεροσκάφη προτίθεται να δώσει η Turkish Airlines στην Airbus.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η συμφωνία θα μπορούσε να ανακοινωθεί τη Δευτέρα, με την έναρξη του Dubai Air Show 2023 (*).

Γνωστό τοις πάσι πως ο Ρ.Τ Ερντογάν ασκεί ΚΑΙ πολιτική μέσω του εθνικού/κρατικού αερομεταφορέα (όπως κάνει και σε άλλους κλάδους/τομείς) και σε αυτό το πλαίσιο η εκδήλωση πρόθεσης προς την Airbus, και ο νοών νοείτο...

Ωστόσο, εγείρεται ουσιαστικό ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού του τουρκικού αερομεταφορέα έναντι των ευρωπαϊκών -καθώς χρηματοδοτείται άμεσα από κρατικά κονδύλια-, θέμα που είχα την ευκαιρία να συζητήσω με δύο ευρωβουλευτές (Ν.Δ. - ΣΥΡΙΖΑ), με την εύλογη απορία γιατί ουδέποτε απασχόλησε καν τις Βρυξέλλες.

Στη UniCredit το 9% της Alpha Βank έναντι 1,39/μτχ., άμεσα η διαδικασία διάθεσης ποσοστού έως 25% της Εθνικής. Συνδυαστικά σε ξένους και Ελληνες επενδυτές, όπως σημείωνε νωρίτερα ο Χρήστος Κίτσιος.

Κινητικότητα στον τραπεζικό κλάδο που μπορεί βραχυπρόθεσμα να αποστερεί ρευστότητα από τα blue chips, πλην όμως μεσοπρόθεσμα είναι θετική για την αγορά.

Παράλληλη και σε mid caps, με αφορμή την επίσπευση της ανακοίνωσης οικονομικών αποτελεσμάτων τρίτου 3μήνου/9μήνου, ενδεικτική η περίπτωση της Ideal Holdings (ανακοίνωσε ήδη), της Intralot (στις 24 Νοεμβρίου), με κοινό παρονομαστή την καλύτερη δυνατή παρουσία στο road show της Morgan Stanley (για λογαριασμό της ΕΧΑΕ) στο Λονδίνο, που ακολουθεί.

v