Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 29 2005

Η επέλαση των… κολοσσών στο λιανεμπόριο

Ιδού ο τομέας στον οποίο η ελληνική αγορά υφίσταται -μέχρι στιγμής- στο μεγαλύτερο βαθμό τα αποτελέσματα της παγκοσμιοποίησης. Το φαινόμενο ξεκίνησε από τα σούπερ μάρκετ και σιγά σιγά περνά σε όλους σχεδόν τους κλάδους του λιανικού εμπορίου.

Η έναρξη λειτουργίας της Fnac και της Μedia Markt αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά τη μεταβολή των μεριδίων αγοράς και την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού.

Θα θέλαμε να θυμίσουμε ένα από τα αξιώματα της παγκοσμιοποίησης, το λεγόμενο purchasing power. Ήτοι, τη σημασία της ”αγοραστικής δύναμης” που έχει μια εταιρία σε σχέση με τους προμηθευτές της.

Προφανώς μια πολυεθνική αλυσίδα που απευθύνεται συνολικά σε δεκάδες ή και εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτών έχει μεγαλύτερα περιθώρια να δίνει φθηνές τιμές και να κάνει ειδικές προσφορές, όπως έχει και άλλες οικονομίες κλίμακας.

Οι μικρότερες επιχειρήσεις, λοιπόν, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να δώσουν πολύ μεγάλο βάρος στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, την επαφή με τον πελάτη, το after sales service και τη μεγαλύτερη κατανόηση των ”ιδιομορφιών” της ελληνικής αγοράς.

Πάνω εκεί θα παιχθεί το παιχνίδι για τις ελληνικές εταιρίες -εισηγμένες και μη- που έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν σκληρότατους αντιπάλους.

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι κουζίνες και τα dvds δεν είναι... χάμπουργκερ (η... γεύση τους δεν παίζει κανένα ρόλο), πλην όμως η επιτυχία της Goody’s απέναντι σε ονόματα-θηρία δείχνει ότι το παιχνίδι δεν είναι χαμένο από την αρχή...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v