Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 11 2005

Το πετρέλαιο και η ακτοπλοΐα

Ο τίτλος του σχολίου θα μπορούσε να είναι ”το πετρέλαιο και οι ”μεταφορές επιβατών” μια και η άνοδος της τιμής των καυσίμων δεν επηρεάζει βεβαίως μόνον τα πλοία,αλλά και τα αεροπλάνα. Εμάς όμως, χρηματιστηριακά μας αφορούν οι εισηγμένες και μόνον αυτές.

Οι παρατηρητικοί θα πρόσεξαν ότι τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιριών στο πρώτο τρίμηνο του έτους δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Βεβαίως το συγκεκριμένο τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό, αφού είναι καθαρά ”χειμερινό”, όταν ως γνωστόν τα πολλά και ”καλά” δρομολόγια γίνονται το καλοκαίρι, λόγω τουρισμού.

Εν τούτοις αυτό που θα πρέπει να σημειώσετε ως ”αντίβαρο” στο παραπάνω θετικό, είναι ότι στο συγκεκριμένο τρίμηνο, η επιβάρυνση από την άνοδο του πετρελαίου ήταν περιορισμένη!!!

Τα δύσκολα άρχισαν τον Ιούνιο και συνεχίζονται τον Ιούλιο, πιθανώς και όλους τους υπόλοιπους μήνες της ”θερινής σεζόν”. Οπότε θα πρέπει ουσιαστικά να περιμένουμε το εξάμηνο για να δούμε μια πρώτη γεύση της επίπτωσης και το εννιάμηνο για να βγάλουμε πλήρες συμπέρασμα.

Προς ώρας και με βάση το α τρίμηνο νικητές φαίνεται να είναι οι... Κρητικοί και χαμένες οι εταιρίες του ομίλου Attica, αλλά και η ΝΕΛ.

Στη περίπτωση των Μινωικών, είχαμε μεν ζημίες, πλην όμως αυτές ήταν αισθητά μικρότερες από το α τρίμηνο του 2004, ενώ είχαμε αύξηση των πωλήσεων και του EBITDA, που είναι και το σημαντικότερο ίσως μέγεθος στον κλάδο.

Περίπου αντίστοιχη ήταν και η πορεία της ΑΝΕΚ που αύξησε ελαφρά το τζίρο ενίσχυσε σημαντικά το EBITDA, και περιόρισε ολίγο τις ζημίες μετά από φόρους.

Αντιθέτως, τόσο η Attica Group όσο και η Blue Star παρουσίασαν μείωση του κύκλου εργασιών, (στη περίπτωση της Blue Star έφτασε το 24,6%), μείωση του EBITDA και αύξηση των ζημιών μετά από φόρους!!!

Όσο για τη ΝΕΛ, το τρίμηνο αποτύπωσε τα σημαντικότατα προβλήματα της εταιρίας. Μείωση κύκλου εργασιών (κατά 18%, το δεύτερο μεγαλύτερο στον κλάδο) αρνητικό EBITDA, και σημαντική αναλογικά αύξηση των ζημιών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v