Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 5 2012

Πώς έγιναν οι κατασκευαστές… ψιλικατζήδες!

Πώς έγιναν οι κατασκευαστές… ψιλικατζήδες!
Αναμφίβολα, οι κατασκευαστές -ή έστω πολλοί από τους κατασκευαστές- δεν ήταν και τα καλύτερα παιδιά πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης.

Παρ' όλα αυτά, είναι θλιβερό να βλέπει κάποιος πόσο χαμηλά έχουν πέσει τα δημόσια έργα και πόσο μικρές έχουν καταντήσει να είναι οι επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα.

Αποτέλεσμα αυτών είναι πως με εξαίρεση 4-5 ομίλους (που και αυτοί έχουν μειωμένα έσοδα) οι υπόλοιπες δυνάμεις του κλάδου αγωνίζονται για να πετύχουν τζίρους… περιπτέρου.

Η Αττικάτ για παράδειγμα τη δεκαετία του 1990 ήταν η εταιρεία που -θεωρητικά τουλάχιστον- είχε τον μεγαλύτερο πάγιο εξοπλισμό. Κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο σημείωσε κύκλο εργασιών μόλις 376 χιλ. ευρώ, εκ των οποίων οι 113 χιλ. στο δεύτερο τρίμηνο!

Η Βιοτέρ, που πριν από την κρίση είχε μεγαλεπήβολα σχέδια ανάπτυξης, σημείωσε έσοδα μόλις 4,55 εκατ. ευρώ το πρώτο μισό του 2012.

Ο Μοχλός είναι αποτέλεσμα της συγχώνευσης δύο παλαιών εταιρειών της ανώτατης τάξης (Μοχλός και Τεχνική Ολυμπιακή), συν ένα κομμάτι της πάλαι ποτέ ΔΙΕΚΑΤ, συν κάποιες μικρότερες εταιρείες. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο σημείωσε τζίρο μόλις 1,68 εκατ. ευρώ (827 χιλ. ευρώ στο β΄ τρίμηνο).

Η Δομική Κρήτης είναι η ισχυρότερη κατασκευαστική στη Μεγαλόνησο, με παρουσία επίσης στους χώρους του real estate και των ΑΠΕ. Στο πρώτο φετινό εξάμηνο, τα έσοδά της δεν ξεπέρασαν το 1,5 εκατ. ευρώ (1,466 εκατ.).

Ακόμη πιο χαμηλά ήταν τα έσοδα της ΕΚΤΕΡ (1,23 εκατ. ευρώ) στο πρώτο μισό του 2012.

Υπάρχουν όμως και χειρότερα: η Προοδευτική σημείωσε κύκλο εργασιών μόλις 60 χιλιάδων ευρώ, ενώ στο δεύτερο τρίμηνο του έτους δεν κατάφερε να σταυρώσει ούτε 1 ευρώ.

ΥΓ.: Ο πάλαι ποτέ leader της αγοράς, η Μηχανική, δεν κατάφερε να εκδώσει εμπρόθεσμα τις οικονομικές καταστάσεις…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v