Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Αυγ 22 2012

Αυτοκίνητα: Ο κλάδος βουλιάζει, αυτοί αντέχουν

Αυτοκίνητα: Ο κλάδος βουλιάζει, αυτοί αντέχουν
Απογοητευτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις οχημάτων κατά το πρώτο φετινό επτάμηνο και αυτό κάθε  άλλο παρά ανεπηρέαστες άφησε τις εισηγμένες εταιρείες του κλάδου.
 
Αναμενόμενη, λοιπόν, ήταν κι η μείωση του τζίρου και η ζημιογόνος επίδοση για τη Μοτοδυναμική (Yamaha), που όπως φαίνεται θα υποχρεωθεί σε αρνητικό αποτέλεσμα για τέταρτη συνεχόμενη χρήση.

Ωστόσο, το θετικό της εταιρείας -που από τα πρώτα στάδια της κρίσης φρόντισε να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου- είναι η σημαντική ρευστότητα που διαθέτει, σε μια περίοδο όπου ο ανταγωνισμός αιμορραγεί. Έτσι, στις 30 Ιουνίου 2012 είχε γίνει χρήση μόνο του 70% των πιστωτικών ορίων που έχουν δώσει στην εταιρεία οι τράπεζες.

Ζημιογόνο ήταν και το πρώτο εξάμηνο για την Π. Πετρόπουλος (Isuzu, Scania, αλλά και σειρά άλλων δραστηριοτήτων όπως τα λιπαντικά της Shell κ.λπ.), παρά τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων και την εφαρμογή τετραήμερης εβδομάδας εργασίας από την 1η Απριλίου.

Το καλό πάντως για την εταιρεία είναι ότι προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες της κρίσης.

Σύμφωνα λοιπόν με τη διοίκησή της, η εισηγμένη «θα συνεχίσει να αναζητά συνεργασίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσβλέποντας παράλληλα σε συμφέρουσες εξαγορές άλλων επιχειρήσεων με παρεμφερή αντικείμενα, ενέργεια που μπορεί να είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα υπό τις παρούσες συγκυρίες, στις οποίες οι υπολογίσιμοι παίκτες της αγοράς μειώνονται σε σημαντικό βαθμό».

Έντονα ζημιογόνο αναμένεται να είναι και το πρώτο εξάμηνο για τον όμιλο Σφακιανάκη (Suzuki κ.λπ.), στόχος του οποίου είναι η επίτευξη θετικών ταμειακών ροών και θετικό αποτέλεσμα πριν από τις αποσβέσεις.

Το ύψος των ζημιών είναι μεγάλο τα τελευταία χρόνια, παρά τις πολιτικές περικοπής εξόδων και τις συνεχείς κινήσεις αναδιάρθρωσης, τουλάχιστον όμως οι ταμειακές ροές είναι θετικές και τελικά μειώνονται οι πολύ υψηλές δανειακές υποχρεώσεις προς τις τράπεζες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v