Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 4 2012

ΕΛΠΕ: Η αναβάθμιση της Ελευσίνας και η μετοχή

ΕΛΠΕ: Η αναβάθμιση της Ελευσίνας και η μετοχή
Στα επίπεδα του 2002, δηλαδή μιας δεκαετίας πριν, έπεσε στην Ελλάδα η κατανάλωση καυσίμων. Την ίδια στιγμή, στις χώρες της ανατολικής Μεσογείου και στην Τουρκία, η ζήτηση ιδίως πετρελαίου Ντίζελ αυξάνει ραγδαία.

Μόνο η γειτονική μας χώρα υπολογίζεται ότι θα έχει ετήσιο έλλειμμα σε ντίζελ της τάξης των 6 εκατ. τόνων το 2020, ενώ στις χώρες της βόρειας Αφρικής οι ρυθμοί αύξησης της ζήτησης στο ίδιο καύσιμο είναι επίσης εντυπωσιακοί και το έλλειμμα μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο.

Με τα δεδομένα αυτά, η έναρξη λειτουργίας του εκσυγχρονισμένου διυλιστηρίου της Ελευσίνας έρχεται στην καλύτερη χρονική στιγμή. Μπορεί να άργησε μερικά χρόνια, αφού μπήκε στο μάτι περιβαλλοντολόγων και οικολογούντων, ωστόσο το 1,3 εκατ. τόνοι πετρελαίου ντίζελ που θα παράγει, και μάλιστα με ασύγκριτα καλύτερους όρους περιβαλλοντικά, έχει εξασφαλισμένες αγορές εκτός Ελλάδος και για τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου η ζήτηση του μειώνεται.

Η διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ. υπολογίζει σε 230 εκατ. τον χρόνο την αύξηση του EBITDA μόνο από τη λειτουργία του νέου διυλιστηρίου. Αυτό που περιμένει η αγορά είναι τη βελτίωση των μεγεθών να τη δούμε και στο ταμπλό του ΧΑΑ, όπου η μετοχή των ΕΛ.ΠΕ. αντέχει μεν, αλλά όλοι περιμένουν να αναδείξει τη δυναμική του ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v