Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 10 2012

Χωρίς... ρεζέρβα η αγορά αυτοκινήτων!

Χωρίς... ρεζέρβα η αγορά αυτοκινήτων!
Σε παλαιότερο σχόλιο του Χαμαιλέοντα είχαμε μεταφέρει το φόβο στελέχους της αγοράς, πως το μέτρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων, απλά θα έφερνε το 2011 κάποιες πωλήσεις που ήταν προγραμματισμένες να γίνουν είτε το 2012, είτε το 2013.

Τα τελευταία στοιχεία, φαίνεται να δικαιώνουν τους φόβους του συγκεκριμένου παράγοντα.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο παρουσίασαν μείωση κατά 21% σε σχέση με τις αντίστοιχες περυσινές.

Να θυμίσουμε πως ο περυσινός Ιανουάριος ήταν «νεκρός», καθώς η αγορά ήταν «παγωμένη» περιμένοντας να ισχύσει το κίνητρο της απόσυρσης. Έτσι εξηγείται το γιατί ο πρώτος μήνας του 2010 είχε εμφανίσει πτώση 61% έναντι του ίδιου μήνα του 2009…

Μια πιο παραστατική παρουσίαση της «καταστροφής» που συντελείται στον κλάδο αυτοκινήτου είναι πως το φετινό Ιανουάριο (όπου εξακολουθεί να ισχύει το κίνητρο της απόσυρσης) πουλήθηκαν λιγότερα από 9.000 νέα αυτοκίνητα, όταν τον Ιανουάριο του 2008 είχαν πουληθεί 38.000 αυτοκίνητα! Μιλάμε για πτώση της τάξεως του 76%...

Η σύγκριση γίνεται επαχθέστερη αν συνεκτιμηθούν και άλλα στοιχεία όπως ο μέσος κυβισμός και η μέση τιμή των πωλούμενων αυτοκινήτων.

Το ζήτημα είναι πως παρά την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων, ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στην Ελλάδα δεν θα πρέπει να θεωρείται καθόλου ευκαταφρόνητος.

Έτσι, στο Δελτίο Οικονομικών Εξελίξεων της Alpha Bank αναφέρεται πως το 2011 αντιστοιχούσε 1,5 επιβατικό ΙΧ αυτοκίνητο ανά νοικοκυριό, έναντι 0,85 το 2000 και έναντι 0,59 το 1995.

Δηλαδή, ο μέσος αριθμός αυτοκινήτων ανά νοικοκυριό έχει περίπου τριπλασιαστεί τα τελευταία 17 χρόνια.

Συμπερασματικά λοιπόν, ο εγχώριος στόλος αυτοκινήτων δεν είναι μικρός.

Και πολύ δύσκολα θα αυξηθεί -λόγω και του… νέου μνημονίου στο ορατό μέλλον.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v