Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Απρ 7 2010

ΝΕΛ: Μεγάλες ζημίες, μεγάλα χρέη, μεγάλα σχέδια

ΝΕΛ: Μεγάλες ζημίες, μεγάλα χρέη, μεγάλα σχέδια
Από τις ελάχιστες εταιρίες της Σοφοκλέους που σε περίοδο οικονομικής κρίσης σχεδιάζουν επενδύσεις προκειμένου να αναπτυχθούν είναι η ΝΕΛ! Η μετοχή της οποίας έχει σταματήσει να είναι διαπραγματεύσιμη στο ταμπλό του Χ.Α. από τον Σεπτέμβριο του 2008...

Μη φανταστείτε ότι τα αποτελέσματα του 2009 ικανοποίησαν. Η ΝΕΛ υποχρεώθηκε για μία ακόμη χρονιά σε πολύ μεγάλες ζημίες (20,67 εκατ. ευρώ), παρά το γεγονός ότι ενέγραψε μη επαναλαμβανόμενα κέρδη 2,9 εκατ. ευρώ από αναπροσαρμογές αξίας πλοίων.

Οι ταμειακές ροές ήταν και πάλι έντονα αρνητικές (-11,5 εκατ. οι λειτουργικές) και ο καθαρός δανεισμός εκτινάχτηκε από τα 129,3 εκατ. ευρώ στα 147,4 εκατ. ευρώ. Και αυτά όταν το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων ανερχόταν μόλις στα 19,7 εκατ. ευρώ.

Και παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα του δανεισμού είναι μακροπρόθεσμης διάρκειας, ο δείκτης της κυκλοφοριακής ρευστότητας στις 31/12/2009 υπολειπόταν του 0,5...

Πέραν αυτών, «αγκάθι» παραμένουν τα ταχύπλοα πλοία της που δεν «βγαίνουν» να δραστηριοποιηθούν στις ελληνικές θάλασσες και για τον λόγο αυτόν η διοίκηση της εισηγμένης αναζητεί λύσεις παγκοσμίως (είτε να τα παραχωρήσει για εκμετάλλευση σε τρίτους είτε να ανοίξει δικές της γραμμές).

Ωστόσο, παρά το «βαρύ» παθητικό, η νέα διοίκηση της ΝΕΛ δηλώνει έτοιμη για επιθετικές κινήσεις! Μιλάει π.χ. περί «αναγκαιότητας για ανανέωση και αύξηση του στόλου», συμπληρώνοντας ότι «η εταιρία βρίσκεται σε διαδικασία ανεύρεσης των κατάλληλων πλοίων προς τον σκοπό αυτόν».

Επεξηγεί, μάλιστα, ότι «προτίθεται να προσθέσει στον στόλο της εμπορικά πλοία (RO-RO) που σχεδιάζει να δρομολογηθούν σε νέες ή ήδη υπάρχουσες γραμμές εκμετάλλευσης».

Πώς τώρα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν όλα αυτά, όταν η δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων από επενδυτές δείχνει μηδαμινή; Η διοίκηση της ΝΕΛ μπορεί να μην είναι απολύτως ξεκάθαρη, αλλά αναφέρεται σε «διαπραγματεύσεις με πιστώτριες τράπεζες προκειμένου να υπάρξει σημαντική βελτίωση χρηματοοικονομικής θέσης».

Όμως, πώς θα γίνει αυτό όταν ήδη η πλειονότητα των δανείων είναι μακροπρόθεσμης διάρκειας; Μήπως συζητείται και μετοχική συμμετοχή των πιστωτριών τραπεζών;

Οψόμεθα...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v