Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 22 2010

Σηφουνάκης: Πώς έκανε άγονες… Καστοριά και Κοζάνη

Σηφουνάκης: Πώς έκανε άγονες… Καστοριά και Κοζάνη
Ελάχιστοι στον Τύπο φαίνεται να έχουν «πιάσει» την πραγματική διάσταση του πώς έμεινε χωρίς αεροπορική συγκοινωνία η Καστοριά και η Κοζάνη, δύο σημαντικές ελληνικές πόλεις, που έως κάποια στιγμή εξυπηρετούντο από 2 εταιρίες, την (παλιά) Ολυμπιακή και την Athens Αirways.

H νέα Ολυμπιακή, δεν έκανε εξ αρχής δρομολόγια καθώς, με δεδομένη την παρουσία της Athens, θεώρησε ότι είναι ασύμφορο να είναι και εκείνη στην ίδια γραμμή.

Χαράς ευαγγέλια για την Athens, θα έλεγε κάποιος.

Αμ δε, διότι μετά την Ολυμπιακή αποφάσισε προσφάτως να κόψει τη γραμμή και η Athens Αirways.

Kι έτσι αρχίσαμε να έχουμε κάποιες απορίες. Πώς είναι δυνατόν μια εταιρία που πετούσε σε μια γραμμή μαζί με άλλη εταιρία, κι έμεινε ξαφνικά μόνη της, πάλι να μην είναι σε θέση να βγάλει κάποιο μικρό έστω κέρδος;

Η απάντηση, λένε γνώστες των τεκταινόμενων στις αερομεταφορές, είναι…αλλού και εξηγούν ότι:

Η Athens Αirways είναι μια μικρή εταιρία, με ελάχιστα αεροπλάνα. Όταν λοιπόν κέρδισε άγονες γραμμές στον πρόσφατο διαγωνισμό, διότι απορρίφθηκε για τυπικούς λόγους η προσφορά της Ολυμπιακής (πουν ήταν με…μηδενικό τίμημα επιχορήγησης αλλά αφορούσε «πακέτο» των άγονων γραμμών), προφανώς ήταν συμφερότερο για εκείνη να πάρει την άγονη γραμμή με την επιδότηση και να κόψει την γραμμή Κοζάνης Καστοριάς που δεν έβγαζε ουσιαστικό κέρδος, αντί να αυξήσει τον αριθμό των αεροπλάνων!

Η κατάληξη βέβαια είναι δεδομένη.

Η κυβέρνηση, που βάση του μεγαλοφυούς σχεδίου Σηφουνάκη, αποφάσισε για τυπικούς λόγους να μην δώσει τις άγονες στην Ολυμπιακή, με μηδέν κόστος εξυπηρέτησης για τον κρατικό προϋπολογισμό, (σε άλλο κράτος θα πέταγαν τη… σκούφια τους να το κάνουν), τώρα θα πληρώνει όχι μόνο για τις προϋπάρχουσες άγονες, αλλά και για τα δρομολόγια Αθήνα- Καστοριά Κοζάνη, αφού ήδη κάναμε ως κράτος αίτηση να την κάνουμε άγονη γραμμή, για να επιδοτηθεί!!

Με ένα σμπάρο… δύο τρυγόνια λοιπόν για τον κρατικό προϋπολογισμό από τον «σκανδαλωδώς επαρκή», κ. Σηφουνάκη. (σ.σ. έτσι αν θυμάστε τον χαρακτήρισε προσφάτως ο προϊστάμενος του υπουργός κ. Ρέππας )

Κατά τα άλλα βέβαια, κακός ήταν ο… Βγενόπουλος που φώναζε ότι έπρεπε να υπάρχουν ποιοτικά κριτήρια στον διαγωνισμό (όπως για παράδειγμα το να έχουν οι συμμετέχοντες τα αεροπλάνα που θα καλύψουν τις γραμμές, κι όχι να τα ψάχνουν… μετά) και γι αυτό θα έπρεπε κατά τον κ. Ρέππα,. να ζητήσει και… συγνώμη!


ΥΓ:
Aναρωτηθήκαμε μήπως πριν μπεί το υπουργείο στη διαδικασία να κάνει τη γραμμή άγονη, έκανε τον κόπο να ρωτήσει κάποια εταιρία (π.χ. την Ολυμπιακή μια και ο Βγενόπουλος έχει πει πολλάκις ότι θέλει να βοηθήσει η εταιρία το κράτος, η την άλλη "μεγάλη", την Aegean)  αν θέλει να κάνει πτήσεις,  κι ενδεχομένως με τι κίνητρο κ.λ.π..

Ρωτήσαμε λοιπόν  και μάθαμε ότι ουδεμία τέτοια επαφή υπήρξε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v